האם יש לי או סי די? מדוכאת ממש על הסף

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

11/09/2020 | 11:14 | מאת: רחל

את יכולה להגיד לי אם המחשבות שאני חושבת הם באמת אמיתיות אם באמת אני חושבת ככה על בן זוגי? ישלי בן זוג שאני אוהבת לגמרי אוהבת אותו מבחינת הכל וכל פעם שאני ליידו אני בוחנת אותו את האף את הכל ואז במחשבה הוא לא נראה לי טוב ואז שואלת את עצמי הוא יפה או מכוער יפה או מכוער מלא ספקות אני באמת חושבת שהוא כזה או שזה רק ההפרעה? לציין שהגבר שלי נראה טוב אבל יש לי ספקות לגבי זה בראש.

לקריאה נוספת והעמקה
11/09/2020 | 11:21 | מאת: רחל

גם לציין עוד דבר שאני מסתכלת עליו ומתמקדת באף והכל אז הוא נראה לי לא טוב במחשבה ואז שאני מסתכלת עליו שוב פתאום הוא נראה לי טוב משהו כזה אני באמת מקווה שזה לא מה שאני חושבת עליו זה אוכל אותי אני באמת חושבת דברים כאלו עליו??? שהוא לא נראה טוב ??

היי רחל, אני חושבת שאת יודעת את התשובה לשאלה שלך (שלמען האמת, נמצאת בגוף השאלה). אנשים בדרך כלל לא עוסקים במראה החיצוני של בן הזוג שלהם לאחר הדייט הראשון (כלומר אחרי שהוא עבר את ה"סינון" הראשוני). ברור שעיסוק ברמה כזו הוא אובססיה, ואני מציעה לנסות לא להתייחס למחשבות האלה, גם אם הן יעלו. כלומר, לא לנסות לבדוק אם את אוהבת או לא אוהבת את המראה שלו, אלא לנסות "לזרום" ולקבל אותו כמו שהוא. שבוע טוב, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית