השתלת קרנית כושלת

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

01/12/2012 | 02:56 | מאת: יוני

שלום רב, אני ישראלי לשעבר שחי באנגליה כ- 20 שנה. לפני כשלושה וחצי חודשים עברתי השתלת קרנית בבית חולים מקומי. הראיה שלי מעורפלת ולדברי הרופא המנתח יש לי בצקת. לא סבלתי מתופעה זו לפני הניתוח. מה עושים? המנתח מתעקש על כך שאין מנוס מניתוח השתלה נוסף. האם יש ברירה אחרת? מה יכול לגרום לתופעה הזו? מחיפוש שעשיתי ברשת על הנושא נראה שזה לא שכיח כלל. האם סיכוי ההחלמה בניתוח חוזר זהים?

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2012 | 20:17 | מאת: ד"ר אסף קרץ

שלום יוני, דחיית שתל קרנית לאחר ההשתלה אינה דבר מאד שכיח אך גם כלל אינה דבר נדיר. בדרך כלל שלושה וחצי חודשים לאחר השתלה הם זמן קצר מדי כדי להחליט סופית שהשתל נדחה ושיש לעבור השתלה נוספת, אולם כל מקרה לגופו. הטיפול המקובל המיידי במקרי דחיית שתל הוא קורס טיפולי של כמה ימים בסטרואידים במינון גבוה אף במתן תוך ורידי, ולאחריו טיפול בסטרואידים בכדורים. כל זה במשולב עם טיפול בטיפות סטרואידים לעין. בשלב שבו אתה נמצא יתכן וכבר מאוחר מדי ואכן יש צורך בהשתלה חוזרת. סיכויי ההצלחה של השתלות חוזרות הם נמוכים יותר אולם עדיין יש סיכוי טוב להצלחה. בברכה, ד"ר אסף קרץ

01/12/2012 | 23:46 | מאת: יוני

השכיחות של התופעה היא משהו בין חצי אחוז ל 2-3, בהתאם למקום והזמן שבו נערך המחקר, כשאחוזים לא מבוטלים מבין המנותחים במקרים הללו מגיעים עם בעיות רקע (כמו סכרת) שלא קיימות אצלי. על פי הרופא לא מדובר בדחיית שתל ואכן לא קיבלתי טיפול של סטרואידים משמעותי במיוחד, אלא בכשלון של השתל שקשור ככל הנראה לקרנית שקיבלתי (בעיה אצל התורם? לא בודקים דבר כזה?). האם במצב כזה כדי לשקול ניתוח חוזר בבית חולים/קליניקה אחרת, או שזה בבחינת חוסר מזל ותו לא? (היו לי המלצות חמות על המקום בו נותחתי לכן תחושת הבטן שלי אומרת להמשיך שם).

מנהלי פורום קרטוקונוס