מאגר ביציות נמוך בגיל צעיר

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

11/12/2019 | 19:17 | מאת: לולה

שלום, בת 29, אחרי שלושה סיבובי טיפולים, כאשר רק עובר אחד (בלסטוציסט) נמצא תקין להחזרה אחרי דגימת pgs -טיפול ראשון נשאבו 8 ביציות אף אחת לא שרדה לבלסטוציסט. -טיפול שני נשאבו 8 ביציות, שלוש הפריות, שני בלסטוציסטים, 1 עובר תקין לאחר pgs. -טיפול שלישי נשאבו 11 ביציות, 5 הפריות, 3 בלסטוציסטים, אף עובר אינו תקין להחזרה אחרי פגישה עם הרופא אמר שבאופן יחסי לגילי מאגר הביציות שלי נמוך מהצפוי. אמר שהשאיבה האחרונה מתוך 11 ביציות 5 נמצאו מנוונות. הסיבה מלכתחילה שהגענו לטיפולים היא בעקבות ספירת זרע נמוכה אצל בעלי, ובהמשך התבררה גם בעיה גנטית (אינוורסיה פריצנטרית בכרומוזום 9) מה שאני צריכה עכשיו - זה להבין האם יש מה לעשות כדי לשפר את איכות הביציות ? מה משפיע על הבשלת הזקיקים (מלבד ההורמונים) ? ובבקשה הפניות לכל מידע זמין בנוגע לנושא. כל מה שמצאתי באינטרנט זה מידע על היריון בגיל מבוגר (ע״ע מעל 35), חשבתי ש״איזה מזל שזיהינו את הבעיה מוקדם כשאנחנו צעירים״... ובכן.. אולי אחרי הכל, לפחות מבחינת פוריות . אני כבר ״זקנה״.... 😢💔

לקריאה נוספת והעמקה

אני לא בטוח ששאיבה של 8-11 ביצות כל מחזור מעיד על זה שאת "זקנה", אבל ללא ספק זקוקים להרבה עוברים על מנת להשיג בלסטוציסטים במספר סביר ולבצע PGS.

12/12/2019 | 08:19 | מאת: לולה

תודה על התשובה האם יש דרך בה אפשר לשפר את איכות הביציות? האם יש משהו שעלול לפגוע/להקשות על הגוף בייצורן? תודה

לא ניתן לשפר את איכות הביציות, אך ניתן על ידי פרוטוקול טוב להשיג ביציות יותר בשלות ומוכנות להפריה. עישון וסמים עלולים לפגוע בביציות שנוצרו עוד כשהיית עוברה.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית