Ocd מתיש מייאש מציק ...........

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

25/04/2020 | 11:55 | מאת: צליל

אהלן, אני בת 28 מנהלת אורח חיים תקין לחלוטין. סובלת מ ocd המון המון שנים , זה התחיל מגיל 17 בערך, שסבתא של חברה שלי נפטרה, והתחילה לי מחשבה טורדנית ומטורפת שאולי הנשמה שלה תיכנס אלי ותתקע בגופי. המחשבה הזו גרמה לי להתקפי חרדה קשים מאוד.תחושה שהלב שלי מפסיק לפעום. ההפרעה הזו עברה אחרי תקופה די קצרה ומבלי עזרה מקצועית. הצלחתי איכשהוא לעזור לעצמי. אחכ במהלך השנים ההפרעה המשיכה להופיכ אצלי בצורות ומחשבות שונות ומגוונות. שאני חיה איתם עד היום. אבל הקטע הוא - שאני יודעת שכל המחשבות הטורדניות שלי הם סתם בראש שלי, זאת אומרת אני יודעת ומבינה שאין להם שום בסיס של היגיון!! לדוגמא זרע של גבר שנתקע בגופי- זה לא נכון ולא הגיוני כי אין דבר כזה! הוא מת אחרי 72 שעות האם הדבר הזה מעודד קצת? זאת אומרת אם אני מבינה שכל המחשבות האובסיסיביות שלי חסרות כל היגיון זה אומר שאוכל לעשות משהו כדי לטפל בהם מבלי טיפול? האם הספר "די לאובססיה" שהמלצת עליו כאן יוכל לעזור לי?? מ ת ח ר פ נ ת !! מהבוקר אני סובלת מסחרחורת מהלחץ והעצבים שהמצב הזה עושה לי :( תודה מראש. את מדהימה!

לקריאה נוספת והעמקה

היי צליל, תודה, אני שמחה לשמוע שהפורום עוזר לך. הידיעה שאין היגיון במחשבות לא עוזרת להקלה ב-OCD, לצערי. ה-OCD קיים ברמה יותר עמוקה של המוח, שלא מתקשרת עם ההיגיון. מדובר במנגנון של הישרדות שמפעיל את החרדה כאשר הוא מזהה סכנה, וזה לא עוזר לומר לו שאין סכנה בחשבות הללו, פשוט כי מדובר בהתניה (בדומה לכלב של פבלוב, שכאשר מצלצלים בפעמון הוא מזיל ריר באופן אוטומטי, גם אם אין שם באמת אוכל). הדרך היחידה ללמד את המוח שאין סכנה, היא דרך ההתנהגות: להיחשף למחשבות המפחידות, ולא להפעיל התנגדות להן בשום צורה שהיא. אפשר להיעזר ב"די לאובססיה", ולנסות ליישם את מה שמתאים לך משם, אבל כמובן ששום ספר עזרה עצמית לא ממש מהווה תחליף לטיפול. בטיפול יש גורמים נוספים שתורמים להצלחה שלו: הקשר עם המטפל שמכיל ותומך, וכמובן מכוון את המטופל איך לעשות את הדברים בצורה הכי שיטתית, מקצועית ומדויקת שאפשר (כי יש פה הרבה מקום לטעויות). חג עצמאות שמח, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794975

27/04/2020 | 19:01 | מאת: צליל

תודה על תשובתך המפורטת והמלאה! אני מאוד רוצה ללכת לטיפול, הבעיה היא שטיפול פרטי עולה המון כסף שאין כרגע , ודרך הקופת חולים שלי זה בעייתי מכיוון שאמא שלי עובדת קופה ולא בא לי שתראה את זה בתיק הרפואי. כי זה מופיע כהפנייה. מקווה שאצליח "לרפא" את עצמי כמו אז עם המון אמונה. תודה מראש וחג שמח :)

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית