איך אפשר לאבחן זיהום פטרייתי קנדידאלי במעיים/בדם?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

24/09/2019 | 18:23 | מאת: א.ל

שלום, אני בחור בן 27 בריא בד"כ. לפני כעשרה חודשים עברתי ניתוח שלאחריו לקחתי אנטיביוטיקה במשך שבועיים. כחודש לאחר מכן הופיעה פטריה גדולה מגרדת מאוד באזור המפשעות. טיפלתי בה במשחה של אגיספור אך היא לא עברה. לאחר כחודשיים בערך החלה לי נשירת שיער קיצונית מהקרקפת,מהריסים ומהגבות ברמה שכל יום נושרות לי כמויות של שיער במקלחת,על הכרית וכרגע השיער בקרקפת מאוד דליל. בנוסף במקביל, התחלתי לחוש כאבי מפרקים וכאבי גב ולאחרונה שמתי לב לחיפוי לבן על כל הלשון. כל בדיקות הדם תקינות ללא חוסרים כלשהם. רופא העור המליץ על שימוש באגיספור שמפו,ביפוויט לפטריה החיצונית, מינוקסידיל, ועוד תמיסה קורטיקוסטרואידית אנטי פטרייתית לקרקפת שהשתמשתי בהם במשך חודש וחצי ללא הועיל. הפטריה במפשעות עדיין לא עברה. לאחרונה הביא לי 4 כדורי פלוקנול 150 מיליגרם פעם בשבוע. כעשר שעות לאחר שלקחתי את הכדור הראשון, כל הכאבים שהיו לי פשוט נעלמו והלשון התנקתה בצורה שלא תיאמן אך ארבעה ימים לאחר מכן חלק מהכאבים התחילו לחזור אמנם בצורה הרבה יותר פחותה והחיפוי הלבן חזר. אותו הדבר קרה עם הכדור השני. רציתי לשאול איך אפשר לאבחן זיהום פטרייתי במעיים/בדם ובפה? ומדוע הוא לא הביא לי מינון יומיומי לפלוקנול?מה כדאי לעשות הלאה? אשמח מאוד לדעתך, תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום א.ל, 1. זיהום שנגרם ע"י 'קנדידה' בדם מאבחנים בעזרת תרבית דם. 2. 'קנדידה' בפה מאבחנים ע"י הסתכלות + משטח יעודי לקנדידה (למשל מהלשון). 3. לרובנו (ואולי לכולנו?) יש 'קנדידה' במעיים מבלי שהיא גורמת שם לתחלואה כלשהי. הרבה בריאות אפי

25/09/2019 | 13:40 | מאת: א.ל

תודה רבה על המענה המהיר. אבקש את הבדיקות האלה מרופא המשפחה. נכון לכולנו יש אותה אך ישנם מצבים בהם היא עלולה לשגשג יתר על המידה ולגרום לקנדידיאזיס ולמגוון שלם של סימפטומים שתועדו מבחינה רפואית(ולא רק אצל מדוכאי חיסון וחולי HIV אלא גם אצל אנשים שנוטלים אנטיביוטיקה אפילו מנה אחת- זה על פי ה CDC, גוף שנחשב די אמין לטעמי).

שלום א.ל, אני לא מכיר קשר סיבתי מוכח בין שגשוג של 'קנדידה' במעיים לבין התסמינים המתוארים בשאלתך. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות