אפיסקלריטיס ובדיקות מעבדה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

18/12/2016 | 11:03 | מאת: הודיה

שלום רב, בת 27 בריאה. כבר חודש וחצי שאני סובלת מחצי עין שמאל אדומה. 3 רופאים שונים אבחנו אפיסקלריטיס פשוטה סקטוריאלית. ניסיתי לוומקס ללא הועיל וכעת בהמלצת מומחה קרנית אני עם איבופן כבר 4 ימים. כמו כן עשיתי בירור אוטואימוני להלן התוצאות: ס"ד תקינה Esr 2 תקינה Crp 0.05 תקין Dna ds. Ab 3 Ana negative Complement c3 80.3 Complement c4 22 Rheumatoid factor 13.9 קריאטינין 0.68 תקין Urea 27 תקין יש לציין, מלבד אודם ויובש בעין שמאל וכאב קל אין שום תסמין סיסטמי נלווה, ללא שלשולים ללא כאבי פרקים. רק העין אדומה. אין ירידה בראייה. בבדיקת עיניים מקיפה שאר מרכיבי העין תקינים לחלוטין. במבחן אפינפרין נעשתה הלבנה. זה כבר חודש וחצי ואני ממש ממש לחוצה. איזה עוד כיוון יכול להיות?? אני מודה לכם מראש המון!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, היות והתופעה נמשכת כחודש וחצי אין לדעת בבטחה האם הבעייה אלרגית או אוטאמונית. לכן יש להמשיך עם טיפות הלוטמקס למספר שבועות עד שהתופעה תחלוף תוך מעקב של לחת תוך עיני אצל רופא עיניים. אפיסקלריטיס גורמת בדרך כלל לכאבים והתרופה היעילה לכאבים היא טיפות עיניים מסוג נבאנק 3 פעמים ביום. בברכה, פרופ' ישראל קרמר

01/01/2017 | 20:18 | מאת: הודיה

האודם לא חלף, הוא ממש סקטוריאלי בעין שמאל טמפורלית לקרנית ונוטה מטה. סיימתי את הטיפול באיבופן 400 מ"ג X2 ביום. ללא הועיל. שבוע אחרי סיום הטיפול באיבופן הייתה רגיעה מסוימת ולא מוחלטת והיום שוב קמתי עם יובש מאד קשה, חלה החמרה באודם והיה לי קשה לפתוח את העין. מה זה עוד יכול להיות?? אולי זה כלל לא אפיסקלריטיס? אילו עוד בדיקות ניתן לעשות? אני כבר אובדת עצות. מציינת שוב שמלבד העין אין שום תסמין גופני אחר.

שלום רב, יש לגשת למרפאת יובש בבית חולים ציבורי גדול הקרוב למקום מגורייך עם הפניית רופא מטפל. בברכה, צוות רשת עיניים

03/01/2017 | 21:53 | מאת: הודיה

רופא העיניים שלי שלל בוודאות יובש. מה גם שאני שמה לובריקציה.

מנהלי פורום בריאות העין