כאב מקרין ללא תופעות נוספות

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

13/06/2014 | 13:10 | מאת: יוני

ד"ר חתומי שלום, אני בן 49 , בשנה האחרונה מעט קושי בהשגת זקפה, סובל בשבועיים האחרונים מכאב רצוף מהערמונית המקרין לבטן שמאלית תחתונה ולגב. ללא תופעות נוספות כלשהן. (אגב,זכור לי שכאבים אילו הופיעו בעבר תמיד לאחר יחסי מין בפעמים שקיימתי ללא! שפיכה בסופם, וחלפו לאחר כמה שעות) אין כל כאב בהטלת שתן/ חסימת שתן ללא דימום וגם ללא חום . הכאבים מופיעים ומתחזקים אפילו יותר לכמה שעות בלחיצה על הערמונית. בבדיקת CT הופיעה ערמונית מעט מוגדלת. כנ"ל גם בבדיקת US בטן. בשתי הבדיקות לא הופיע כל ממצא נוסף. כמובן שאלך לבירור לאורולוג לבדיקה רקטלית, ואעשה בדיקת PSA . שאלותי היא: 1. האם ידוע/יתכן (סטטיסטית/ממחקרים) שכאבים כאלו יכולים להופיע לפני! בעיות אחרות, כסימן ראשון לגידול שפיר/סרטני בערמונית. או שגידול בערמונית מופיע תמיד עם/לאחר בעיות נוספות כגון קושי בשתן וכו'? 2. האם בדיקות US בטן ו- CT בטן, שבהם לא הופיע כל ממצא מלבד ערמונית טיפה מוגדלת, אמורות היו לזהות במידה וכן היה גידול שפיר/סרטני . או שבדיקות אילו לא אמורות/יכולות לזהות גידול בערמונית ? אודה לך מאד אם תוכלי להשיב לי בהקדם, אינני דואג מהגדלת ערמונית, אך דואג מאד אם יש סיכוי לגידול . סליחה על הפירוט הרב, תודה רבה ושבת שלום.

לקריאה נוספת והעמקה
13/06/2014 | 13:47 | מאת: יוני

שכחתי לציין שביצעתי בדיקות דם לדלקת /ספירה וכו', וכל בדיקות הדם היו תקינות ללא חריגים. בדיקת PSA עדיין לא ביצעתי השנה, אבל עד השנה שעברה PSA נמוך פחות מאחד ללא קצב עלייה משמעותי במשך השנים

שלום רב. כאבי באיזור הערמונית יכולים לנבוע מסיבות רבות אך גם העדר/המנעות משפיכה יכול לגרום גודש בערמונית ואולי זה מקור הכאבים ולכן רצוי "להתרוקן" מדי פעם. כמובן שצריך להשלים בירור לדלקות זיהומים וכדומה. לשאלותיך: 1. נדיר שמחלה סרטנית בערמונית מופיע בגיל כה צעיר ועם תסמין יחיד של כאב, בוודאי בהנתן בדיקות PSA ובדיקה רקטאלית תקינות.אם לא נבדקת גש לאורולוג. 2. גודלה של הערמונית אינו יכול לרמז על הימצאות גידול סרטני. בדיקות ההדמיה לא נותנות אף הן מידע זה אלא רק מראות את האנטומיה. יתכנות סרטן (אבל לא בהכרח) ניתן לראות אם ה PSA מוגבר, או אם יש בדיקה רקטאלית חשודה, וכמובן, בביופסיות ערמונית- שלפי מה שאתה מתאר , לא נשמע שאתה צריך לבצע- בוודאי לא בעת כאבים או דלקת.. בכל מקרה גש לבדיקה מסודרת אצל אורולוג .

20/06/2014 | 16:24 | מאת: יוני

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת