קרע באנולוס - החמרה משמעותית

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

29/05/2019 | 01:37 | מאת: לינדה

ד״ר שלום, בעבר פניתי אליך דרך הפורום וכעת אשמח להתייעץ עימך בשנית ברשותך - בת 36 - לפני כ 11 שנים ניתוח דיסקוטומי צווארי c5c6 לפני כ 3 חוד׳ - ניתוח התעלה הקרפלית ביד ימין. מזה כשנה לערך כאבים שוב בצוואר - בוצע mri להלן תוצאותיו: ״בגובה c5c6 עדיין סימני לחץ קל על השק התקאלי, בגובה c6c7 בקע דיסק פרא מדיאני מימין, הגורם ללחץ ניכר על צידו הימני של חוט השדרה, ללא אות מיאלופטי חריג בחוט השדרה. היצרות של הרצס הלטרלי בגובה הנ״ל״. מאז התוצאות הנ״ל לא נעשה יותר מידי, ואף לא ביקרתי במרפאת כאב ו/או ביצעתי פיזיוטרפיה בשל תורים ארוכים. כאמור בחודש פברואר האחרון בשל כאבים ביד ימין, שהוקלו לאחר מתן סטרואידים לעצב בוצע ניתוח קרפלי. כיום, המצב גרוע מתמיד וזה בלשון המעטה! ביד המנותחת יש כאבים איומים ותחושת ״משיכה״ וזרמים 24/7 שלאחרונה כוללת גם הירדמות של האצבעות. והצוואר גם כן החמיר מאוד ואף ישנם כאבי ראש מאחור שלמיטב הבנתי קשורים ככה״נ למצב הצווארי. יומיים אחרונים התכווצות מוזרה בכף רגל שמאל בעיקר באגודל - חולף לאחר שניות מועטות אך קורה בתדירות גבוהה סביר שאין קשר לצוואר...אך אני כבר מתוסכלת. ברור לי שאולי נישמעת היפוכנדרית אבל אני ההפך הגמור... ואולי דווקא בגלל שהזנחתי והמשכתי לעבוד ולעשות הכל רגיל, ישנה החמרה משמעותית בכאב. כל מיני עיקצוצים באזורים שונים בגוף שמעולם לא היו...אני לא מבינה מה קורה, והכי מטריד כמובן זה הכאב הבלתי פוסק ביד ימין (המנותחת) וההחמרה המשמעותית . בצוואר עם הקרנה לראש. בדיקת mri עמ״ש צווארי תיהיה שוב רק בעוד כחודש, בדיקת emg גפיים עליונות בשאלה של רדיקלופתיה לא השגתי תור כבר חודשים לצערי. בבקשה הכוונתך בנושא בבקשה! אני באמת סובלת. סליחה מראש על אורך הפנייה אך אני באמת נואשת כבר.

לקריאה נוספת והעמקה
29/05/2019 | 03:31 | מאת: לינדה

בהמשך לפנייתי לעיל, שכחתי לציין כי תוצאות ה mri אותם פירטתי הינם מלפני כחצי שנה לערך... מאז כאמור החמרה משמעותית כמפורט. תודה!

ללינדה שלום, מצוקתך ברורה. קיום לחץ על חוט השדרה משדר פוטנציאל החמרה נוירולוגית ותפקודית. לכן טעון עשייה,בעבר וגם היום. נדרשת בדיקתך+המלצה על הניתוח שיתמודד עם הלחץ השארי על חוט השדרה בברכה

מנהלי פורום נוירוכירורגיה