לא מבין מה יש לי????

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

30/09/2019 | 19:02 | מאת: אלון

שלום. לפני כ-8 שבועות בערך החלו אצלי כאבים באצבעות של שתי הידיים. הכאבים החלו כקלים מאוד, עם תחושה של עיקצוצים. כשאני מקליד בעבודה הכאב מתעצם. כרגע אין לי נפיחות ואודם במפרקים, ואין לי קישיון בוקר באצבעות. לפני כשבועיים הייתי אצל ראומטולוגית ששללה בהחלטיות דלקת פרקים RA. בשבוע האחרון נראה לי כאלו הכאב באצבעות התעצם ( לא לרמה בלתי נסבלת, אלא יותר מה יש שם...). בדיקות דם CK, CRP, ESR, C3, C4, RF תקינות. ANA=1:80. ויטמין די מעט חסר (27). צילום רנטגן של הידיים תקין. מה זה יכול להיות? אני עובד עצות. יכול להיות שהראומטולוגית טעתה אע"פ שהיא הייתה החלטית ביותר (אמנם עברו שבועיים מאז)? למי עוד אפשר לפנות? יכול להיות שזה RA שמתקדם מאוד לאט? מה באמת הקצב שזה יכול להתקדם? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2019 | 15:12 | מאת: אלון

בהינתן שהתור לראומטולוגית בעוד כמה חודשים, אוכל לדעת אלו כיוונים נובפים יש חוץ מ RA? בנוסף- RA מאובחן קלינית, אז אם אין שום ממצא קליני איך זה בכ"ז יכול להיות RA?

שלום, אבחנה מבדלת מאד רחבה לכאבים באצבעות. יש סימנים מאפיינים ל RA כולל קשיון בוקר, נפיחות במפרקים, שינויים בצילום, בדיקות מעבדה - ככל הנראה אצלך לא נצפו מאפיינים אלו. עקצוץ באצבעות דורש גם התייחסות (לדוגמה בדיקת אלקטרוליטים בדם, פאנל אנמיה והמשך בירור בהתאם). ממליצה לפנות בראשית לרופא המשפחה לבדיקה ראשונית חוזרת והחלטה על המשך הבירור בהתאם.

מנהלי פורום ראומטולוגיה