תרופות ביולגיות לחולי סרטן ריאות

דיון מתוך פורום  סרטן ריאה

18/09/2013 | 09:31 | מאת: א.

לחולי סרטן ריאות NSCLC מתקדם לאחר מיצוי טיפול כימותרפי במידה ויעילות האפטיניב היא חלקית, האם הוספת ארביטוקס כמשלב תרופות יכולה לשפר את דיכוי של מוטציה מסוג EGFR. קיים מחקר של Janjigian מ-2011 http://www.informedicalcme.com/lucanovelagents/afatinib-cetuximab לא ראיתי מידע נוסף מאז. האם קיים? מה דעתך על טיפול זה לחולי סרטן מתקדם לאחר מיצוי הטיפול הכימותרפי ובגיל מבוגר? מדוע ארביטוקס טרם הוכחה כיעילה לחולי סרטן נשאי מוטציה EGFR?

לקריאה נוספת והעמקה
29/09/2013 | 20:15 | מאת: ד"ר מיה גיפס

שלום רב אינני מכירה מחקרים קליניים אבל יש הרבה מחקרים בשלב פרקליני, מעבדתיים , שמראים ששילוב מספר תרופות ביולוגיות, גם כנגד EGFR מביא לתוצאות טובות יותר מתרופה בודדת. לא ידוע מדוע ארביטוקס לא יעילה בחולים עם מוטציה. המחקרים שבדקות את התרופה לא היו מכוונים באופן ספציפי לאוכלוסיה זו ולכן הנתונים אינם מספקים כדי להגיע למסקנה חד משמעית. ברור שיש מקום לארביטוקס בסרטן ריאה אך בשלב זה עדיין לא ברור לנו מהו המקום האופטימלי לתרופה. יש להניח שזה יתבהר בשנים הקרובות. בשלב זה מתן שילובים צריך להעשות במסגרת של מחקר קליני בלבד, ובוודאי לא כטיפול סטנדרטי בברכה

30/09/2013 | 17:59 | מאת: א.

ד"ר דיפס שלום, תודה רבה! מהחומר שקראתי בנושא , מתבצע מחקר בשיב"א בו ע"י ד"ר רענן ברגר בו התאמת הטיפול היא אישית בהתאם למפה הגנטית של הגידול. ולא בהתאם למיקומו של הגידול בגוף. http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1848001 http://www.medicalmedia.co.il/publications/ArticleDetails.aspx?artid=4789&sheetid=328 לאבי חולה סרטן שלב 4 שמטופל באפטיניב, הוצע טיפול משלים בארביטוקס. ההסבר להגיון בטיפול זה הוא שהארביטוקס משלים את פעולת האפטיניב בדיכוי המוטציה מכיוון שונה: http://cancergrace.org/lung/2011/06/09/janjigian-acquired-resistance-to-egfr-tkis-cetuximab-afatinib/ Why does the combination work? Cetuximab binds to the outside of the EGFR protein while afatinib binds the inside, so perhaps it takes 2 to make a thing go right. Cetuximab binding tends to make the EGFR protein move from the outside of the cancer cell to the inside, which might interrupt signaling somehow. שוב תודה רבה על העזרה והתשובה. אשמח לקבל אינפורמציה/ קישורים על מחקרים נוספים או מידע שיעזור לי להבין על שימוש בארביטוקס לחולי סרטן ריאות (תאים לא קטנים) וספציפית לבעלי מוטציה EGFR.

מנהל פורום סרטן ריאה