שאלה דחופה.

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

26/09/2015 | 22:25 | מאת: שירה

בשנות הארבעים לחיי.נחשפתי לרעש גבוה לפני שנה וחצי ,כתוצאה מצפירה בעקבות גלאי עשן.מאז סבלתי מטינטון באוזןשמאל בלבד ורק בלילה. הטינטון היה יחסית עדין וחייתי איתו בשלום.נמנעתי מללכת לכל מקום שיש בו רעש.לפני כמה ימים נחשפתי לרעש באוטובוס ממערכת הקריזה שהייתה מקולקלת.מדובר היה בערך ב15 שניות אבל הרעש היה גבוה.מאז אני סובלת מטינטון גם באוזן שלא הייתה מטונטנת וגם התגברות הטינטון בצורה מאוד משמעותיתבאוזן שהיה בה טינטון.האוזניות מרגישות לי סתומות עם לחץ..שלא משתחרר אין לי סחרחורות.אינני מצליחה לישון יותר משעתיים ב-24 שעות.כל חיי השתנו.אני מסוגרת בביתי וחלשה.אני סובלת ממחלת העין היבשה כך שאין לי אפשרות לקחת כדורי שינה או משהו בסגנון.ניסיתי לעשות מיסוך כפי שקראתי במאמרים שכתבת אך כרגע ללא הועיל.טרם עשיתי בדיקת שמיעה אך אעשה בקרוב.אני שוקלת מעתה ואילך ללכת עם אטמים בחוץ גם במקומות שהם בטוחים.כי כמו שקרה לי באוטובוס..לא חשבתי שגם זה מקום מסוכן בשבילי.אשמח מאוד לתגובתך.

לקריאה נוספת והעמקה
28/09/2015 | 19:45 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום שירה לדעתי את נכנסת למעגל הקסמים שלילי של מתח וטינטון תופעה ידועה שמופיעה לעתים אצל הסובלים מטינטון. את חייבת לשבור מעגל קסמים זה. זה מתאפשר ע"י טכניקות קוגניטיביות עם תרגול הרפיה ושליטה בתשומת הלב. באשר לשימוש קבוע באטמי אוזניים זה בד"כ לא מומלץ. האוזן זקוקה להיות מגורה מרעש סביבתי דבר שמרגיל המח לרעש . במקומות מועדים לרעש ניתן להשתמש באטמים ולרעש פתאומי ניתן גם לאטום האוזניים עם הידיים.בכל שעות השקט כולל הלילה ניתן להשתמש ברעש לבן כמו מזרקת מים ביתית שתמסך רק חלקית את הטנטון.כדאי להתייעץ עם מומחה לטנטון . לעתים אין מנוס משימוש זמני בתרופות כדי לישון מספיק שעות דבר חשוב להתמודד טוב יותר בבעיה. בברכה ד"ר בן דוד

28/09/2015 | 22:39 | מאת: שירה

תודה רבה דוקטור בן דויד על התייחסותך ושהקדשת לי מזמנך,זה לא מובן מאליו! כפי שרשמתי לך אני סובלת מעין יבשה בצורה די קיצונית כל כדור שינה או נוגד חרדה מייבש את העין בצורה קיצונית ,כולל הצמחיים כגון"נרבן דרז'ה... אז איזה אופציות יש לי?כרגע אני ישנה כבר שבוע רק שעתיים לא יותר.אתה מאמין שבסופו של דבר השינה תסתדר לי ללא תרופות?או שיכול להיות שאני אחייה כך לאורך זמן.אגב ביומיים האחרונים אני נרגעתי הבעייה שהטינטונים מעירים מהשינה.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)