קשיים רגשיים אצל ילד בן חמש וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

24/05/2012 | 14:58 | מאת: אמא

שלום רב, בני בן חמש ועשרה חדשים, מסיים גן חובה. אנו שוקלים בכובד ראש להשאירו לשנה נוספת בגן על מנת לאפשר לו בשלות רגשית ומוכנות לכתה א' מהפן הרגשי. בגיל שלש וחצי אובחנה אצל בני מחלה אורטופדית (פרטס) ברגל שמאל, אשר גרמה לו לצליעה, כאבים עזים, והימנעות מפעילות שגרתית לגיל זה: ג'ודו, כדורגל וכו'. לאחר שנה של טיפולי הידרותרפיה, מצב הרגל השתפר מאוד עד כדי חזרה לתפקוד מלא בתחילת השנה הזו. בתחילת השנה כבר זוהו קשיים רגשיים הבאים לידי ביטוי בפרישה לבכי בזמן קונפליקטים או תסכול רב. לפני כשלושה חדשים גילינו כי המחלה הופיעה גם ברגל השנייה, והילד חווה כאבים וצליעה וטיפולים מחדש. כעת אנו חוששים בנוגע לעלייתו לכתה א, מפאת הכאבים העזים, קצב התקדמות המחלה והחלמתה, וקשיים ברמה יום יומית בפן הרגשי. חשוב לציין כי לבני אין בעיות נוספות מיוחדות. מהפן החברתי, מוטורי וקוגניטיבי הוא בהחלט מתאים לבני גילו, ואף חברותי ביותר, סקרן, ומאוד חכם. שאלתי היא: נאמר כי כי טיפול רגשי ניתן לקבל לאחר אבחון רגשי אצל פסיכולוג ילדים. האם עלי לפנות לפסיכותרפיסט. מה בנוגע לטיפולים כגון תרפיה באמנות, במוסיקה, בחיות...האם יכל להתאים. תודה רבה על ההתייחסות.

לקריאה נוספת והעמקה
25/05/2012 | 00:52 | מאת: ילדים זה שמחה

שלום לך, ראשית, מציעה לפנות לפורום השכן - פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר: http://www.doctors.co.il/forum-3284 שנית, אם את רוצה אבחון, את צריכה לפנות לפסיכולוג ילדים קליני. אם את רוצה טיפול רגשי, זה יכול להיות גם פסיכולוג ילדים קליני או מטפל מוסמך באחד מהתחומים שציינת - אומנות/מוסיקה/בע"ח. אם הוא אוהב ומתחבר לאחד מהתחומים האלה זה יכול להיות נהדר בשבילו. בהצלחה, והחלמה מהירה!

שלום לך אמא, מניחה שקראת את ההודעה מתחת ומחזקת את הנאמר. ממליצה שתעלי הודעה זו בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד. רק בריאות.. ליאת.

מנהל פורום פסיכותרפיה