צירי לחץ ודליפת שתן במאמץ

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

23/12/2017 | 12:24 | מאת: אדווה

שלום ד"ר פיינר, אני בת 40 אחרי 3 לידות וגינליות עם צניחת שלפוחית דרגה 1. אני סובלת מדליפת שתן במאמץ שהחמירה מלידה ללידה וכרגע היא בתדירות של בערך פעמיים בשבוע. אני צפויה ללדת בקרוב לידה רביעית. שאלתי היא- מה עדיף מבחינת מזעור הנזק לרצפת האגן- זמן צירי לחץ ארוך יותר אבל לא אקטיבי (צירי הלחץ יפלטו את התינוק החוצה תוך כדי נשיפות מבלי לחיצות אקטיביות) או זמן צירי לחץ קצר יותר והוצאת התינוק תוך מספר בודד של לחיצות אקטיביות בכל הכוח? אני מתכננת לנסות לאפשר לתינוק להתקדם תוך כדי צירי הלחץ בפרק זמן של בערך 20-30 דקות מבלי ללחוץ לחיצות אקטיביות ולתת לצירי הלחץ לדחוף ורק אם לא תהיה התקדמות להתחיל בלחיצות אקטיביות. האם תכנון ההתנהלות בזמן צירי הלחץ הוא נכון מבחינת רצפת האגן? אודה מראש על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אדווה, שלב שני מאורך, כלומר מפתיחה מלאה ועד ללידה נחשב כמעלה סיכון לפגיעה ברצפת האגן. בד"כ בלידה חוזרת (לא כל שכן רביעית) אורך השלב השני קצר יותר גם ללא תלות בעוצמת הלחיצות. וממילא בשלב מסויים קשה לעמוד בפני הצורך ללחוץ כאשר ראש העובר נמוך בתעלת הלידה. זה בערך השלב זבו מומלץ לבצע לחיצה אקטיבית כדי להשלים את תהליך הלידה. ובכל מקרה אם את סובלת מדליפת שתן במאמץ מלידה ללידה מאד מומלץ לבוא להערכה אורוגינקולוגית לאחר הלידה (כעבור כששה שבועות) במטרה לטפל בבעייה פעם ולתמיד. עומדות לרשותנו כיום מגוון שיטות טיפול יעילות. בברכה, ד"ר בני פיינר, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה

31/12/2017 | 14:13 | מאת: אדווה

ד"ר פיינר, תודה רבה על תשובתך! רק לחדד את שאלתי ,אני מתכננת לקחת אפידורל כך שסביר שלא ארגיש את הדחף ללחוץ. אם זה המצב, מה עדיף מבחינת מזעור הנזק לרצפת האגן- זמן צירי לחץ ארוך יותר אבל לא אקטיבי (צירי הלחץ יפלטו את התינוק החוצה תוך כדי נשיפות מבלי לחיצות אקטיביות) או זמן צירי לחץ קצר יותר והוצאת התינוק תוך מספר בודד של לחיצות אקטיביות בליווי הוראות המיילדת? מתשובתך למעלה, עדיין לא ברור לי איך כדאי להתנהל בזמן צירי הלחץ ואני לא בטוחה אם התכוונת לכך שעדיף לקצר את פרק הזמן מפתיחה מלאה ע"י לחיצות אקטיביות מתחילת צירי הלחץ וזה הפקטור הקובע. תודה מראש!

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן