תוספים,"שובע," נוסטרול, ועוד

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

12/09/2011 | 10:53 | מאת: דוד.ב.

שלום, אני בן 65, לא עושה פעילות ספורטיבית, משקל יתר של כ 20-15 קג, מאז צעירותי אופיינתי בכבד שומני, לאחרונה יש עליה בכולסטרול לאחר הפסקה של כחודשיים בלקיחת סימבסטטאין 20 מ"ג, כרגע עלה ל 240, התחלתי המשך טיפול ב 40 מ"ג. שאלתי לגבי תוספים כמו שובע, נוסטרול או המלצתך לתוסף אחר, האם יש מידע אמיתי לגבי שיפור במצב לאחר לקיחת התוספים, לחץ דם 90-130, אשמח לקבל המלצות.

לקריאה נוספת והעמקה
12/09/2011 | 16:04 | מאת:

דוד שלום , הדרך הטבעית לטיפול ברמות כולסטרול גבוהות הן שמירה על תזונה נכונה, פעילות גופנית ובמידת הצורך הוספה של תוספי תזונה . התזונה המומלצת להורדת כולסטרול כוללת מזונות העשירים בסיבים תזונתיים (למשל קמח מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, פסיליום, ירקות ופירות עם קליפתם). מומלץ להוסיף לתזונה מזונות המכילים אומגה 3 (אגוזי מלך, זרעי פשתן טחונים, ודגי ים צפוניים מסוג: סלמון, טונה, מקרל, סול, בקלה, הליבוט). כמו כן, חשוב להימנע ממזונות המכילים שומנים רווים, למשל מרגרינה, חמאה, גבינות צהובות שמנות, בשר ובעיקר איברים פנמיים כמו למשל כבד. כמו כן, מומלץ להוריד מזונות מטוגנים ומזונות העשירים בסוכרים כמו למשל ממתקים, חטיפים, מאפים ועוד. פעילות גופנית נמצאה בין הגורמים היחידים המסייעים להעלאת הכולסטרול הטוב. מומלצת פעילות אירובית כמו הליכה מהירה למשל, 4 פעמים בשבוע, למשך שעה בכל פעם. אני ממליצה לך על פורמולה בשם ליטרופ המשלבת כולין, אינוזיטול ומתיונין בריכוזים גבוהים ופועלת להפחתת רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם. בנוסף, ליטרופ מונע היווצרות משקעי שומנים על דופנות העורקים, הכבד ורקמות נוספות – על ידי הגברת מסיסות הכולסטרול. הנחיות: 2-3 טבליות ביום, עם הארוחות. לקריאה על ליטרופ : לhttp://www.solgar.co.il/?CategoryID=241&ArticleID=398&sng=1 כמו כן ,מכיוון שהנך נוטל סימבסטטין במינון גבוה (400 מ"ג ), אני ממליצה לך ליטול קו אנזים Q10 קו-אנזים Q10 הוא נוגד חמצון רב עוצמה הנמצא בכל תאי הגוף ובעיקר בתאי שריר הלב ומשתתף בתהליך ייצור האנרגיה בתוך התאים והשרירים ועל כן עוזר במצבי עייפות, תשישות וכאבי שרירים, שומר על שריר הלב ועל איזון לחץ הדם, מונע ומטפל בדלקות חניכיים ומגרנות. תרופות ממשפחת הסטטינים מורידות את ערכי הכולסטרול ביעילות אך בד בבד יכולות לגרום גם לתופעות לוואי הכוללות כאבי שרירים, חולשת שרירים ועייפות ומורידות את הייצור הטבעי של Q10 בגוף ויוצרות חוסר גופני ברכיב משמעותי זה. משום כך, אני ממליצה לכל מי שנוטל תרופות ממשפחת הסטטינים, להוסיף קו-אנזים Q10 כטיפול משלים. חשוב לי להזכיר כי שילוב של Q10 עם הסטטינים חשוב לא רק משום ש-Q10 מסייע למנוע את תופעות הלוואי של התרופה (כאבי שרירים ועייפות) אלא גם בשל חשיבותו בהגנה על שריר הלב. אני ממליצה לך ליטול Q10 הנקרא Nutri-Nano 30 מ"ג . זהו תוסף תזונה ייחודי , אשר פותח בטכנולוגיה מתקדמת המספק את רכיב הקו אנזים Q10 בצורה הזמינה ביותר לגוף ומאפשר ספיגה מהירה וטובה יותר . Q10 זה זמין ביולוגית פי 3 לעומת Q10 רגיל ולכן מתאים במיוחד לסובלים מבעיות ספיגה . אופן שימוש : 1-2 כמוסות ביום , עם הארוחה .( לא בשעות הערב מכיוון שיש לו אפקט מעורר). לקריאה על Q10 נוטרי ננו : http://www.solgar.co.il/?CategoryID=513 אשמח לענות לכל שאלה נוספת , איילת בש

12/09/2011 | 19:59 | מאת: דוד.ב.

איילת תודה על תשובתך המהירה, אני לוקח סימבסטטאין 40 מג ולא 400 מג, האם הפורמולה ליטרופ היא תוצרת סולגר בלבד או יש של חברות אחרות, מה עם ניאצין, האם יש לקחת גם או שזה לא מתאים יחד, האם בכלל יש עדיפות לתוצרת מסויימת של תוספים , שוב תודה.