נגישות
נגישות

מחשבות שליליות שמובילות לדיכאון

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

12/02/2017 | 10:03 | מאת: לירי

הפסקתי טיפול לפני ארבע שנים מסיבות אישיות וכיום אני מטופלת רק אצל רופאת משפחה ולוקחת כדורים נגד דיכאון. הבעיה שמאז אני לא עובדת לא לומדת קמה אין לי בן זוג אני אחרי גיל 40 ולטיפול אני כבר לא אחזור אני יודעת את זה. יש לי בעיה שאני גרה עם ההורים ובגלל המשברים שעברתי בעבר עם בחורים שיצאתי איתם הם נגד זה שאני אכיר מישהו ויש לי בעיה שאני תלויה בהם.אין לי ברירה אחרת.לכן אני קמה עם מחשבות שליליות כל בוקר חושבת כאילו אני הכי לבד בעולם יש לי הורים לא קלים אין לי ברירה אין לי איפה לגור אין לי כסף לדירה ולכן אני גרה אצל ההורים. אני גרתי בעבר בדיור מוגן אבל זה ממש עשה לי רע וגם התייחסו אלי לא לעניין לכן כל זה קורה לי.אין לי כיום סל שיקום יצאתי מהמסגרת בה הייתי ולכן אני פונה לפורום כדי לשאול עם כל זה איך בכל זאת אפילו טיפ קטן איך בכל זאת עם כל זה אני יכולה לקום עם שמחת חיים וחשיבה חיובית? ולא עם מועקה בלב? אפילו טיפ קטן אני אשמח.אני מודה לך ומאחלת לך שבוע נפלא.

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2017 | 11:53 | מאת: sigal

לירי יקרה . לא פשוט מה שאת עוברת ..אתך סל שיקום עדין מגיע לך תנסי מסגרת אחרת את לא חייבת דרך מסגרת מסויימת . תנסי מדריכת שיקום בהתחלה אפילו חונכת לא סומכת כזו שתצאי איתה מהבית תעשו יחד דברים שיהיו לך נעימים וטובים והעיקר קצת רחוק מהעין של ההורים . ככה יהיה לך נפש שתוכלי לשתף ,לצבור חויות שיהיה לך נעים להזכר בהם וייתן לך כוח להתמודד.. עוד דבר תבדקי איפה באזור שלך יש קלאב האוס תנסי ללכת שוב צריך אישור דרך הסל שיקום אבל אני מאמינה שאפשר לסדר את זה . משרד הבריאות כן נותן ועוזר למי שרוצה לעזור לעצמו . אבל יקרה הצעד הראשון חייב להיות שלך ויודעת עד כמה זה קשה נגד ההורים שאת תלוייה בהם ..מוכנה להיות כאן עבורך לעזור לתמוך לעודד ...לעשות צעדים קטנים אבל למענך כי מגיע לך ואת שווה את זה. .ואת הצעד הראשון עשית כתבת כאן .

13/02/2017 | 20:19 | מאת: לירי

הי אני מאוד מודה לך על התמיכה מאוד ריגש אותי מה שכתבת לי תודה על הכוונה הטובה לעזור אני מאוד מעריכה את זה.

מאד מאד מסכימה עם סיגל. הנושא של קשר אנושי עם אדם - חונכת שיתמכו בך ממש משמעותי לדעתי לתחושה הטובה. ליאת

היי לירי קשה לי לתת טיפ קטן. אני כן ממליצה להיות באיזושהי מסגרת טיפולית שתתמוך בך , מסגרת מסובסדת כלשהי כמובן. חוץ מזה תמיד לזכר שכל עוד קמים בבוקר, נושמים, רואים אנשים, שמחים, אפשר בעצם לשמוח מכל דבר הכי קטן שיש לחיים הללו להציע. ליאת

14/02/2017 | 17:37 | מאת: נעמה

לקום כל בוקר לדף חדש עם מטרות שרוצים להגשים: עשייה. פרנסה. סקרנות. למידה. עבודה. התנדבות. וגם מותר להתפנק: טלוויזיה. סרט טוב. ספר טוב. בילוי. טיול. ועוד. גם אם לא הרגע אז אולי להקדיש לזה מחשבה משמחת או תכנון מעשי. ואני מוצאת שהקשבה ושמירה על בריאות גופנית מאוד עוזרת למצב הרוח: תזונה נכונה. ספורט כמעט כל יום. שינה טובה. נשימות, מדיטציות. ועזרה לנפש: כפי שכתבו חשיבה חיובית, אבל גם לקחת דברים בפרופורציה, לא לקחת ללב, ולהיות בקשר עם אנשים על בסיס קבוע- חברים או חוגים, לא לוותר על זה.

מנהל פורום פסיכותרפיה