זריקת קוסנטיקס

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

16/03/2016 | 09:11 | מאת: אדם

שלום דוקטור גלעד. הייתי מעוניין לדעת מהם הקריטריונים לקבלת טיפול באמצעות זריקת קוסמטיקה. רקע: בן 31, מאובחן מגיל 20. במשך שנים השתמשתי בדייבובט מאחר והיה לי נגעים נורא קלים. לאחר התפרצות די רצינית לפני כשנה, עברתי טיפול פוטותרפי. 40 טיפולים. הטיפול הראה תוצאות מעולות. כל הנגעים ירדו למעט בברכיים טיפה ובמרפקים. קיבלתי משחה להמשך טיפול (קסמיאול). המשחה לא עזרה כלל. כיום, כבר 3 חודשים שהנגעים ניהיו אגרסיביים יותר, הרבה יותר קשקשת ושטח פנים גדול יותר. הנגעים גם התפשטו יותר, ברגליים ובכפות הרגליים. אני מכיר מישהי שהסריקה פשוט הפכה את חייה. מ70% נגעים בגוף לכמעט אפס. כפי שנאמר קודם לכן, מהם הקריטריונים לקבלת הטיפול ? ומה צריך לדעת על התרופה ? חסרונות, יתרונות, וכל מידע אשר יהיה לעזר. תודה מראש. אדם.

לקריאה נוספת והעמקה
16/03/2016 | 09:14 | מאת: אדם

תיקון טעות (תיקון אוטומטי) - קוסנטיקס

16/03/2016 | 19:16 | מאת: טאוב יונה

ההתוויה לקבלת טיפול ביולוגי תרופות ביולוגיות התרופה תינתן לטיפול במקרים הבאים: מחלה מפושטת מעל 50% של שטחי הגוף או PASI (שיטת חישוב של רופאי העור) מעל 50. נגעים באזורים גוף רגישים (פנים, אברי מין, כפות ידיים ורגליים). החולה קיבל שני טיפולים סיסטמיים לפחות ללא שיפור של 50% לפחות ב-PASI לאחר סיום הטיפול בהשוואה לתחילת הטיפול. לא יעשה שימוש בשתי תרופות ביולוגיות בתוך 12 חודשים , אלה אם קיימת אי סבילות או תופעות לוואי לתרופה המחייבת זאת. יש לבצע קודם בדיקות דם מקיפות ובדיקות לגילוי נוגדני שחפת.

31/03/2016 | 23:45 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

כל מה שיונה כתב נכון. טיפולים סיסטמיים - הכוונה פוטותרפיה, נאוטיגסון, מטוטרקסאט. כשלון טיפולי הוא היעדר תגובה, היעדר סבילות לתרופות, התלקחות מהירה מייד לאחר סיום פוטותרפיה. רק מי שעומד בקריטריונים אלה וסובל ממחלה נרחבת משמעותית או באזורים רגישים יכול לקבל את התרופה. למרות שנכנסה לסל כקו ראשון בין התרופות הביולוגיות, לפחות בכללית נחשבת קו שלישי וגם באחרות לא מקבלים אותה בקלות. עקרונית נחשבת עם פרופיל בטיחות טוב ויעילות גבוהה אך ככל תרופה חדשה, מאחר שתופעות הלוואי הנדירות מופיעות רק אחרי שמספיק מטופלים מקבלים את הטיפול - ראה מקרה רפטיבה שהיתה עם פרופיל בטיחות מצוין עד שהחלו להופיע המקרים שגרמו להוצאתה משימוש, גם הקוסנטיקס צריכה לאסוף מספיק מטופלים כדי להחשב בטוחה כמו תרופות המצויות בשוק כבר שנים רבות.

08/12/2022 | 19:36 | מאת: אסף

ממליץ להתרחק מקוסינטקס כמו מאש, יש תרופות ביולוגיות אחרות מוצלחות יותר כמו הומירה. אצלי קוסינטקס גרמה להתקלחות נוראית לאזורים שלא היו נגועים לפני כן, כמו לקרקפת ולפנים! וגם שנהאחרי שהפסקתי את "ההעמסה" היא עדיין נותנת אותותיה. הרסה כל חלקה טובה בחיים שלי, פרנסה, זוגיות, חיברות...זריקה משחיתה חיים אני קורא לה. זריקה מסוכנת מאד. העניין דווח למשרד הבריאות ושמתי לי למטרה ליידע כל מי שרושמים לואת הזריקה הנ"ל שידע לאיזה הרס היא מסוגלת. אבקש לא לצנזר את דברי הכתובים פה למען בטחון המטופלים והחולים בפסוריאזיס.

הטיפול בקוסנטיקס יעיל ובטוח

07/01/2023 | 09:54 | מאת: מירה

מאוד מטריד אותי לקרוא את מה שרשמת..בדיוק קיבלתי פרוטוקול של קוסנטיקס עם העמסה לחודש הראשון..{אגב - אצלי זה עבור דלקת פרקים מקשחת} והרופאה המליצה לי על זה בחום...

לא ברורה השאלה

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה