לא מבין מה עובר עליי

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

09/07/2019 | 03:18 | מאת: אבי ישראלי

היי אנסה כמה שיותר בקצרה. מקווה שזה המקום הנכון אני בן 21 ועד לא מזמן החיים שלי היו רגילים מבחינתי. עברתי הרבה בחיים גם דברים לא קלים אף פעם לא לקחתי קשה יותר מדי כלום תמיד היה אכפת לי מאיך שאני נראה תמיד היו דברים שהפריעו לי ותמיד עשיתי הכל על מנת לשפר וגם כשהיו דברים שהפריעו לי תמיד הרגשתי שאני נראה טוב. זה נשמע שטויות אבל. עד לפני שנה וחצי אני לא זוכר מה היה כל כך באותו הרגע או מה ראיתי אני רק זוכר שהייתי בחנות בגדים עם חבר בחרנו בגדים ביחד פתאוד הסתכלתי על המראה מאוד נבהלתי מהמראה בצורה קיצונית הרגשתי חרא ויצאתי מהקניון אני חושב שאחרי כמה ימים עבר לי יחסית אבל נשאר משהו ומיום ליום התחלתי לחשוב על היום הזה יותר זה נתן לי הרגשה כל פעם דאני לא נראה טוב גם אם הייתי מסתכל במראה ואוהב את עצמי. באותו תקופה עברתי דברים לא קלים מבחינת זוגיות אובססיבית מצידה ועוד ועוד מחשבות ורגעים כאלה הגיעו. מדי פעם היה לי סיטואציות שראיתי עצמי לא יפה משום מה ומבחינתי זה באמת מה שהיה ולא סתם בראש וכל פעם התווסף עוד משהו ועוד משהו עד שהגעתי למצב שהרגשתי שזה החיים שלי כל היום המחשבות האלה שאני לא נראה טוב שמשגעות אותי ומצד שני המון פעםמים מסתכל במראה ונורא אוהב וזה החמיר וגורם לי לעליות וירידות במצבי רוח תלוי מה אני חושב באותו הרגע זה נשמע שטויות אבל קשה לי לחיות ככה והורג אותי שאני לא כך כך זוכר כל אבל יודע מאיפה זה התחיל. מאותו היום בחנות הבגדים.

לקריאה נוספת והעמקה
09/07/2019 | 03:20 | מאת: אבי,ישראלי

חייב להוסיף שמרגע לרדע שעובר עם המחשבות האלה משהו בגלל המראה החיצוני שאני מרגיש שהשתנה מרגיש לי לפעמים כאילו זה בן,אדם אחר באותה תקופה עוד שהייתי איתה התחלתי לשכוח דבריפ מהעבר והיום כשהצלחתי לעזוב אותה אני זוכר שוב את הרוב אבל המון פעמים מרגיש כאיךו זה פשוט בן אדם אחר שמשהו קרה לי.

היי דני, נשמע שאכן מדובר בבעיה אובססיבית, שקשורה בדימוי גוף/מראה. בדרך כלל קשה להתגבר על כך ללא טיפול, לכן מומלץ בחום להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) שיעזור לך להפסיק את הכפייתיות סביב המראה וההסתכלות במראות. בינתיים, כדאי לנסות להימנע מ"בדיקות" במראה, וגם אם אינך אוהב את מה שאתה רואה, להפסיק לעסוק בכך ולנסות להמשיך את היום כרגיל. העיסוק בכך לא יגרום לשיפור, אלא רק להרעה. בברכה, שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794975

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית