בדיקת קולונוסקופיה לאחר צינתור

דיון מתוך פורום  סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול

30/10/2018 | 09:36 | מאת: גיא

שלום רב, אבי בן 71 עבר לאחרונה צינתור לב טיפולי והותקן לו סטנט.מטופל במדללי דם כולל פלוויקס. לפני הצינתור נקבעה לו בדיקת קולונוסקופיה שבנתיים בוטלה. אשמח לדעת כמה זמן לאחר הצינתור יוכל לבצע הבדיקה? ומה הסיכונים אם יבצעה כיום ? תודה רבה. בברכה.

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב לגעת למה הוא עושה קולונוסקופיה. האם בגלל דימום? סימני חסימה? אנמיה? חוסר ברזל? שינוי בהרגלי יציאות? שהוא מקבל מדלל דם זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות קולונוסקופיה אבל הגסטרואנטרולוגים לא ירצו לעשות פעולה - כריתה פוליפ או ביופסיות. הכי טוב זה לשאול את הקרדיולוג מטופל האם אפשר להפסיק מדללי דם - איזה סוגים להפסיק ולכמה זמן. אפשר גם כן לעשות קולונוסקופיה וירטואלית אבל אם יש ממצא אז שוב צריך להחליט על הפסקת טיפול. בגדול השאלה מקורית - מה הסיכון שיש ממצא שדורש טיפול כרגע. אם נמוך אז אפשר לעשות בלי הכנה לביופסיה או אחרת. אם גבוה אז צריך להתייעץ עם הקרדיולוג להכין אותו.

חשוב לדעת מה הסיבה לקולונוסקופיה. אם יש סיכון גבוה לממצא אז צריך להתייעץ עם הקרדיולוג לגבי הפסקת טיפול / החלפה טיפול כדי שאפשר לעשות ביופסיות או פוליפקטומיות. אם הסיכון היא נמוך אז אפשר לעשות קולונוסקופיה וירטואלית או קולונוסקופיה רגילה בלי אפשרות להתערבות. כדי לשאול את הקרדיולוג וגם כן את הרופא גסטרו לגבי המשך הבדיקה ואיזה הכנה או תרופות להמשיך / להחליף / להפסיק.

מנהל פורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול