תסמונת נפרוטית, כאבים בבטן התחתונה, ואיבוד נוזלים

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

01/12/2018 | 14:47 | מאת: NOT_FOUND

אובחנתי כחולה בתסמונת נפרוטית והתחלתי בטיפול של סטרואידים ומדללי דם מזה כשבוע, אתמול בבוקר התעוררתי ונכנסתי לשירותים כרגיל ותוך כדי הישיבה התחיל לי כאב חד במעיים (איזור הבטן התחתונה מקדימה) כאב כל כל חזק עד שהשבית אותי מכל פעולה אחרת, התחלתי להזיע הופיעו סחרחורות ובחילות במהלכן גם הקאתי מספר פעמים. תופעה זו נמשכה בערך כשעה עד שחלפה מעצמה, מאז מופיע לי באופן תדיר כאב במעיים וקושי ביציאות והרבה מאוד גזים. יחד עם זאת בכל ישיבה או כיווץ הבטן אני רואה נוזלים שיוצאים מכיוון הטבור כמו מעין טיפות, האם זה תקין?

לקריאה נוספת והעמקה

בן/בת כמה? האם ידועה הסיבה לתסמונת נפרוטית? האם עברת או הוצעה ביופסיה כלייתית? האם יש ירידה בתפקוד הכלייתי? מחלות רקע? מה רמת האלבומין? הנוזלים לא תקין כמובן, ייתכן ומדובר בהצטברות מים בחלל הצפק אשר מתנקזים מאזור של חולשה בדופן הבטן.

01/12/2018 | 21:04 | מאת: NOT_FOUND

בן 28, עברתי ביופסיית כליה לפני כשבועיים אובחנתי כחולה בminimal change desease ברוך השם אין ירידה בתפקוד הכלייתי ללא מחלות עבר הגעתי למיון בעקבות בצקות שם גילו חלבון גבוה בשתן (8.6) כיום לאחר מעקב אחרון שבוצע (בתאריך 25.11) האלבומין בדם היה 1.6. הנוזלים שיוצאים מחלל הבטן הם מאיזור הטבור לשני צדדיו בדיוק באיזור שבו מוזרק המדלל דם הם יוצאים מנקבוביות העור אבל מה שיותר הדאיג אותי זה מה שעברתי אתמול ההתקף של הכאבים במעיים ההזעות הסחרחורת וההקאות.

האלבומין שלך נמוך וזה גורם קרוב לוודאי להצטברות של נוזל בחלל הצפק, או מה שנקרא מיימת, והפתח של זריקת הקלקסן מהווה נקודת ניקוז, זה יחלוף עם השיפור באלבומין. לגבי האירוע שקרה לך, כעת קשה לתת אבחנה מדויקת, אך בד"כ אירועים בעלי משמעות נוטים להמשך או להישנות, במידה וזה לא נשנה מאז אז לדעתי אין מה לדאוג, במידה ויחזור יש צורך בבירור. כל טוב שיהיה

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)