מי שפיר - כן או לא?

דיון מתוך פורום  בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה

17/10/2015 | 20:49 | מאת: ורד

שלום לך ד"ר הר טוב, אני בטוחה שרבות העלו את הדילמה הזו אבל אשמח אם תוכל לייעץ במקרה שלי: אני בת 42, בחודש רביעי. זהו הריון שני אחרי שבראשון עברתי הפלה עקב זיהום ברחם. בדיקת השקיפות עברה מצוין וכמוה גם בדיקת הסקר המוקדמת. בדיקת סקר השליש הראשון שנלווית לשקיפות הגיעה עם תוצאות טובות מאד, טריזומיה 1:7300 וכך גם שאר הנתונים לדברי הרופא. עכשיו השאלה היא אם בדיקת החלבון העוברי תגיע גם היא תקינה - האם עדיין בדיקת מי השפיר יכולה לגלות תסמונת דאון ועוד מיני זוועות...? אשמח לחוות דעתך כי מן הסתם כמו רבות, אני חוששת מהסיכון להפלה אח"כ..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ורד, אני מבין את החששות שלך אבל לצערי התשובות של הבדיקות הללו, שהן סטטיסטיות, יכולות להראות על סיכון נמוך ובכל זאת יש מום כרומוזומלי או אחר לעובר. אין בדיקה שמחליפה את דיקור מי השפיר. אם את מסתפקת בסיכון נמוך עם רגישות גבוהה לגבי תסמונת דאון את יכולה לבצע בדיקת NIPT (בדיקת DNA עוברי בדם אמהי). לצערי בכל מקרה את נוטלת סיכון מסויים - סיכון לבעיה שיכולה להתגלות במי השפיר שלא תתגלי אם תחליטי לא לבצע את הבדיקה לעומת סיכון נמוך להמפתה במקרה שתחליטי לבצע דיקור מי שפיר. בהצלחה בכל אפשרות שתבחרי. דר' יוסי הר-טוב

18/10/2015 | 08:28 | מאת: ורד

אני מודה לך מאד עבור התגובה הכנה! האמת שחיזקת לי את ההחלטה לעשות את המי שפיר כי אחרת לא אוכל באמת להיות רגועה... שבוע טוב (:

מנהל פורום בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה