פורום סרטן השד

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות.
מידי שנה מתגלות כ-4400 נשים עם סרטן שד (לפי נתוני משרד הבריאות). לפי הנתונים החדשים, אחת מכל שבע וחצי נשים חולה בסרטן שד, ורבע מהחולות הן נשים צעירות מתחת לגיל 50. הוכח כי אבחון מוקדם מציל חיים! ולכן חשוב החל מגיל 30 לבצע, מידי שנה, בדיקת מישוש אצל כירורג שד, ומגיל 50 מומלץ לבצע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים. על כל אישה מגיל 20 להכיר את השד ואת השינויים החלים בו.
19259 הודעות
14886 תשובות מומחה

מנהל פורום סרטן השד

03/10/2003 | 18:25 | מאת: אילנית

בזמן הטיפול הכימוטרפי גם בראשון וגם בשני יש מעיין תחושת מים באף , א ני כבר שבוע אחרי טיפול והתחושה תוקפת אותי מידי פעם כל פעם יותר , האם זה אחת מתופעות הלוואי שצריך פשוט לסבול אותה ? גם חוש הריח שלי מאוד התחדד הכל מריח לי מאוד חזק , האם משהי מכירה את התחושה ?

אילנית שלום, אני יודעת בדיוק על מה את מדברת: צריבה של הריריות- עיניים, אף, מעיים, רק אוכלים משהו מייד האף נוזל, והריחות- איזה גועל, הבשמים שאהבנו- מגעילים, הריח של מרכך הכביסה עושה בחילה, יש רגישות יתר של כל הריריות , כדי שלא ישעמם זה כמעט תמיד גם מלווה בבחילה, שלא לדבר על התקפים של כאבי בטן עוויתיים, חולשה, גלי חום, נדודי שינה ומה לא..... אכן מסלול לא קל במילות המעטה, אני מקווה מאוד ומייחלת שבסוף הטיפול כל הסבל הזה יסתיים עבור כולנו ונהיה בריאות ומאושרות, לי נותר עוד טיפול כימי אחד, אני מאחלת לך בריאות, שלא תסבלי יותר, והשנים שיבואו יהיו שנות אושר ובריאות לכולנו, שנה טובה אילה

04/10/2003 | 08:11 | מאת: אילנית

אילה , תודה תודה תודה , בהצלחה בטיפול האחרון המון המון בריאות .

03/10/2003 | 14:51 | מאת: רונית

שלום אני בת 39 אחרי כימותרפיה. מקבלת זולידקס וטמוקסיפן. שאלתי היא האם יש סימנים חיצוניים להתעבות הרירית ברחם? אני לוקחת טמוקסיפן כבר שלשה חודשים ויש לי המון הפרשות לבנות, האם זה נורמלי? תודה רונית

03/10/2003 | 18:30 | מאת: דר אילן אטלס

במקרה קראתי ואכן בעייה אין המלצה לעקוב אחרי רירית הרחם כי הבדיקה האולטרסונוגרפית בעייתית מאוד יש שינויים רבים אשר אינם עיבוי אמיתי של הרירית ובבדיקה נראים כמו עיבוי אמיתי ולמרות זאת כולנו מבצעים בדיקת רירית רחם לבקשת האונקולוגים הכללים צריך פשוט לבצע ולזכור את הבעייתייות ולא לבצע גרדות מיותרות במיוחד אם אין דמומים לדעתי אם יש סמפטומים בדיקת הבחירה צריכה להיות מיני היסטרוסקופיה אבחנתית בהרדמה מקומית עם ביופסיה במידת הצורך את ההפרשות כדאי לאפיין וכמובן לא לשכוח פפ בברכה

04/10/2003 | 11:05 | מאת: רונית

שלום ותודה על תשובתך! האם מתשובתך נובע שהפרשות הלבנות לא קשורות לטמוקסיפן? ושוב, האם אין סימנים חיצוניים לרירית עבה? תודה רונית

05/10/2003 | 11:59 | מאת: פרופ' אילן כהן

לרונית. אין סימנים חיצוניים להתעבות רירית הרחם. הסימן היחיד יכול להיות דמום וגינילי. התעבות הרחם לא מתרחשת כל כך מוקדם לאחר התחלת טיפול עם טמוכסיפן. ניתן לצפות שינויים בעובי רירית הרחם לאחר לפחות 6 חודשי טיפול. כדאי לבצע מעקב על ידי אולטרהסאונד ובאם תהייה התעבות של רירית הרחם מעל 8 ממ" יהיה צורך ךבצע דגימת רירית הרחם. בברכה פרופסור אילן כהן

05/10/2003 | 12:02 | מאת: פרופ' אילן כהן

לרונית. בדרך כלל מופיעה התעבות רירת הרחם רק לאחר לפחות 6 חדשי טיפול עם טמוכסיפן. אך לא חייבת להיות התעבות אצל כל אשה. רצוי לבצע מעקב עם אולטרהסאונד ובאם תהייה התעבות של רירית הרחם מעל 8-10 ממ" יהי צורך לשקול בדיקת רירת הרחם. מכל מקום הצורך לבדיקת רירית הרחם צריל להיות פרטני ולא סכמטי כי בהרבה פעמים אין כלל צורך לבצע דגימת הרירית. בברכה פרופסור אילן כהן

03/10/2003 | 11:27 | מאת: כוכב

שלום רב! שמי כוכב ואני בת 26, לפני כ-11 שנה היה לאמי שתהיה בריאה סרטן השד, היא גלתה את הסרטן די מוקדם יחסית ע"י גולה קטנטונת שיצאה לה באיזור בלוטות הלימפה יחד עם שקע די קטן שנוצר באיזור. אמא שלי יצאה מזה בשלום והיא עד היום בשמירה בביה"ח,(לא כרתו לה אף שד). רציתי לדעת אם יש סיכוי שגם אני אחלה בסרטן השד בעתיד? האם המחלה היא גנטית? האם יש סיכוי שלכל הבנות שלה יהיה חס וחלילה סרטן? או שרק לאחת מאתנו? או שיש סיכוי שבכלל לא יהיה לאף אחת? כוכב!

03/10/2003 | 12:42 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום כוכב, היום יודע שכ- % 10 ממקרי סרטן השד הם על בסיס גנטי. עד כה אותרו מספר מוטציות גנטיות הקשוורת למחלה והמחקר בנושא נמשך כל הזמן. על מנת ללמוד את הנושא בהרחבה היינו מציעות לך לקרוא את הפרקים על "סרטן שד תורשתי" ועל "בדיקות גנטיות " אותם תוכלי למצוא באתר של עמותת "אחת מתשע" בכתובת www.onein9.org.il תחת הכותרת "מידע" (הפרק הראשון יופיע תחת "מידע רפואי" והפרק השני תחת "למי ניתן לפנות").

03/10/2003 | 18:34 | מאת: דר אילן אטלס

שלום רב בכל קבלת תשובה על מחלת סרטן נשאלת השאלה של השפעה גנטית במיוחד עם גיל המחלה צעיר או יש קרובים נוספים ניתן לקבל יעוץ גנטי במקום מגורייך רצוי שאמא תתיעץ אם האונקולוג שלה בשאלה זו ואם יש צורך תבצע בדיקה גנטית בברכה

לפורום שלום, אני לפני ניתוח של כריתה דו-צדדית ושחזור, האם ידוע למי מכן איפה אפשר לברר על שתל שיהיה הכי טוב ובטוח? מדובר בשתל סיליקון, או שתל עם תמיסת מי-מלח, האם מישהיא יודעת איזה חברה המייצרת שתלים הטובה ביותר? מי המנתח הפלסטי הטוב ביותר בשחזור? תודה מראש לכל תשובה , שנה טובה לכולנו, אושר , בריאות ושלום, אילה.

ככל הידוע לי מפי כירורג מבי"ח מאיר .השתל הנפוץ והטוב ביותר נקרא בשם BEKER . שהוא עשוי מעטיפה חיצונית סיליקון ובפנים שקית שאפשר לנפח בנוזלים. והוא גם יקר יותר. אני אישית לא עברתי כריתה ושחזור, אך מתוך התענינות בנושא נודעו לי פרטים אלה. בברכת החלמה מהירה לכולנו ... ובהצלחה בניתוח ריקי

03/10/2003 | 12:38 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום אילה, בהתםא למדיניות פורום זה איננו יכולות לתת המלצות על רופאים אבל היינו מציעות לך לקרוא את הפרק המקיף על נושא השחזור אשר נמצא באתר של "אחת מתשע" בכתובת http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=reconstruction.doc לחלופין את מוזמנת לשוחח את מתנדבות הקו החם של העמותה, אשר ביניהן מספר נשים שעברו שחזורים בשיטות שונות. מספר הטלפון של הקו 1-800-363-400 . בהצלחה והרבה בריאות.

היי קודם כל בהצלחה בניתוח. שנית, בתחילה שמים שתלי מלח עם מנפח, ועוברים ניפוחים , עד שמגיעים לגודל הרצוי. רק אחר כך מחליפים לשתל סיליקון. הטוב ביותר בשוק היום הוא שתל אנטומי, שאיתו החזה נראה טבעי. לגבי רופא, אני עברתי אצל ד"ר עדאל בהדסה עין כרם, וממליצה בכל פה. המון בריאות רונית

אני ממליצה לך לבצע שחזור שד ע"י פרופ' ירון הר-שי מבי"ח כרמל בחיפה.

לאילה אני עברתי שיחזור עם מעטפת סיליקון מים פיזיולוגים בפנים על ידי ניפוח.אני ממליצה בכל פה על דוקטור נוימן מהדסה עין כרם שנה טובה לילי

שלום, לצערנו מבחר השתלים והחומרים מוגבל למדי. נכון להיום אפשר להשתמשת בשתלים המכילים מי מלח או בשתלים המכילים סיליקון. בארף מופצים מספר סוגים של שתלים הנפוצים ביותר לשחזור שד הם של החברות מטור ומגאן בארה"ב המכילים את הסיליקון מהדור המתקדם (Cohesive gel ). ברוב המיקרים משתמשים בתותבת זמנית מתנפחת הממולאת במי מלח וא"כ מחליפים לתותבת המכילה סיליקון. לתותבות מי מלח מספר חסרונות שגרמו לירידה בפופולריות שלהם כתוותבות קבועות בעולם. תותבות מסוג BECKER הם תותבות שלא צריך להחליפם אך מכילות סיליקון מדור יותר מוקדם וסה"כ מניסיוני פחות טובות לשחזור ברוב המיקרים. בהצלחה

המלצתי על ד"ר קפלן בתל אביב . אני אישית עברתי שיחזור דרך הבטן . אם לסבול לפחות אחר כך לקבל בטן שטוחה

03/10/2003 | 10:03 | מאת: דרורית

לד"ר בן ברוך האם תוכלי להתייחס לשאלתי מ-2.10 בקשר לציסטות בשחלות והרירית המעובה? תודה, ושנה טובה ובריאה לכל משתתפי הפורום.

03/10/2003 | 12:33 | מאת: צוות אחת מתשע

לדרורית שלום רב, שאלתך כבר הועברה ליועץ אחר בפורום שהוא מומחה לנושא הטמוקסיפן ואנו מקוות שתשובתו תתקבל בהקדם.

02/10/2003 | 21:42 | מאת: מרים

שלום לך אני בהפסקה של טיפול כמותרפי עקב סרטן שד גרורתי לעצמות קיבלתי טיפול טקסטור קרוב לשנה וכעת אני בשלב של הפסקה קרוב לחודשיים מקבלת זומרה אחת לחודש וזריקת פזלודק אחת לחודש. שאלתי היא כזו האם יתכן חולשה ותשישות תמידית בה אני שרויה ואף כאבים בשרירי הגוף. בשיחה עם האונקולוג המטפל אמר לי שלאחר הכמותרפיה הגוף מנסה לחזור למצב נורמלי ומשכך הכאבים של השרירים לגבי החולשה והתשישות כנראה שקשור למצב נפשי. כן נאמר לי שאין אלה סיפטומים של המחלה. מה עלי לעשות לגבי החולשה והתשישות שכן מהבוקר שאני מתעוררת אני חשה כך למרות שאני עובדת ומתפקדת בעבודה כמעט בצורה נורמלית. אך בבית פחות. ידוע לך על מצב כזה? אולי יש לך עיצה להקל על מצבי שכן איכות החיים שלי ירודה ביותר. אשמח לשמוע ואודה על תשובתך בהקדם

03/10/2003 | 00:32 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

כדאי לברר תיפקוד בלוטת התריס והאדרנל. טקסוטר בהחלט גורם לתשישות וכאבי שרירים, לוקח לגוף זמן להתאושש.

02/10/2003 | 20:00 | מאת: רות

האם נטילת גלולות לאורך זמן עלולה להוות גורם המעלה את החשש לסרטן השד? אני נוטלת גלולות כבר 5 שנים, ורציתי לברר מהן הסכנות בנטילתן. בתודה מראש

02/10/2003 | 20:53 | מאת: דר

שלום רות לדעתי רק מגלולות אפשר לחלות מסרטן השד אני בטוחה שאני חליתי לאחר שנטלתי גלולות קרוב ל-6 שנים. לא רצו לעשות לי התקן רחמי בגיל 24 בגלל גילי הצעיר ומשכך לא נותרה לי ברירה אלא לקחת גלולות. הרופאים לא מספרים את האמת לגבי הסיכון לחלות בסרטן השד מגלולות. אבל אני משוכנעת בוודאות שרק מזה חליתי שכן אני לא עומדת בסטטיסטיקה כלל ילדתי בגיל צעיר מאוד 19 ואין לי סיפור של סרטן שד במשפחה ולכן אני מציעה לך אישית להפסיק ליטול גלולות ולנסות אמצעי מניעה אחרים. הרי ברור שהגלולות זה הורמונים וזה יכול לגרום להשתוללות ההורמונים ולגרום לסרטן שד עובדה שהגידול שלי הוא הורמונלי. אבל שוב הרופאים לא מוכנים להודות בכך אך אין חכם כבעל נסיון

03/10/2003 | 14:19 | מאת: רות

תודה רבה לך..

03/10/2003 | 18:44 | מאת: דר אילן אטלס

שלום רב בכל מקרה של אבחנת סרטן יש נטייה להאשים משהו וקשה מאוד לשלול זאת לצערנו יש נשים שחלו בסרטן שד בגיל צעיר לאחר נטילת גלולות ויש שחלו ללא נטילת גלולות גלולות הם כה נפוצות בישראל שרוב מקרי סרטן השד יהיו בהכרח בנשים שלקחו גלולות אפילו אם אין שום קשר כעת לגבי מה שאנו יודעים ולא בהכרח זאת המילה האחרונה לפי מייטב ידיעתנו בנשים הלוקחות גלולות שנים רבות יש עלייה באבחנה של סרטן השד ולמרות זאת החיים ארוכים באותה מידה כמו בקבוצה של נשים שלא לקחו גלולות קשה להסביר זאת ואחד ההסברים הוא שכנראה הגלולה לא גורמת ליצירת הסרטן אלא לגדילתו וכך לגילויו מוקדם יותר או שהנשים האלו נמצאות במעקב רופא קפדני יותר ולכן יש יותר גילוי מוקדם לסיכום הנושא עדיין בעיייתי אך לדעתי היתרון של הקטנה בסרטן השחלות ובסרטן הרחם ל 50% בנשים הנוטלות גלולות הוא גם כן יתרון ומה לגבי איכות חיים? בברכה

05/10/2003 | 11:48 | מאת: פרופ' אילן כהן

לרות תודה עבור שאלתך. באופן עקרוני גלולות לא מעלות את הסיכון לסרטן שד גם בלקיחה ממושכת, באם אין גורמי סיכון כמו: סיפור משפחתי של סרטן שד, גנים חיוביים לסרטן לאשה שלוקחת הגלולות או לקרובת משפחה ישירה או באם לאשה שלוקחת הגלולות יש מבנה שד עם מרכיבים בעלי סיכון לסרטן השד (לפי בדיקת הרופא). הגלולות מקטינות את הסיכון לסרטן הרחם והשחלות. בברכה פרופסור אילן כהן

02/10/2003 | 18:26 | מאת: דרורית

לרופאי הפורום, אני בת 50 ונוטלת טמוקסיפן מזה 5 חודשים. כבר לפני התחלת הטיפול חששתי מההשלכות שיהיו לי על השחלות והרחם. בבדיקת אולטרה-סאונד אגן קטן+ דופלר, שעשיתי היום, התקבלו התוצאות הבאות: רירית הרחם 18 מ"מ.- לפני חצי שנה:4 מ"מ שחלה ימנית בגודל 52X67 נצפה מבנה ציסטי בגודל 41X44 נצפתה מחיצה דקה בנוסף 20X22 נצפו מס' כלי דם עם זרימת בתנגודת תקינה,עם כלי דם בודד בין הממצאים הציסטיים עם זרימת דם נמוכה14 ri . -לפני חצי שנה: שחלה ימנית בגודל21X33 עם מבנה ציסטי 17X22 גם בשחלה השמאלית שינויים משמעותיים ומבנה ציסטי, שלא נצפה בבדיקה הקודמת. שאלתי: האם אלו תוצאות חריגות במיוחד כתוצאה משימוש בטמוקסי? האם להפסיק את נטילת הטמוקסי? הרופא שלי חוזר רק בעוד שבועיים מחו"ל ואני מודאגת. בתודה מראש.

05/10/2003 | 11:55 | מאת: פרופ' אילן כהן

לדרורית. תודה עבור שאלתך. לפי הממצאים בבדיקת האולטרהסאונד אני משער שהשחלות שלך עדיין פעילות ואת מייצרת הורמונים. במקרה כזה הטמוכסיפן מגרה בצורה משמעותית את השחלות ליצירת ציסטות, שהן לרוב תפקודיות, ויצירת רמות גבוהות של אסטרוגן שגורם להתעבות רירית הרחם. באם השחלות שלך לא פעילות והן לא מייצרות הורמונים אז הסיפור שונה לחלוטין. מעבר לכך, ההתיחסות לבעייתך חייבת להיות מאוד מדוקדקת. צריך לדעת באם יש לך מחזורים, מה הסדירות או האי סדירות של המחזורים, מתי היה מחזור אחרון ובאם את מייצרת הורמונים. קשה לי לתת חוות דעת מפורטת יותר בלי לדעת את כל הפרטים הללו. מכל מקום אני מציא שתבצעי בהקדם בדיקת דם ל FSH ,LH ,אסטרוגן ופרוגסטרון. כמו כן בדיקת דם ל CA 125 . יש גם בכל מקרה לבצע היסטרוסקופיה לבדיקת חלל הרחם ולקחת דגימה של רירית הרחם. לפי התוצאות יהיה אפשר להיות יותר במדוייק לגבי הצורך להתערבות טיפולית או ניתוחית אפשרית. בברכה פרופסור אילן כהן

05/10/2003 | 13:55 | מאת: דרורית

לפרןפ' אילן, תודה על תשובתך. באשר לנקודות שהעלית: המחזור האחרון שלי היה בינואר לפני 8 חדש' ובבדיקת LH מלפני חצי שנה- 82.1 FSH - 81.5 estradiol - קטן מ 200pmo/l לפי מה שהבנתי מרופא- הנשים, לפי הבדיקות הנ"ל, השחלות כמעט אינן פעילות. לנוכח תוצאות האולטרא- סאונד האחרון, האם עלי להפסיק את נטילת הטמוקסיפן? כמובן שאפנה לרופא מיד לאחר יום הכיפור. בברכת גמר חתימה טובה. דרורית

02/10/2003 | 18:22 | מאת: נלי

שאלה לד"ר בן ברוך נועה : לפני שנה ו-3 חודשים סיימתי את סידרת 4טיפולי הכימוטרפיה וההקרנות ומטופלת מאז למשך 5 שנים בטומוקסיפן.עברתי ניתוח להוצאת גידול 1.2 ס"מ שוליים נקיים ובלוטות חופשיות. עם סיום ההקרנות הוצע לי לקחת חלק במחקר ההרצפטין מאחר ונתוני המחלה אצלי נמצאו כמתאימים להשתתפות במחקר הנ"ל.לאחר התלבטות החלטתי לענות לכך בשלילה. לאחר יום ההרצאות השבוע ולאחר ששמעתי אותך (וכרגיל נהנייתי מדרך ההגשה הנבונה והרגישה שלך) ואת שאר הדוברים עלתה אצלי המחשבה בדבר המחקר האמור שנית. שאלתי אלייך,האם היום כשנה ו-3 חודשים ממועד סיום הטיפולים עדיין אפשרי\כדאי להצטרף למחקר ההרצפטין. בתודה על תשובתך.שנה טובה.

03/10/2003 | 00:05 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

לצערי אין כל דרך להכנס למחקר בשלב זה. יש גבול זמן של 6 או 7 שבועות מסיום הטיפולים.

02/10/2003 | 15:05 | מאת: יונית

אחד מתופעות הלוואי המגעילות שיש לי בזמן קבלת הכימותרפיה ולאחריה היא ריבוי הרוק בפה, דבר שמאד מציק ומעיק כי כל הזמן צריך לגשת לירוק (סליחה על הגועל נפש). בתחילת הטיפולים היה ריבוי רוק של יום-יומיים בערך, אך עתה לאחר 8 טיפולים (נישארו עוד 4 יא מנאייק) הרוק נמצא בסביבות שבוע עד שזה נרגע וחוזר לנורמה. שאלתי היא האם מישהי התגברה על התופעה הנ"ל? אשמח לשמוע על דרכים שיעזרו לי לעבור את הימים הנוראים. בברכת שנה טובה והרבה בריאות לכולנו.

02/10/2003 | 17:06 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום יונית, אנו מניחות שהחברות בפורום ישמחו לתרום מנסיונן. בינתיים רצינו להציע לך לעיין בפרק על "התמודדות עם תופעות לוואי" שבאתר עמותת אחת מתשע, בכתובת http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=tips.doc. שם תוכלי אולי למצוא תשובות לשאלותיך. כמו כן אנו מציעות לך גם לפנות לקו החם של העמותה שם יושבות מתנדבות מנוסות שתשמחנה לתרום מנסיונן האישי. מספר הטלפון הוא 1-800-363-400 ובמהלך חודש אוקטובר הקו מאוייש לאורך כל היום ובכל יום.

02/10/2003 | 18:30 | מאת: אילנית

היי יונית , אני מאוד מבינה את התופעה אני לוקחת מוצר טיבעי שנקרא ALJ זה של חברה אמריקאית בשם נייצרז סאנשיין , אי אפשר להשיג דרך בתי מרקחת אם תרצי אני אשמח להגיד לך איך להגיע אליהם .

02/10/2003 | 09:52 | מאת: אנטוניה

בבדיקות דם קדם ניתוח הלמפקטומי שעברתי היו הנתונים הבאים: CA-125 23.54 CA 15-3 22.32 CEA 7.59 כיום, כעבור 7 חודשים בבדיקות ביקורת הנתונים הם: CA-125 15.26 CA 15-3 14.49 CEA 7.23 מה זה אומר, במיוחד החריגה מעבר לנורמה של CEA בשני המקרים? ממתינה לתשובתך בדאגת-מה.

03/10/2003 | 00:03 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

האם את מעשנת?

03/10/2003 | 19:46 | מאת: אנטוניה

לשאלתך - לא, אינני מעשנת.

05/10/2003 | 15:30 | מאת: אנטוניה

לד"ר בן-ברוך, תודה על תגובתך המהירה. לא, אינני מעשנת. האם יש קשר לעישון? תזונה? תזונתי בריאה מאד. מעבר לניתוח עברתי רק הקרנות (גידול 8 מ"מ, בלוטות לימפה נקיות) וחוץ מטמוקסיפן אותו אני לוקחת כחודשיים, אינני לוקחת שום תרופה אחרת. ראוי לציין כי בבדיקת US בטן לפני הניתוח התגלה פוליפ 6.4 מ"מ בכיס המרה שמאז לא גדל. תודה לך שנית. לפי שעת תשובתך אני רואה שאת עונה מאוחר בלילה. תבורכי. שנה טובה וגמר חתימה טובה. אנטוניה

02/10/2003 | 08:55 | מאת: קול קורא

בעולם הנאור (ארה"ב ואירופה) הוקמו מאות ואלפי מרפאות המנצלות ידע שקיים בעל פה מזה אלפי שנים (רפואה סינית, אינדיאנית ועוד) כדי לטפל במחלת הסרטן בצורה המיטבית וללא תופעות לוואי קשות. מדוע במדינת ישראל אין הכרה ברפואה הטבעית ? מי שמעונין ליהנות מטיפול יעיל וחשוב זה ומאיכות חיים ללא סבל, נדרש לשלם מכיסו הפרטי עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים. מדוע מי שבוחר בישראל בדרך האחרת מוצא עצמו נרדף על ידי המערכת הממסדית, ולא זוכה בהשתתפות כספית כלשהי, למרות שהוא בוחר בדרך זולה משמעותית מזו המוצעת על ידי הממסד הרפואי. עלות של ניתוחים, כימותרפיה והקרנות גבוהה משמעותית מהעלות של הרפואה הטבעית. הטיפול הטבעי מוכר במסגרת ביטוחי בריאות במדינות אירופה, כך ששם לכל אחד ניתנת זכות הבחירה. לרגל חודש המודעות לסרטן השד, ולרגל יום הכיפורים המתקרב אלינו, מישהו שם בצמרת צריך לעשות את חשבון הנפש ולהתעורר. הגיע הזמן שהאונקולוגים יממשו הלכה ולמעשה את שבועת הרופא עליה חתמו עם סיום לימודיהם, ובה התחיבו לעשות את הכל למען החולה. הגיע הזמן שהפקידים למיניהם יתעוררו ויבחנו את המתרחש בעולם, ולא יקבלו החלטות רק בלחץ של חברות תרופות או גורמי לחץ שונים אחרים אשר מעדיפים להרוויח מיליארדי דולרים על חשבונם של חולים אשר נתנו את מבטחם בהם. הגיע הזמן שגם אנו החולים נתעורר ונדרוש את אשר מגיע לנו על פי זכויות החולה המוגדרות בחוק במדינת ישראל - זכות בסיסית לטיפול הטוב ביותר ! מצ"ב דוגמה אחת מני רבות - כתובת של מסמך באינטרנט המתאר אוסף של מקרים, סיפורים על אנשים חיים, אשר סבלו ממחלת הסרטן, הגיעו כמעט לעולם הבא בעקבות הטיפול הקונבנציונאלי וניצלו הודות לטיפול הטבעי. כולם ממשיכים לחיות בריאים ובאיכות חיים מעולה, ומוכיחים לאונקולוגים שטיפלו בהם שאפשר גם אחרת, למרות שהאונקולוגים קצבו את זמנם למספר חודשים בודדים. לא מדובר כאן בניסים או במקרים חריגים אלא ברפואה אחרת - הרפואה האמיתית הנמנעת מאיתנו ! http://www.aacancer.com/testimonials.html

שלום לך, אני חושבת שהתשובה לשאלתך נמצאת בגוף השאלה. בתחילת ההודעה, ציינת שמדובר ב"ידע שקיים בעל פה מזה אלפי שנים" אני חושבת שכאן בדיוק נעוצה הבעיה. שמדובר בתורה שבע"פ ולא בדברים מסודרים, מבוססים, כתובים וערוכים, לפחות באותה רמה שבה מתועד כל דבר ברפואה הקונבנציונאלית, ואשר נתמכים במחקרים רשמיים. סיפורים של אינדיבידואלים באינטרנט, מרשימים ככל שיהיו, לא מתבססים על מחקר מסודר, ואינם מהווים הוכחה לכלום. רפואה אינה "אגדה שעוברת מפה לפה", ומתערבבים בהם מציאות ודמיון. אני מאמינה שברגע שהרפואה האלטרנטיבית תערוך מחקרים מסודרים, תתעד ותפרסם באופן רשמי את תוצאות המחקרים, היא תקבל הרבה יותר לגיטימציה. אם היא אכן כ"כ יעילה, אני בטוחה שטמון בה פוטנציאל עסקי עצום, שיוכל במהרה להחזיר את ההשקעה הכספית במחקרים אלו.

05/10/2003 | 10:03 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

מנסיבות מגמתיות תעשיית הביליירדים חשובה להם יותר מאשר בריאות חולות הסרטן נניח שמימחר אן יותר חולות סרטן פשוט תעשיית המילירדים נמחקרת חומר למחשבה ליום הדין

02/10/2003 | 12:47 | מאת: קבוצת הענבל - צביקה רונאי

שלום ושנה טובה, לא הכל שחור ...... כמנכ"ל כחברה אשר מייצרת מוצר חדשני (המבוסס בין היתר על שימוש בסטרולים ,(מרכיבים) של על צמחי מרפא המיועד כטיפול משלים לחולים אונקולוגיים), אני יכול להעיד שיש כיום גישה חדשה/שונה לטיפולים משלימים, טבעיים, אלטרנטיביים רציניים כאשר הדרישות הלגיטימיות של הרופאים "הקונבנציונליים" היא הצגת "מחקרים" רציניים המוכיחים את היעילות הטיפול ולא "סיפורים" אינדיבידואליים אשר יכולים להשתמע ליותר מפן אחד. כאשר אתה מציג מחקרים, חוכחות ומוצר או טיפול רציני הקהילה הרפואית פתוחה לשמוע, לנסות ולתת קרדיטים כאשר מגיע לך. את זה אני אומר כמי שעמד בראש צוות אשר פיתח, הציג וזוכה לקבלת פנים אוהדת+ מצד אותה קהילה "מרובעת ושמרנית". נכון יש סקפטיות וחוסר אמון אבל מקורו לא באי הרצון להתחדש, לשנות ולעזור - אלה באין סוף השרלטנים המתפרסנים על גבם של החולים הנואשים. כאן המקום לציין שבמספר מרכזים רפואיים -מהמובילים בישראל - כגון רמב"מ - חיפה והדסה עין כרם , קיימות מחלקות לרפואה משלימה אשר ממליצות בין היתר על טיפולים משלימים וטבעיים, כמובן לאחר שבדקו היטב את יעילותם ויכולתם לסייע. כאן המקום גם לציין שבאונקולוגיה אין ניסים !!! זאת מחלה קשה אשר דורושת את מלוא תשומת הלב והרצינות של הקהילה הרפואית לכל גווניה ובכלל זה הטבעית/אלטרנטיבית/משלימה אשר בסופו של דבר תביא מזור למילוני החולים בכל רחבי העולם. בברכת שנה טובה ובריאה וגמר חתימה טובה צביקה רונאי

אני לא סבור שיש טעם להיכנס לוויכוח האם הרפואה הטבעית מוכיחה עצמה או לא. כל מה שניסיתי לומר הוא שהגיע הזמן שמדינת ישראל תאפשר לחולה לבחור את הטיפול המועדף על ידו, ותסייע בידו כפי שהיא מסייעת לו כאשר הוא פונה לרפואה הקונבנציונאלית. במצב הנוכחי, יש למעשה כפייה של שיטת טיפול אחת, שיטה הגורמת לסבל רב ללא תמורה מספקת. מי שבוחן את הסטטיסטיקה המפורסמת במדינות כמו אנגליה או ארה"ב (בישראל לא מפרסמים...) יגלה נתונים מאוד לא מעודדים על סיכויי ההחלמה מטיפולי הכימותרפיה וההקרנות. אם הטיפול המקובל היה מצליח, לא היה צורך כמובן לחפש פתרונות אחרים, אך המציאות היא שונה, ויותר מדי אנשים מקבלים מהאונקולוגים חוות דעת על סיום חייהם בטרם עת, מכיוון שאין להם מה להציע בארסנל התרופות העומד לרשותם. לפני מספר שנים סברו שהטמוקסיפן היא תרופת פלא, ואילו כעת מתברר שהיא עצמה גורמת לסרטן פולשני ומסוכן למי שנוטלת אותו. כל רופא מודע לעובדה שכל תרופה כימותרפית פוגעת קשות ברקמות בריאות, ובעיקר במערכת החיסון והשיער. חייבים לפקוח עיניים ולבחון גם שיטות אחרות במקום השיטה המקובלת, ולא כהשלמה לתיקון נזקים. ויטמין C הניתן לאחר כימותרפיה יתקשה מאוד לחזק מערכת חיסון שנפגעה כמעט ללא תקנה. גם ברפואה הטבעית יש הרבה חברות המבצעות מחקרים רבי היקף על מאות ואלפי חולים, ובאינטרנט יש הרבה מאוד פרסומים בנושא זה. ובכל מה שקשור בתורת העמים הקדומים, יש לנו כנראה מה ללמוד מהם, ומי שמתעלם ומזלזל בעבר אין לו עתיד.

05/10/2003 | 10:09 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

שננו יודעים בדיוק את האמת ומי עומד בראש המוצר שלכם שפיתחתם ולמה אותו מרצים בשוק ומוצרים העולים על שלכם במניעה וטיפול במחלות הסרטן לא מרצים בשוק תעשיית המילירדים תמשיך להזרים לכיסם של ה........... על גבם של חולי הסרטן ושננו יודעים מדוע בברכת שנה טובה

02/10/2003 | 08:01 | מאת: אילנית

שלום ד"ר בן ברוך אני בת 30 , כשנה אחרי לידה שלישית , לפני כחודשיים הוצאתי גוש בגודל 1.3 ס"מ בשד שמאל , סרטני שלב 1 התמיינות שלב 3 , בלוטות לימפה נקיות HER 2 שלילי כנ"ל קולטנים להורמונים , אני אחרי טיפול שני של CAF מתלבטת , האם לעשות 4 טיפולים או שישה ? דעות אונקולוגים היו חלוקים מלכתחילה לגבי 4 טיפולי CA או ה - CAF שישה , אחת האונקולוגיות המליצה להתחיל את ה CAF ומכיוון שתיפקודי הכבד אצלי גבוהים ( היו גבוהים עוד לפני גילוי הסרטן באולטרסאונד הכבד נראה תקין ) היא אמרה שבהתאם לתיפקודי כבד יתכן שנעשה רק 4 טיפולי CAF , אשמח לקבל את חוות דעתך ! תודה !

03/10/2003 | 00:09 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

6 טיפולים יעילים יותר מ4 טיפולים. צריך לברר מה הרקע להפרעה בתיפקודי כבד, האם יש זיהום וירלי בעבר, כבד שומני? מה חומרת ההפרעה בתיפקוד הכבד קשה לענות על כך דרך הפורום

03/10/2003 | 17:46 | מאת: אילנית

02/10/2003 | 07:38 | מאת: יפה

אני בת 30, עברתי ניתוח להוצאת גוש סרטני בגודל 8 מילימטר,שוליים נקיים, הוצאו 4 בלוטות נקיות, עברתי 33 הקרנות (25+8), וכעת אני עם טמוקסיפו+זולדקס. שאלותי הן: מהו המעקב שעלי לבצע ? אונקולוג? בדיקות דם ? כירורג? רופא נשים ? ממוגרפיה ? כל כמה זמן אמור להיות המעקב ? (גמרתי עם ההקרנות לפני שבוע ) איפה אני אמורה לעשות את המעקב ? (טופלתי בתל השומר ) האם זה נכון שיש סיכוי מאוד גבוה שהסרטן יחזור בגלל גילי הצעיר ? ( עשיתי אבחון גנטי ואני איני נשאית של הגן ההוא ) איך מגלים גרורות בעצמות ? עשיתי מיפוי עצמות לפני 3 חודשים והכל היה בסדר, אבל יש לי כאבים מוזרים ברגל ובגב התחתון- צריך לעשות עם זה משהוא ? תודה מראש על התשובות וסליחה על הכמות, שנה טובה ובריאה

02/10/2003 | 21:18 | מאת: דלית

שלום לך אני מציעה לך להיות עם האצבע על הדופק ולא שאננה מדי. כל כאב דורש בדיקה יסודית ומקיפה ועדיף מוקדם מאשר מאוחר.

02/10/2003 | 23:58 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

המעקב המומלץ הוא אנקולוג כל 4 חודשים בתחילה ויותר מרווח בהמשך. ממוגרפיה פעם בשנה בשילוב עם US בשד המנותח ( יש הממליצים על כל 6 חודשים בשד המנותח ל3 שנים ראשונות), גנקולוג פעם בשנה, אין צורך ב US וגינלי אם אין תלונות או ממצאים. כירורג פעם ב 4-6 חודשים. בדיקות דם תלוי ברןפא שעוקב יש המבצעים ויש שלא. איפה מעקב? איפה שטופלת או בכל מכון אונקולוי אחר, עקב גילך הצעיר וטיפול הגורם להפסקת הוסת יש להיות ערניים במיוחד לגבי אוסטאופורוזיס על סימניה וסיבוכיה. לפי גודל הגידול הסיכוי שהסרטן יחזורבגוף קטן מאד. עקב גילך הצעיר הסיכוי להשנות בשד גדול מעט מהממוצע. כדאי גם לחשוב על MRI של השד אם הממוגרפיה אינה מספקת טכנית. לגבי הכאבים פני לרופא שלך לבדיקה והמלצה באם יש צורך בברור נוסף שתהיה שנה בריאה

02/10/2003 | 07:25 | מאת: תמר

מישהוא מכיר אונקולוג ממש טוב שאפשר להתיעץ איתו ולסמוך עליו ? אם יש גם אחד כזה שמוכר על ידי מכבי כרופא מומחה לענין החזר זה יהיה עוד יותר טוב. תודה ושנה טובה

02/10/2003 | 08:01 | מאת: גבע זיוה

תמר שלום אתמול ההייתי ביום עיוןןשם היו מיטב המומחים ד"ר בלה קאופמן מנהלת היחידה לסרטן השד בי ,ח שיבא 2ד"ר נועה בן ברון מרכז רפואי קפלן ד"ר תמר פרץ בירושלים אשמח אם תיהיה איתי בקשר לשאלות נוספות 09-9551649

02/10/2003 | 08:31 | מאת: תמר

זיוה, תודה רבה רבה רבה על המילים החמות, עודדת אותי המון שנה טובה והמון בריאות

02/10/2003 | 11:34 | מאת: אילנית

היי תמר אונקולוגית מעולה שעובדת עם מכבי - ד"ר קאופמן מתל השומר היא מדהימה אנושית אבל באמת מיוחדת וגם נחשבת בחמישיה הפותחת מיקצועית !!! יש גם את ד"ר מריק יעל היא מלניאדו וגם עובדת במכבי אם תרצי טלופנים אשמח לעזור !!!

02/10/2003 | 11:55 | מאת: תמר

אני ממש אשמח לקבל טלפונים שלהן. איפה הן מקבלות ? תודה רבה רבה והרבה בריאות תמר

02/10/2003 | 21:21 | מאת: דר

אני הייתי ממליצה לך על ד"ר ביאטריס עוזיאלי מהדסה עין כרם היא מקבלת גם דרך מכבי כלומר משלמים 600 ש"ח ואת מקבלת החזר של 540 ש"ח ממכבי היא מקבלת גם בבית הרופא בת"א בימי ג' תתקשרי לשם ותקבעי תור היא הסגנית של פרופ' תמר פרץ מהדסה והיא מומלצת גם ע"י הרב פירר בהצלחה!

01/10/2003 | 22:57 | מאת: ליאת

אני בת 44 לפני שלושה ימים הרגשתי כאבים בשד ימין . הלכתי לרופא כירורג בדק אותי ידנית ואמר שאין דלקת או גוש אך נתן לי בדיקת אולטרה סאונד בבדיקה הכל תקין אך הרופא אמר שיש רגישות אני עדיין מרגישה כאבים ואני מודאגת תודה מראש

02/10/2003 | 11:13 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום ליאת, נראה שאכן נקטת את הצעדים הנכונים לבצע מעקב ומשמח לשמוע שבדיקת האולטראסאונד אישרה את ממצאי בדיקת הרופא. חשוב שתדעי שרגישות או כאב בשד אינם בהכרח סימנים לסרטן ויכולים לנבוע מסיבות רבות אחרות. יחד עם זאת, אם עדיין אינך רגועה, את תמיד יכולה ללכת לקבל חוות דעת נוספת מכירורג מומחה לשד. בגילך ניתן גם לבצע סריקת ממוגרפיה, אך לצערנו עלויות הבדיקה מכוסות בסל הבריאות רק לנשים בגילאים 74 - 50 . באיחולי בריאות טובה.

02/10/2003 | 14:53 | מאת: בתיה

שלום ליאת, תאור מצבך דומה למצב שהיתי בו עד לפני יומיים. במשך כשבועיים חשתי כאב בשד השמאלי. עברתי בדיקה אצל כירוג שד והבדיקה יצאה תקינה. לדעתו מאחר ואני בת 40 רצוי מאוד לעבור בדיקת ממוגרפיה שגרתית. למרות הדאגה הרבה עברתי את הבדיקה והבדיקה יצאה תקינה. אל דאגה, אם רופא כירוג קבע שהכל תקין ועברת אולטרהסאונד, אז ממש ממש אין לך מה לדאוג. אבל לשקט הנפשי שלך תבקשי לעבור בדיקת ממוגרפיה. דרך אגב, היום אחוז גבוה מהרופאים בעד לעבור בדיקת ממגורפיה מגיל 40. אז, אם תבקשי מרופא כירוג הפניה, אני בטוחה שהוא ישלח אותך (ושוב, זה רק לשקט הנפשי שלך) הרבה בריאות גמר חתימה טובה

01/10/2003 | 21:06 | מאת: אילנית

היי בנות , גוש שהוצע בגודל של כ - 3 ס"מ שלב 1 התמיינות שלב 3 HER 2 שלילי כנ"ל קולטונים להורמונים בלוטות לימפה נקיות אחרי טיפול שני של CAF אני מתלבטת האם לעשות רק 4 טיפולים או לגמור את כל ה - 6 , אשמח לשמוע חוות דעת ! תודה .

02/10/2003 | 08:50 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

כימותרפיה, למה לא ? לקוראים שלום, בכוונתי להציג בפניכם הפעם, נושא השנוי מאוד במחלוקת, שמטבע הדברים, יקומם רבים מכם, הן משום שאולי חלקכם חליתם בעברכם ועברתם את הטיפול הכימותרפי והן משום שעצם הצגת הנושא, מהווה ערעור על סמכותו המקצועית של האונקולוג הכל יכול, לתת טיפול לחולה, כאשר לטיפול הזה משמעות של לחיות או לחדול. למרות הקושי הרב בהצגת הנושא אני חושב שיש מקום לכך, כדי שהצבור ידע ויכיר את הטיפול האונקולוגי גם מצדו האחר, הלא ידוע. כמו כל החלטה גורלית בחיים מוצע לבדוק היטב המשמעויות של הטיפול הכימותרפי לאור המידע שיובא. כימותרפיה הוצעה לראשונה כטיפול בסרטן אחרי מלחמת העולם השניה, כאשר מחקר על גז חרדל הוכיח שיש לו את היכולת להרוג תאים חיים, במיוחד את אלה שהם בעלי יכולת חלוקה מהירה. למעשה תרופות נוגדי סרטן רבים הן בני דודים קרובים לגז החרדל. בשנות ה- 70 המוקדמות הרפואה גילתה שסוגי סרטן מסוימים ונדירים מגיבים לכימותרפיה וכתוצאה מכך האדם חי יותר. דר` ג`ון ביאלר אשר עבד 20 שנים בצוות של האקדמיה הלאומית בארה"ב והיה העורך של הג`ורנל של אקדמיה זו, אומר כי תוחלת החיים הסטטיסטית המתקבלת בעקבות הטיפולים המקובלים בסרטן מטעה. לדבריו החברה האמריקאית לסרטן משתמשת בנתונים בסיסיים מטעים, כמו נשים שגילו אצלן גושים בשד שאינם סרטניים, אך דווחו כאילו נרפאו . דר` רלף מוס מציין בספרו "שאלות הכימותרפיה" כי בשל הרעילות של התרופות הכימותרפיות, שיטות הבדיקה הקליניות, בהם בודקים באופן סדיר תרופות אחרות, נשכחו כמעט והם אינם מיושמות בתרופות כימותרפיות.. הרשות למזון ולתרופות בארה"ב אישרה שימוש בתרופות חדשות נגד סרטן אשר התנאי לאישורן היה יכולתן לכווץ את הגידולים הסרטניים, על פי הרשות למזון ותרופות אין כלל צורך להוכיח שהתרופות הכימותרפיות מאריכות חיים. על פי היועץ האונקולוגי,"גי`מ מד" מבית החולים המלכותי דרום הנטס, להתכווצותם של הגידולים אין ערך הישרדותי. דר` יוריך אבל אפידמיולוג גרמני אשר בדק את כל אלפי המחקרים על הכימותרפיה ואת עבודתם של כ- 350 מדענים חוקרים, מצא כי : אותם תאים שנשארים ומתנגדים לכימותרפיה, יכולים לגדול הרבה יותר מהר אחר כך. לעיתים קרובות דווקא חולים אשר לא הגיבו לכימותרפיה שרדו יותר מאשר אלה אשר הגיבו. פרופסור לינוס פאולינג חתן פרס נובל לכימיה ושלום אומר : "על כל אחד לדעת כי רוב המחקרים על הסרטן הנם הונאה וכי ורוב המרכזים לחקר הסרטן מעלו באימונם של הגופים שתמכו בהם." האונקולוגים רואים בהתכווצות הגידול או התגובה לתרופה, כקנה מידה להצלחת הטיפול, בלי להתייחס כמובן לשאלות הבסיסיות ביותר, האם הוארכה תוחלת חיי החולים ? האם קיים שיפור באיכות החיים ? או האם החולים ירפאו ? אלפי מחקרים שבוצעו הוכיחו, כי לא הייתה תועלת בטיפולים הכימותרפיים במושגים של הארכת תוחלת החיים, אלא במספר מצומצם של סוגי סרטן. על פי מקורות מקובלים ברפואה, הכימותרפיה מצליחה לרפא אך 4.5 אחוז מכלל מחלות הסרטן. הרפואה המקובלת מצדיקה את טיפוליה האונקולוגיים, תוך שהיא משווה בין שיטותיה. ז.א. שאם חולה סרטן יקבל הקרנות ואילו חולה אחר שיקבל כימותרפיה יאריך חיים יותר, פירושו על פי הרפואה המקובלת, כי כימותרפיה מאריכה חיים יותר ... כמובן שכך לא עושים מחקר קליני .....זאת הרפואה המקובלת יודעת היטב.. המחקר שהיה עומד בקריטריונים הבסיסיים של מחקר אקדמי, הוא אותו מחקר, שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טפול כימותרפי, לעומת חולי סרטן שאינם מקבלים טיפול, או מחקר שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טיפול מקובל, לעומת טיפול טבעי בחולי סרטן ...כן, יש דבר כזה. שיטה "מתוחכמת" "המאריכה את תוחלת החיים של החולים" באמצעות מתן תרופות כימותרפיות, היא על ידי איתור מוקדם של מועד המחלה, זאת על ידי שיטות טכנולוגיות מתוחכמות. ולא מיום גילוי המחלה על ידי הרופאים . הטעיה נוספת הקיימת על ידי הניסויים הקליניים, היא שהניסויים נעשים בתנאי מעבדה. הרופאים אינם מספרים לנו, כי תרופות, היכולות להרוג גידולים סרטניים בתנאי מעבדה, יכולים אך לעיתים רחוקות, לקטול תאי סרטן בבני אדם. תאי הסרטן הרגישים לטיפול הכימותרפי הנם: לויקמיה לימפוציטית חריפה, מחלת הודג`קינס, יואינג סרקומה, גידולי ווילאמס, לימפוסרקומה, רבדומיסרקומה, רטינובלסטומה, קוריוקרצינומה, בורקיטוס לימפומה, סרטן מוקדם של האשכים. כל סוגי הסרטן האלה מהווים לא יותר מכ- 5% מכלל מקרי הסרטן. רגישות לכימותרפיה אין פירושו קטילה מלאה של כל סוגי הסרטן . קרוב לודאי שיכולת הריפוי הממשית בכימותרפיה נעה בין אחוז אחד לשני אחוז. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי העובדה שנשים רבות היו "נקיות" מתאים סרטניים לאחר הטיפול הכימי, לא שיפרה את תוחלת חייהן. לאחר מנת הכימותרפיה הראשונית נפגעת מערכת החיסון. עם התפשטות הגידול מחדש הוא נעשה תוקפן יותר, כיון שמערכת החיסון נפגעה קשה עקב הטיפול הכימי. איכות החיים של החולים נפגעת קשה על ידי הכימותרפיה, והפגיעה היא בכל איברי הגוף ובמיוחד, דיכוי מערכת החיסון, פגיעה בלב, פגיעה בריאות, במערכת העצבים, נמק בכליות, אובדן יכולת פריון, הקאות ובחילות, פגיעה בצינור המרה, גרימת נמק ברקמות העצם, הורדת מספר כדוריות הדם הלבנות והאדומות, אי ספיקה של המעיים, דיכוי מוח העצמות, אובדן שיער, אבדן שמיעה ופרכוסים, אובדן יכולת הפריון, אבדן תפקוד מוטורי בלתי הפיך, אנמיה, סכנת עיוורון, וסרטנים נוספים בעקבות נזק גנטי. מאמר שהתפרסם בג`ורנל לאונקולוגיה קלינית מתאר, מהם תופעות הלוואי של התרופה הכימותרפית איפוספמיד עם קרבופלטין ועם איטופוסיד, אצל חולות סרטן שד, לימפומה מסוג נון הודגקין, סרטן השחלות וסרטנים נוספים: 50 אחוזים מהחולים סבלו מפגיעה במערכת העצבים המרכזית ומסבוכים בריאות, 61 אחוזים שקיבלו מנות מוגברות סבלו מרעילות שנגרמה בכבד, 81 אחוזים סבלו מפגיעה באוזניים, 70 אחוזים סבלו מרעילות בכליה, 92 אחוזים סבלו מסיבוכים בדרכי הנשימה, 91 אחוזים מנזק ללב. הרופאים אינם מתנדבים לספק מידע באשר לתופעות הלוואי של התרופות הכימיות, כאשר הם נשאלים, מרביתם אינם אומרים את כל מה שידוע להם. הכימותרפיה הורסת את מערכת החיסון כך, שהיא אינה יכולה לשקם עצמה והנזק הוא בלתי הפיך. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 42 כימותרפיה פועלת על תאי הגוף כמו חומרי הדברה על גן ירק. ל-99 אחוזים מחומר ההדברה יש יכולת פגיעה בחרקים, אך חלקם אינם נפגעים וכך גם תאי הסרטן שהופכים לעמידים. כמו בחומרי הדברה בהם אחוז נמוך פוגע בחרקים השאר הורס את הסביבה כך גם הכימותרפיה הורסת את גוף האדם. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 44 במחקר שתועד נימצא כי מתן כמויות כפולות של כימותרפיה לחולות סרטן השד לא הוכיחו יתרון על מתן כמות רגילה. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי אכן נשים רבות, יותר היו "נקיות" מגידול סרטני לאחר הטיפול הכימותרפי.... עם זאת לא שופרה תוחלת החיים שלהן. שכן אי קיומו של גידול סרטני, אינו מדד אמין להיעלמותו של הסרטן. התרופות הכימותרפיות ניתנות כטיפול "משכך" למרות תופעות הלוואי המחרידות. בסרטן השד הנפוץ בין סרטני הנשים, חוזרים הגידולים לאחר הטיפול הכימותרפי ב- 60% מהחולות תוך שנתיים, וב- 90% תוך 5 שנים. כאשר הציגו בפני החולים את היכולת האמיתית של הכימותרפיה להאריך את חייהם או להירפא, ואת תופעות הלוואי של הטיפול, ובלי להציג להם חלופה אלטרנטיבית, 65% מכלל החולים סרבו לקבל את הטיפול. לעתים ניתנת הכימותרפיה לחולים במשך חודשים רבים, כאשר ההצדקה לכך הנה תוצאות ניסויים מעורפלים, או יתרון בהארכת תוחלת חיים המתבטא בשבועות ספורים. סיכוייו של חולה סרטן לקבל כימותרפיה מותנים בתפיסת הרופאים שבארץ מוצאו. לדוגמא סיכוייו של חולה סרטן באנגליה לקבל כימותרפיה קטנים פי 3.5 מסיכוייו של חולה אמריקאי. אונקולוגים רבים ממליצים למעשה כימותרפיה לכל סוג של גידול סרטני תוך עידוד החולים למרות הכישלונות החוזרים ונשנים. מתן כימותרפיה יותר מ-6 חודשים לא הוכיח בד"כ תועלת כלשהי, אך הרופאים ממשיכים בטיפולים לעיתים תכופות הרבה מעבר ל- 6 חודשי הטיפול המקובל. במוסף הבריאות של עיתון הארץ מתאריך 29.12.97 אומרת פרו` תמר פרץ מנהלת המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם, "כשהכימותרפיה הייתה חדשה לא ידעו להשתמש בה. היום נוטים לקצר את זמן הכימותרפיה שבכל אופן אסור שיעלה על חצי שנה". דר` אלן ניקסון לשעבר נשיא החברה האמריקאית לכימיקלים אומר "ככימאי הרגיל לחשוב במושגים מדעיים, לא מובן לי כיצד רופאים יכולים להתכחש לעובדות הפשוטות : כימותרפיה מזיקה יותר מאשר עוזרת"... על פי דר` מיכה בר חנא מנהל רישום הסרטן של משרד הבריאות, מידי שנה נפטרים בישראל, כ-10000 אנשים שחלו בסרטן... אשר רישומים בלבד ומה אם הלא רשומיים ? בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה ובריאות טבעית לאכות ואריכות חיים באושר :

02/10/2003 | 23:51 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

6 טיפולים יעילים יותר מ4 טיפולים, ביחוד היות ואין את המשך ההגנה על ידי טיפול הורמונלי.

01/10/2003 | 19:47 | מאת: שלי

שלום. האם נכונות אזהרות הרופאים (שלושה שונים)כי הכימותרפיה פוגעת במטבוליזם של הגוף, ואם לא נזהרים יכולים לעלות בקלות 10-20(!) ק"ג? ודוקא לאחר הטיפולים. בנוסף כפי שהבנתי "תורם" לכך גם הטיפול ההורמונלי.

01/10/2003 | 21:56 | מאת: שרית

ע"פ נסיוני (+20 ק"ג) זה בהחלט נכון.

02/10/2003 | 08:52 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

כימותרפיה, למה לא ? לקוראים שלום, בכוונתי להציג בפניכם הפעם, נושא השנוי מאוד במחלוקת, שמטבע הדברים, יקומם רבים מכם, הן משום שאולי חלקכם חליתם בעברכם ועברתם את הטיפול הכימותרפי והן משום שעצם הצגת הנושא, מהווה ערעור על סמכותו המקצועית של האונקולוג הכל יכול, לתת טיפול לחולה, כאשר לטיפול הזה משמעות של לחיות או לחדול. למרות הקושי הרב בהצגת הנושא אני חושב שיש מקום לכך, כדי שהצבור ידע ויכיר את הטיפול האונקולוגי גם מצדו האחר, הלא ידוע. כמו כל החלטה גורלית בחיים מוצע לבדוק היטב המשמעויות של הטיפול הכימותרפי לאור המידע שיובא. כימותרפיה הוצעה לראשונה כטיפול בסרטן אחרי מלחמת העולם השניה, כאשר מחקר על גז חרדל הוכיח שיש לו את היכולת להרוג תאים חיים, במיוחד את אלה שהם בעלי יכולת חלוקה מהירה. למעשה תרופות נוגדי סרטן רבים הן בני דודים קרובים לגז החרדל. בשנות ה- 70 המוקדמות הרפואה גילתה שסוגי סרטן מסוימים ונדירים מגיבים לכימותרפיה וכתוצאה מכך האדם חי יותר. דר` ג`ון ביאלר אשר עבד 20 שנים בצוות של האקדמיה הלאומית בארה"ב והיה העורך של הג`ורנל של אקדמיה זו, אומר כי תוחלת החיים הסטטיסטית המתקבלת בעקבות הטיפולים המקובלים בסרטן מטעה. לדבריו החברה האמריקאית לסרטן משתמשת בנתונים בסיסיים מטעים, כמו נשים שגילו אצלן גושים בשד שאינם סרטניים, אך דווחו כאילו נרפאו . דר` רלף מוס מציין בספרו "שאלות הכימותרפיה" כי בשל הרעילות של התרופות הכימותרפיות, שיטות הבדיקה הקליניות, בהם בודקים באופן סדיר תרופות אחרות, נשכחו כמעט והם אינם מיושמות בתרופות כימותרפיות.. הרשות למזון ולתרופות בארה"ב אישרה שימוש בתרופות חדשות נגד סרטן אשר התנאי לאישורן היה יכולתן לכווץ את הגידולים הסרטניים, על פי הרשות למזון ותרופות אין כלל צורך להוכיח שהתרופות הכימותרפיות מאריכות חיים. על פי היועץ האונקולוגי,"גי`מ מד" מבית החולים המלכותי דרום הנטס, להתכווצותם של הגידולים אין ערך הישרדותי. דר` יוריך אבל אפידמיולוג גרמני אשר בדק את כל אלפי המחקרים על הכימותרפיה ואת עבודתם של כ- 350 מדענים חוקרים, מצא כי : אותם תאים שנשארים ומתנגדים לכימותרפיה, יכולים לגדול הרבה יותר מהר אחר כך. לעיתים קרובות דווקא חולים אשר לא הגיבו לכימותרפיה שרדו יותר מאשר אלה אשר הגיבו. פרופסור לינוס פאולינג חתן פרס נובל לכימיה ושלום אומר : "על כל אחד לדעת כי רוב המחקרים על הסרטן הנם הונאה וכי ורוב המרכזים לחקר הסרטן מעלו באימונם של הגופים שתמכו בהם." האונקולוגים רואים בהתכווצות הגידול או התגובה לתרופה, כקנה מידה להצלחת הטיפול, בלי להתייחס כמובן לשאלות הבסיסיות ביותר, האם הוארכה תוחלת חיי החולים ? האם קיים שיפור באיכות החיים ? או האם החולים ירפאו ? אלפי מחקרים שבוצעו הוכיחו, כי לא הייתה תועלת בטיפולים הכימותרפיים במושגים של הארכת תוחלת החיים, אלא במספר מצומצם של סוגי סרטן. על פי מקורות מקובלים ברפואה, הכימותרפיה מצליחה לרפא אך 4.5 אחוז מכלל מחלות הסרטן. הרפואה המקובלת מצדיקה את טיפוליה האונקולוגיים, תוך שהיא משווה בין שיטותיה. ז.א. שאם חולה סרטן יקבל הקרנות ואילו חולה אחר שיקבל כימותרפיה יאריך חיים יותר, פירושו על פי הרפואה המקובלת, כי כימותרפיה מאריכה חיים יותר ... כמובן שכך לא עושים מחקר קליני .....זאת הרפואה המקובלת יודעת היטב.. המחקר שהיה עומד בקריטריונים הבסיסיים של מחקר אקדמי, הוא אותו מחקר, שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טפול כימותרפי, לעומת חולי סרטן שאינם מקבלים טיפול, או מחקר שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טיפול מקובל, לעומת טיפול טבעי בחולי סרטן ...כן, יש דבר כזה. שיטה "מתוחכמת" "המאריכה את תוחלת החיים של החולים" באמצעות מתן תרופות כימותרפיות, היא על ידי איתור מוקדם של מועד המחלה, זאת על ידי שיטות טכנולוגיות מתוחכמות. ולא מיום גילוי המחלה על ידי הרופאים . הטעיה נוספת הקיימת על ידי הניסויים הקליניים, היא שהניסויים נעשים בתנאי מעבדה. הרופאים אינם מספרים לנו, כי תרופות, היכולות להרוג גידולים סרטניים בתנאי מעבדה, יכולים אך לעיתים רחוקות, לקטול תאי סרטן בבני אדם. תאי הסרטן הרגישים לטיפול הכימותרפי הנם: לויקמיה לימפוציטית חריפה, מחלת הודג`קינס, יואינג סרקומה, גידולי ווילאמס, לימפוסרקומה, רבדומיסרקומה, רטינובלסטומה, קוריוקרצינומה, בורקיטוס לימפומה, סרטן מוקדם של האשכים. כל סוגי הסרטן האלה מהווים לא יותר מכ- 5% מכלל מקרי הסרטן. רגישות לכימותרפיה אין פירושו קטילה מלאה של כל סוגי הסרטן . קרוב לודאי שיכולת הריפוי הממשית בכימותרפיה נעה בין אחוז אחד לשני אחוז. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי העובדה שנשים רבות היו "נקיות" מתאים סרטניים לאחר הטיפול הכימי, לא שיפרה את תוחלת חייהן. לאחר מנת הכימותרפיה הראשונית נפגעת מערכת החיסון. עם התפשטות הגידול מחדש הוא נעשה תוקפן יותר, כיון שמערכת החיסון נפגעה קשה עקב הטיפול הכימי. איכות החיים של החולים נפגעת קשה על ידי הכימותרפיה, והפגיעה היא בכל איברי הגוף ובמיוחד, דיכוי מערכת החיסון, פגיעה בלב, פגיעה בריאות, במערכת העצבים, נמק בכליות, אובדן יכולת פריון, הקאות ובחילות, פגיעה בצינור המרה, גרימת נמק ברקמות העצם, הורדת מספר כדוריות הדם הלבנות והאדומות, אי ספיקה של המעיים, דיכוי מוח העצמות, אובדן שיער, אבדן שמיעה ופרכוסים, אובדן יכולת הפריון, אבדן תפקוד מוטורי בלתי הפיך, אנמיה, סכנת עיוורון, וסרטנים נוספים בעקבות נזק גנטי. מאמר שהתפרסם בג`ורנל לאונקולוגיה קלינית מתאר, מהם תופעות הלוואי של התרופה הכימותרפית איפוספמיד עם קרבופלטין ועם איטופוסיד, אצל חולות סרטן שד, לימפומה מסוג נון הודגקין, סרטן השחלות וסרטנים נוספים: 50 אחוזים מהחולים סבלו מפגיעה במערכת העצבים המרכזית ומסבוכים בריאות, 61 אחוזים שקיבלו מנות מוגברות סבלו מרעילות שנגרמה בכבד, 81 אחוזים סבלו מפגיעה באוזניים, 70 אחוזים סבלו מרעילות בכליה, 92 אחוזים סבלו מסיבוכים בדרכי הנשימה, 91 אחוזים מנזק ללב. הרופאים אינם מתנדבים לספק מידע באשר לתופעות הלוואי של התרופות הכימיות, כאשר הם נשאלים, מרביתם אינם אומרים את כל מה שידוע להם. הכימותרפיה הורסת את מערכת החיסון כך, שהיא אינה יכולה לשקם עצמה והנזק הוא בלתי הפיך. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 42 כימותרפיה פועלת על תאי הגוף כמו חומרי הדברה על גן ירק. ל-99 אחוזים מחומר ההדברה יש יכולת פגיעה בחרקים, אך חלקם אינם נפגעים וכך גם תאי הסרטן שהופכים לעמידים. כמו בחומרי הדברה בהם אחוז נמוך פוגע בחרקים השאר הורס את הסביבה כך גם הכימותרפיה הורסת את גוף האדם. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 44 במחקר שתועד נימצא כי מתן כמויות כפולות של כימותרפיה לחולות סרטן השד לא הוכיחו יתרון על מתן כמות רגילה. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי אכן נשים רבות, יותר היו "נקיות" מגידול סרטני לאחר הטיפול הכימותרפי.... עם זאת לא שופרה תוחלת החיים שלהן. שכן אי קיומו של גידול סרטני, אינו מדד אמין להיעלמותו של הסרטן. התרופות הכימותרפיות ניתנות כטיפול "משכך" למרות תופעות הלוואי המחרידות. בסרטן השד הנפוץ בין סרטני הנשים, חוזרים הגידולים לאחר הטיפול הכימותרפי ב- 60% מהחולות תוך שנתיים, וב- 90% תוך 5 שנים. כאשר הציגו בפני החולים את היכולת האמיתית של הכימותרפיה להאריך את חייהם או להירפא, ואת תופעות הלוואי של הטיפול, ובלי להציג להם חלופה אלטרנטיבית, 65% מכלל החולים סרבו לקבל את הטיפול. לעתים ניתנת הכימותרפיה לחולים במשך חודשים רבים, כאשר ההצדקה לכך הנה תוצאות ניסויים מעורפלים, או יתרון בהארכת תוחלת חיים המתבטא בשבועות ספורים. סיכוייו של חולה סרטן לקבל כימותרפיה מותנים בתפיסת הרופאים שבארץ מוצאו. לדוגמא סיכוייו של חולה סרטן באנגליה לקבל כימותרפיה קטנים פי 3.5 מסיכוייו של חולה אמריקאי. אונקולוגים רבים ממליצים למעשה כימותרפיה לכל סוג של גידול סרטני תוך עידוד החולים למרות הכישלונות החוזרים ונשנים. מתן כימותרפיה יותר מ-6 חודשים לא הוכיח בד"כ תועלת כלשהי, אך הרופאים ממשיכים בטיפולים לעיתים תכופות הרבה מעבר ל- 6 חודשי הטיפול המקובל. במוסף הבריאות של עיתון הארץ מתאריך 29.12.97 אומרת פרו` תמר פרץ מנהלת המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם, "כשהכימותרפיה הייתה חדשה לא ידעו להשתמש בה. היום נוטים לקצר את זמן הכימותרפיה שבכל אופן אסור שיעלה על חצי שנה". דר` אלן ניקסון לשעבר נשיא החברה האמריקאית לכימיקלים אומר "ככימאי הרגיל לחשוב במושגים מדעיים, לא מובן לי כיצד רופאים יכולים להתכחש לעובדות הפשוטות : כימותרפיה מזיקה יותר מאשר עוזרת"... על פי דר` מיכה בר חנא מנהל רישום הסרטן של משרד הבריאות, מידי שנה נפטרים בישראל, כ-10000 אנשים שחלו בסרטן... בברכת גמר חתימה טובה ובריאות טבעית בתזונה נכונה לאכות ואריכות חיים באושר

02/10/2003 | 10:32 | מאת: יעל

שלי, אולי כדאי היה שבמהלך הטיפולים הכימוטרפיים תהיי בקשר עם דיאטנית .תוכלי לקבל המלצות לגבי תזונה נכונה,שחשובות גם לתהליך ההבראה ובנוסף תקבלי המלצות כיצד לשמור על המשקל. ברגע שכולם מסביב אומרים לך שתשמיני באופן פסיכולוגי את תרשי לעצמך לאכול כי" בין כה וכה אשמין" אלא שיש הבדל בין לעלות 2 קילו לבין 20. לא כולן עולות בין 10 ל 20 קילו. לא כולן עולות בכלל. נשים עם נטיה כללית להשמנה חשופות בזמן הכימוטרפיה להשמנה יותר מנשים ללא נטייה, אבל זה לא חייב להיות כך. קחי בחשבון שאם שומרים אז עולים מעט מאוד. אם תשמרי תרוויחי גם בריאות וגם מראה. בהצלחה

02/10/2003 | 13:55 | מאת: רונית

היי שלי אני חושבת שההשמנה מאוד אינדיווידואלית. אני רזיתי מאוד. 3 ימים אחרי טפול ה-caf , לא אכלתי כמעט כלום מפחד מפני הבחילה וההקאות. גם הטמוקסיפן לא השפיע עליי. אז חזקי ואמצי ואל תתיאשי. המון בריאות רונית

02/10/2003 | 13:55 | מאת: רונית

היי שלי אני חושבת שההשמנה מאוד אינדיווידואלית. אני רזיתי מאוד. 3 ימים אחרי טפול ה-caf , לא אכלתי כמעט כלום מפחד מפני הבחילה וההקאות. גם הטמוקסיפן לא השפיע עליי. אז חזקי ואמצי ואל תתיאשי. המון בריאות רונית

02/10/2003 | 15:02 | מאת: יונית

מנסיוני, אז אין שחר לשמועה הזאת. אני נשארתי, פלוס מינוס, באותו משקל, למעט הימים שלאחר הכימותרפיה בהם אני כמעט ולא אוכלת כיוון שהבטן כואבת, הבחילות איומות, ואני נוטה לנמנם כל שעות היום במהלך יומיים שלושה האלה. אני מאחלת לך רפואה שלמה ושמירה על המשקל.

02/10/2003 | 18:29 | מאת: מרב - נציגה רפואית בכירה

שלום ושנה טובה, יש ממש בדברי הרופאים אשר הזהירו אותך מאפשרות ההשמנה ,יחד עם זאת יש כיום דרכים טובות אשר יעזרו לך להתמודד עם הפגיעה במטבוליזם הטבעי של גופך וזאת באמצעות מוצר חדש אשר פותח במיוחד על מנת לסייע לגוף להתמודד עם ה-Stress הפיזיולוגי והנפשי הכרוכים במחלה והטיפולים. (בעיקר הכימו ו/או רדיוטרפיים). היתרון הבולט של המוצר, המבוסס על סטרולים טבעיים, שהוא איננו מתנגש ו/או "מפריע" לטיפולים הקונבנציונליים ושכזה מומלץ לשימוש - תוך כדי - ו/או מיד לאחר הטיפולים. השימוש במוצר יחזיר את גופך, מהר יותר, להומאוסטזיס וימנע "שיבושים" מטבוליים אשר גורמים בין היתר להשמנת יתר. אינני יודעת היכן את מקבלת את הטיפולים- אך נכון להיום כמעט כל מרכז רפואי ו/או אונקולוג מהשורה הראשונה מכיר את המוצר (שאני מנועה מלנקוב בשמו כאן באתר) ויוכל להמליץ לך בהתאם. שנה טובה ובריאה, מרב - נציגה רפואית בכירה

02/10/2003 | 21:26 | מאת: דר

שלום לך ברור לגמרי אני התחלתי עם המחלה לפני כ-4 שנים במשקל של 54 קילו והיום אני 74 קילו ולא מצליחה להוריד גרם למרות שאני לא אוכלת זה גם בגלל הטיפולים וגם בגלל הטיפול ההורמונלי ובל נשכח שהמחזור גם הופסק בגלל זה. אני די מתוסכלת בגלל זה כי כל מה שאני מנסה לעשות אני לא מצליחה לרדת במשקל.

02/10/2003 | 23:50 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

נושא ההשמנה הוא מאד אינדיוידואלי. יש נשים המשמינות בין 5 ל10 קילוגרם, יש המשמינות יותק ויש שאינן משמינות או אף מרזות. הדרך הטובה ביותר לשמור על משקל יציב היא תזונה מאוזנת (יצאה עכשיו חוברת טובה מהאגודה למלחמה בסרטן) ופעילות גופנית רציפה ומתונה.

01/10/2003 | 19:16 | מאת: עמליה

שלום רב , אני בת 29 בריאה , בהריון שני בשבוע 24. לפני שבועים נתגלה אצלי גוש בשד בצד ימין . הרופאה שהלכתי אליה טענה שבהריון אין אפשרות לעשות בירור מקיף , ועדיף לחכות לסיום ההריון . האם אני יכולה להיות רגועה מדברי הרופאה ? הגוש בגודל גרגיר אפונה , לא סימטרי , קשה למגע ,ללא כאבים .

02/10/2003 | 10:59 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום עמליה, כולנו מקוות שהרופאה צודקת אבל ליתר בטחון ולמען השקט הנפשי מאד חשוב בכל זאת לבדוק את הנושא ולעשות בירור מקיף. לצורך זה מומלץ ללכת לכירורג המתמחה בשד ו\או לגינקולוג\ית שמתמחים באונקולוגיה. במרכזים הרפואיים המובילים קיימות מרפאות מרכזיות לנושאיבריאות השד ולנושאים גינקולוגים\אונקולוגיים ( המרכז ע"ש שיבא, בי"ח שערי צדק, המרכז הרפואי רבין-ביילינסון, ועוד). אנו מניחות שגם בקופת החולים בה את מבוטחת תוכלי לקבל המלצה למי כדאי ללכת לייעוץ נוסף. בכל מקרה, המלצתנו היא לא להסתפק בדברי הרופאה ולהמשיך בבירור. באיחולי בריאות טובה ושלמה.

03/10/2003 | 20:21 | מאת: לילי

לעמליה ניתן לעשות בדיקת M.R.Iבהרין. זאת בדיקה שקופת חולים לא ששה לעשות בגלל העלות אבל צריך להתעקש. לילי

01/10/2003 | 18:58 | מאת: דר

שלום לכולכן. ראיתי היום בטלויזיה מחקר האומר שבכל שנה חולות בסרטן השד קרוב ל-4,400 נשים כלומר 333 נשים בכל חודש מתוכן 900 נפטרות מידי שנה מהמחלה. פשוט מפחיד, מזעזע ועצוב. דבר אחד הצחיק אותי שראיינו את המנכ"לית של האגודה למלחמה בסרטן ושאלו אותה ממה זה נובע? מה צריך לעשות? והיא ענתה. נשים שיולדות בגיל מבוגר, תזונה לא נכונה, שתיית אלכוהול, סגריות, ועוד שטויות כאלה. וכדי למנוע יש לאכול נכון, בריא, לעשות ספורט 5 ימים בשבוע הליכה של שעה, להתנזר משתיה מסגריות וכו'. מאיפה המידע הסתמי הזה ולפי מה הוא נקבע? הכל שטויות. אני מכירה לפחות 30 נשים שנמצאות איתי בקבוצת תמיכה שחלו בסרטן השד וזאת על פי הנתונים הנ"ל: ילדו בגיל צעיר לפחות בגיל 19 - 20 אין סרטן שד במשפחה שלהן או סרטן בכלל. לא שותות אלכוהול ולא מעשנות מעולם. עושות ספורט באופן קבוע לפחות 3 פעמים בשבוע. לא אכלניות גדולות אלא בגדר הנורמה זאת אומרת לא שמנות או שהיו שמנות בעבר. לא מחלה גנטית. אלה הנשים שלפחות אני מכירה בקבוצת התמיכה שלי כמה נשים כאלה עוד ישנן בארץ ובעולם בכלל? בקיצור המחלה הזו לדעתי בכל אופן קשורה לגלולות למניעת הריון שנשים רבות נטלו ונוטלות בלי שיאירו את עיניהן לגבי הסיכון לחלות בסרטן השד. אני לפחות לקחתי גלולות קרוב ל-7 שנים וכן הנשים איתן אני בקשר. אבל על זה לא מדברים ולא אומרים מאומה. מה יהיה על הדור הבא שלנו שכל הבנות הצעירות של היום משתמשות רובן בגלולות הרי ידוע שלא ניתן לעשות התקן רחמי בגיל צעיר לפחות לי לא רצו לעשות בגיל 24 לאחר שילדתי את בתי השניה. אוי לנו ואבוי לנו לאן יגיע מספר החולות בעוד 5 -10 שנים. ובפרט במדינה לחוצה ועצבנית כמו שלנו שגם זה תורם למחלה להתפרץ. אז שלא יספרו לנו סיפורים וסטטיסטיקות ויחפשו באמת את המקור המחלה? ועוד משהו אומרים שגילוי מוקדם יש לו סיכוי לריפוי כמעט מלא. גם לא נכון כי אני ועוד רבות כמוני גילינו זאת ממש בהתחלה ועובדה שבמהלך שנתיים המחלה חזרה ובגדול. אז כל שנותר לי הוא לאחל לכולכן שנה של בריאות ושסוף סוף ימצאו תרופה למחלה הזו שעצוב מאוד שעד היום ברפואה מתקדמת שכזאת עדיין מצבנו ב-?? סליחה שהארכתי במילים זה פשוט יצא לי מהלב והייתי חייבת לכתוב לכן. מאחלת לכולן בריאות איתנה.

02/10/2003 | 08:40 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

התזונה האורגנית והמקובלת והסיבות לעליית חולי הסרטן בכל פעם שאני מתבקש לכתוב או לחוות דעתי בנושא מזון אורגני, אני עומד ותוהה, עד להיכן התבלבלה דעתן של הבריות. הרי מה הגיוני יותר מאשר להניח שמה שרעיל הוא מסוכן לבריאותנו. לא פעם אני שומע בריות האומרים ברצינות גמורה "להפך, ככל שתספוג יותר חומרים רעילים במזונך כך תהיה מחוסן יותר בפניהם". זו כמובן טעות נלעגת עליה משלמים רבים בים של דמעות. חוסר הבנתם הבסיסית כי הגוף איננו יכול לעמוד בזיהום הסביבתי הכבד שמקורו ב- 80000 הכימיקלים, וכי האדם הוא שהביא על עצמו באדישותו ובתאוותו הבלתי נשלטת לממון, את האסון האקולוגי והבריאותי, הכבד ביותר שבא על כדור הארץ מאז קיומו. אך לא רק האנשים שאינם מתמצאים בנושא טוענים טענות משונות כנגד התזונה האורגנית, אלא גם אקדמאים המתבססים על מחקריו של פרופסור ברוס אימס מארה"ב, הטוען כי הגידולים האורגניים מכילים רעלים מסרטנים ואילו אותם המזהמים הסביבתיים כמו חומרי הדברה מתכות רעילות, עשן תעשיה וכו`, רעילותם שולית. קיים כמובן מידע רב המפריך את טענותיו של פרופסור אימס, המעונינים לקרוא על כך ממקור ראשון, ראו ספרו של פרופסור סמואל אפשטיין THE POLITICES OF CANCER REVISTED משנת 1998 במאמר שפורסם בSCIENCE בשנת 1984 ועליו חתומים ששה עשר מומחים מובילים בעולם בנושאי אפידמיולוגיה וסרטן, הם מתייחסים למאמריו של פרופסור אימס. "מאמריו לוקים בשגיאות כבדות, התעלמות מנתונים קיימים ומתבססים על עובדות שאין להם אחיזה במציאות" . אחד מטענותיו של אימס הם כי חומרי ההדברה הסינטטיים הם פי 10000 פחות מסרטנים, מ"חומרי הדברה טבעיים המיוצרים על ידי צמחים ". מתברר במחקרים כי חומרי הדברה סינטטיים הם פי עשרות מיליונים יותר מסרטנים מחומרים המיוצרים על ידי צמחים ואין כל יחס בין עוצמת הסרטון של חומרי הדברה לבין חומרים טבעיים המופקים על ידי הצמחים, כדי להגן על עצמם בפני חרקים. אם חשבתם כי ויכוח אקדמי בנושא אינו בדיוק נוגע לכם, אומר לכם כי יקשה עליכם להתעלם ממנו, כאשר אבהיר לכם שמשרד הבריאות במדינת ישראל גם הוא חושב כי חומרי הדברה אינם מזיקים כל כך לבריאותנו. כך למשל חושב משרד הבריאות כי אם אנו ניזונים ממזון שבו חומרי הדברה מוגדרים כ "יתכן שיגרמו לנו לסרטן " אין לנו צורך להתרגש במיוחד שהרי הם מוגדרים רק בגדר "יתכן"..... חומרי ההדברה מחולקים כיום בעולם למספר קבוצות סיכון. הקבוצה המוגדרת כקבוצה A, אותרה במחקרים כבעלת יכולת לגרום לסרטן בבני אדם. קבוצה זו אינה מאושרת בישראל לשימוש . חומרי הדברה המסווגים בקבוצהB הגדרתם היא: "יתכן ויגרמו לסרטן בבני אדם". מאושרים לשימוש החקלאים בישראל. חומרי הדברה המוגדריםB2 הוכחו כגורמי סרטן בחיות מעבדה.מאושרים לשימוש בישראל. הגוף האקדמי הבינלאומי החוקר את נושא הסרטן IARC מציין כי כאשר קיימים הוכחות שחומרי ההדברה יגרמו לסרטן בחיות מעבדה, יש להתייחס לאותם חומרי הדברה, כאילו יגרמו לסרטן בבני אדם. או תרגום מילולי מהכתוב: "כאשר חסרים נתונים האם חומרי ההדברה יגרמו לסרטן בבני אדם, יהא זה הגיוני ביולוגית וחכם להתייחס לאותם חומרי הדברה, בהם קיימים נתונים מספקים כי הם גרמו לסרטן בבעלי חיים. כאילו יגרמו לסרטן בבני אדם" !!!. כאשר דיברתי עם אנשי משרד החקלאות האחראים על אישור חומרי ההדברה וניסיתי להבין כיצד מידע זה אינו מעביר בהם חלחלה, הם הסבירו לי, כי "אם נצטרך לבטל את השימוש בחומרי ההדברה האלה המסווגים כ-B ו- Cלא יישארו יותר חומרי הדברה ". זהו הנימוק המדהים של משרד החקלאות לשימוש בחומרי הדברה גורמי הסרטן. להלן נתונים נוספים המבהירים את החשיבות של הגדלת הצריכה של המזון האורגני בישראל. על פי נתוני הארגון לאיכות הסביבה בארה"ב אחוז אחד מכל חומרי ההדברה, מיועד לפגוע בחרקים. יתר 99 אחוזים מכלל חומרי ההדברה, יזהמו את מקורות המים האוויר ואת מזוננו. שאריות של חומרי הדברה יכולים להימצא בשומן הגוף של כל אדם והם יכולים להישאר רעילים במשך 50 עד 100 שנים. קיימים גידולים חקלאיים רבים המרוססים פעמים רבות במהלך השנה, עם סוגים שונים של חומרי הדברה. שילובים של שניים או שלושה חומרי הדברה הופכים להיות חזקים עד פי 1600 מכל אחד מהחומרים בפני עצמו. המועצה הלאומית למחקר בארה"בNRC מעריכה כי לא קיים מידע באשר להשפעות הרעילות הקימות ב- 79 אחוזים של הכימיקלים הרשומים בארה"ב, ובתוכם חומרי הדברה. אך כחמישית מתוך החומרים נבחנו לתופעות הלוואי האקוטיות . אך עשירית מהחומרים נבחנו לתופעות הכרוניות כמו סרטן, או השפעות מוטוגניות. הטענה כי המינון הנמוך מאוד של שאריות חומרי הדברה הוא שיגן עלינו מפני מחלות סרטן, אינו עומד במבחן המחקר המדעי. אין סף של חומר הדברה שיכול להגן על בני אדם מפני סרטן, אם חומר ההדברה הוכח כמסרטן, כולל בחיות מעבדה. "במשך עשרות השנים האחרונות בעשרות כינוסי מומחים הודגש שוב ושוב כי לא קיימת דרך לקביעת" סף בטוח" לחשיפה של חומר מסרטן בבני אדם. עובדות מצטברות מצביעות על כך , כי לא קיים סף בטוח של חומר קרצינוגני." במחקר שפורסם ב NATURE SCIENCE בשנת 1998 ונעשה במכון RODALE בפנסילבניה ארה"ב נמצא כי חקלאות אורגנית זהה מבחינת תפוקת התנובה החקלאית לחקלאות מקובלת. המחקר בדק חוות חקלאיות בין השנים 1986 לשנים 1995 ומצא כי התפוקה להקטר היתה 7140 ק"ג להקטר בחווה המקובלת לעומת 7170 ק"ג להקטר בחוות האורגניות. בשיטה האורגנית היו יתרונות נוספים, האדמה הייתה בריאה יותר, היה בה יותר חנקן ופחמן. התוצאה פחות ניטרטים זהמו את הנהרות. במשך 5 שנים נשטפו בשיטות העיבוד החקלאי המקובל, 60 אחוזים יותר ניטרטים למים התת קרקעיים. כמו כן האוויר זוהם משמעותית פחות, על ידי חד תחמוצת הפחמן בשטחי החקלאות האורגנית , בכך תרם להחלטה של הממשל האמריקאי לצמצום משמעותי ברמות הגזים מסוג חד תחמוצת הפחמן שאליו התחייב הממשל האמריקאי להגיע בשנת 2012. 70 מיליון טון חנקות נשטפו לאדמה במשך שנה בחקלאות המקובלת. כמו כן העובדה כי לא נעשה שימוש בזבל העופות גרם לזיהום הנהרות בזבל זה. להלן תמצית מספר מחקרים מתוך אלפים העוסק בסרטן בילדים ומבוגרים: רעלים סביבתיים גורמים לבעיות בלב לבעיות במחזור הדם, לרבות טרשת עורקים, יתר לחץ דם, הפרעות בקצב לב, מחלת שריר הלב, לנזק למערכת העצבים, לפגיעה במוח, לפגיעה במערכת החיסון ועוד. ילד ממוצע בארה"ב חשוף פי ארבע, לחומרי הדברה הקיימים בתזונתם והידועים כמסרטנים, מאשר חשוף להם אדם מבוגר. במחקר נוסף נמצא כי ילדים הגרים בבתים, בהם השתמשו בחומרי הדברה בגן ביתם, היו בסיכון מוגבר פי שבע לפתח סרטן לוקמיה. במחקר שנערך בבית חולים לסרטני דם ולימפה בילדים בטנסי שבארה"ב, הוברר כי הסיבות שהיוו את גורמי הסיכון למחלות הסרטן היו, חשיפת האמהות שהיו בהריון לחומרי הדברה ודשנים כימיים, לעשן סיגריות, לתרופות אלרגיות, ולהורמונים מלאכותיים. סרטן המוח הוא גורם המוות העיקרי אצל ילדים חולי סרטן. נמצא כי רמת הסיכון לסרטן המוח עולה ככל שעולה צריכת הבשר המעובד על ידי האמהות. (בשר מכיל ניטרטים, חומרי הדברה, תרופות, הורמונים) במחקר שנערך בארה"ב נמצא כי שלושה מתוך חמישה סוגי הסרטן העיקריים נגרמו עקב שימוש בחומרי הדברה. במחקר אחר שהתרכז בקשר שבין ניטרטים במזון וחומרי הדברה, נמצא כי קיים קשר משמעותי בין סוגי הסרטן הבאים: סרטן הושט, סרטן הקיבה, סרטן המעי הגס, סרטן הכבד וחומרי הדברה וכן בין שימוש בניטרטים וחומרי ההדברה במזון. במחקר שבוצע בנברסקה שבארה"ב הוברר כי שיעור המקרים בהם חלו חקלאים בלוקמיה כרונית ולוקמיה לימפטית, היה משמעותית גבוה יותר בקרב בעלי מקצועות לא חקלאיים. במחקר שנערך בקנזס נבדק הקשר בין חומרי הדברה נגד עשבים ומחלות סרטן מסוג הודגקין ונון הודגקין לימפומה, סרטן סרקומה הוברר כי מידת הסיכון היחסי גדלה ככל שהחקלאים נחשפו זמן רב יותר לחומרי ההדברה. חשיפה מעל 20 יום בשנה הגבירה את הסיכון לחלות בסרטן פי שש. במחקר שנעשה באיטליה נמצא כי הסיבה לשיעור הגבוה של מקרי סרטן המוח היה השימוש הנרחב שנעשה בחומרי הדברה והדשנים הסינתטיים באזורים בהם גידלו פרות ויין בכמויות גבוהות. "קהילת העבריים השחורים" מדימונה ובאזור הדרום, החיים בישראל 30 שנים, אינם חולים בסרטן, או במחלות כרוניות אחרות. המאפיין את תזונתם שהם נזונים ממזון שהוא אורגני ברובו והם צמחונים. דר` דוד סלרס וחוקרים מאוניברסיטת ונדרבילט אישרו זאת במחקר שנערך בקרב 233 חברי הקהילה בישראלwww.vendrbilt.edu/news/newsnr5.html.mar98)) בהתחשב בעובדה כי מרבית הצבור הישראלי נפגע ממחלות כרוניות כאשר הסיבה העיקרית היא הזיהום סביבתי, יש להכיר בכך כי דרך החיים שנקטו בו קהילת העבריים השחורים, נשאה פרי ויש מקום ללמוד מאורח חייהם. המפתח למניעת סרטן הוא התזונה, אורח החיים , ולימוד תורת הבריאות הטבעית בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה ומבורכת שנת בריאות טבעית לאכות ואריכות חיים באושר : .

02/10/2003 | 10:48 | מאת: צוות אחת מתשע

לדר שלום ושנה טובה, דבריך הנובעים מהלב ומלאי התסכול והכאב מובנים לנו מאד, ומבחינתך הם בודאי נכונים. יחד עם זאת אנו רוצות מעט להבהיר את הדברים למען שאר הגולשות בפורום. הנושא של גורמי הסיכון לסרטן השד הוא עדיין מאד מעורפל ולא חד משמעי. ישנם גורמים שהקשר שלהם עם המחלה זוהו בוודאות, כמו אלו שצוטטו על ידך, אך זה לא אומר שאלה אכן הסיבות שגרמו את התפרצות סרטן השד אצל כל אחת מהנשים שחלו. דרך אגב, באשר לדבריך בנושא הגלולות, רצינו להביא לידיעתך שבעולם המדעי יש דעות חלוקות לגבי מידת ההשפעה של הגלולות על רמת הסיכון לסרטן השד, ומדי פעם מתפרסמים מחקרים בנושא - לכאן ולכאן. בכל מקרה הנושא בהחלט נדון ואין זה מדוייק לאמר שמתעלמים ממנו. בהקשר זה גם חשוב לדעת שיש הבדל משמעותי בהרכב הכימי בין גלולות מהדור הראשון לבין גלולות מהדור הנוכחי הנחשבות לבטוחות יותר. דברינו נכונים גם לגבי הגילוי המוקדם - ישנן הוכחות סטטיסטיות ( בעולם כולו וגם בישראל) שמספר הנשים המחלימות מהמחלה עולה ככל שהגידול אובחן אצלן בשלב המוקדם. לצערנו הרב זה לא תמיד נכון וישנן נשים - בעיקר צעירות - שלמרות הגילוי המוקדם הגידול שלהן אלים יותר וקשה יותר לטיפול. אז בינתיים, עד שיזוהו גורמי הסיכון ויימצאו אמצעי אבחון וטיפולים יותר מתקדמים, מה שעל כולנו להמשיך לעשות זה לשמור על מודעות גבוהה - שגרת בדיקות ומעקב - וע אורח חיים פעיל ובריא. שתהיה לכולנו שנה טובה ובריאה.

01/10/2003 | 16:02 | מאת: יעל

לד"ר בן ברוך שלום, שאלתי הנוספת אליך גלשה כבר לדף הקודם.... שאלתי אם את יכולה לפרט מעט, למה לא מומלץ לקחת אוויסטה עם ארימדקס (את הארימידקס אני לוקחת כבר 3 שנים). כמו כן, נאמר לי שהיום בתוכנית הבוקר של פרפ' קראסו, דובר על תרופה חדשה שהיא במקום טאמוקסיפן והיא טובה גם נגד אוסטיאופורזיס. יש מידע נוסף? תודה תודה לך, יעל

02/10/2003 | 08:45 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

לא ידוע לי על איזה תרופה מדובר, לגבי ארימידקס ואוויסטה - אין נתונים לגבי השילוב ויעילותו נגד אוסטאופורוזיס

01/10/2003 | 10:10 | מאת: סיגל

הוצע לי להשתתף בניסוי של פוקוס אולטראסאונד, כתהליך מקדים להוצאת גוש סרטני מהשד שאלתי היא האם הניסוי ותהליך האולטראסאונד יכולים להזיק לי בצורה כל שהיא, והאם לתהליך זה יש תופעות לוואי? תודה

02/10/2003 | 07:39 | מאת: ד"ר אסיה ברודסקי

לסיגל שלום אם מדובר על הרס של גידול ב US לפני ניתוח, יש לבדוק שיש מספיק חומר לבדיקה פתולוגית מקעיפה, ידועים גודל הגידול ואופי הביולוגי שלו. יש לא מעט מקומות בעולם שמשתמשים בשיטה הזו. פרט לכך לפני שתחתמי על הסכמתך חובתו של הרופא להסביר על תופעות לוואי וסיבוכים של הפעולה. בכבוד רב ד"ר ברודסקי

30/09/2003 | 19:05 | מאת: מאיה

שלום...נמצא אצלי גוש בשד השמאלי בחלק העליון.. בדוח שנשלח לממוגרפיה שלי נכתב: נמצאו ממצאים..גוש בש השמאלי..ללא רטרקציה של העור והפיטמה לא נמצאו ממצאים בגרורות הלימפה... האם לפי נתונים אלה יש לי סרטן השד?

01/10/2003 | 13:08 | מאת: ד"ר תניר אלוויס

שלום מאיה, הדרך היחידה לדעת בודאות אם אכן מדובר בגידול ממאיר היא באמצעות ביופסיה, בה לוקחים פיסה קטנה מן הגוש ושולחים לבדיקה מיקרוסקופית. האם בתשובת הממוגרפיה יש התייחסות לצורך בביופסיה?

07/10/2003 | 21:42 | מאת: מאיה

לא.... יש צורך בצילום אולטרסאונד... נמצא איסמטריה אך כתוב "כנראה שפיר".. האם אלו חדושת טובות?

לכירורג שלום, עברתי ניתוח אקסילרי דיסקציה,נבדקו 20 בלוטות,הגיוני? האם ייתכן "שנשארו"בלוטות בבית השחי?יש טעם למשש ולחפש הגדלת בלוטות לימפה באזור זה?או שאני כבר "מחוסנת ונקיה"? באם יש הישנות בשד הנגוע(בצד בו בוצע הנתוח להוצאת הבלוטות) יש בלוטות נוספות שעשויות להיות נגועות באותו צד?איזה ניתוח מבצעים במקרה כזה?מה בודקים למעשה? תודה על המידע, שירלי.

02/10/2003 | 07:13 | מאת: ד"ר חיים גוטמן

לשירלי שלום דגימה של 20 קשריות מבית השחי נחשבת כמדגם מייצג מהימן. אם הן אינן נגועות סביר שאין יותר קשריות נגועות שם. תפקידו העיקרי של הניתוח שעברת איננו "לנקות" או "לחסן" אף כי נעשה שימוש במונחים האלו, לעיתים. הזהירות והמעקב לאיתור מוקדם ככל האפשר של הישנויות המחלה חייב לכלול גם בדיקה של בית השחי המנותח. ידוע כי בכ - 5-10% מהמנותחות תתכן השנות באותו שד או בבית השחי. ודאי שאת במעקב שיטתי וסדיר ע"י כירורג אונקולוגי וע"י אונקולוג וכך תוכלי את להתפנות לחיים הרגילים. דר' חיים גוטמן

דר' גוטמן שלום, לפי מה שהבנתי מתשובתך יש לי שם עדיין בלוטות. איך או לפי מה נקבע בזמן הנתוח מס' הבלוטות שמוצאות? תודה על תשובתך, שירלי.

30/09/2003 | 16:07 | מאת: רחלי

מתי תפקודי יש עליה בתפקודי כבד כשיש כבר גרורות בכבד? תודה,רחלי.

30/09/2003 | 20:19 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

לא ברורה לי השאלה, אנא פרטי

30/09/2003 | 21:36 | מאת: רחלי

אנסה להבהיר את עצמי, השאלה היא האם כשיש גרורות בכבד חייבת להיות עליה בתפקודי כבד?או שתפקודי הכבד יכולים להיות תקינים גם אם יש גרורות בכבד. תודה,רחלי.

30/09/2003 | 15:57 | מאת: רותי

שאלה לבנות אני עומדת לעבור כריתת רחם+שחלות לשקט הנפשי כי הגידול היה תלוי הורמונים מי יכן עברה ניתוח דומה ? כמה זמן אישפוז? והאם היה קשה תודה רותי

שלום רותי עברתי את הנתוח לפני כשנה וחצי. בבדיקה שעשיתי בשערי צדק הוברר לי כי הסרטן שלי הוא על רקע גנטי. החלטתי לעבור את הנתוח להוצאת הרחם והשחלות כטיפול מונע. אני בת 45 ויש לי 3 ילדים כך שההחלטה היתה קלה. עשו לי נתוח עם הרדמה מלאה ולאחר יומיים כבר חזרתי הביתה מבית החולים. ההתאוששות הגופנית יחסית היתה קלה ולאחר 4 שבועות חזרתי לעבודה ולפקוד מלא. תופעת הלואי היחידה היא גלי החם הרבים שפוקדים אותי. שלושה ימים לאחר הנתוח הגלים הכו בי במלא עוצמתם. היום לאחר כשנה וחצי הם מגיעים לעיתים רחוקות יותר. לא קיבלתי תרופות להסדרת התופעה כי המהות של הנתוח היא הפסקת פעולת האסטרוגן. הציעו לי כדורים ממשפחת הפרוזאק לטיפול בגלי החם אולם גם אותם לא לקחתי. אנינמנעת בהמלצת הרופא גם ממוצרים אחרים אשר נמצאים בבתי הטבע ומכילים סויה וכו. אנני מצטערת שעברתי את הנתוח למרות תופעות גיל המעבר . שיהיה לך בהצלחה

30/09/2003 | 17:30 | מאת: ל H

01/10/2003 | 18:07 | מאת: דר

שלום לך אני עברתי כריתה של שחלות לא נורא בכלל אישפוז של יומיים והביתה. בריאות איתנה

30/09/2003 | 15:24 | מאת: אב

על פי נוהל של קופת חולים מכבי, תרופת ארימידקס ניתנת לחולה בתנאי שאונקולוג יכתוב מכתב בקשה ובו יהיה כתוב במפורש שהחולה טופלה בטמוקסיפן וניזוקה. כלומר, פקידים השומרים על הקופה ולא הרופאים הם אלו שמכתיבים את הטיפול. הנוהל מוכיח שהפקידים מודעים לנזק שיכול להסב הטמוקסיפן, ולמרות זאת מעדיפים להמשיך ולהשתמש בתרופה כדי לחסוך כסף על חשבון בריאותנו. מי מגן עלינו המבוטחות הבטוחות שהרופאים והמערכת עושים הכל למען החלמתנו ? כל זאת כמובן בהנחה שלארימידקס אין את תופעות הלוואי של טמוקסיפן...

01/10/2003 | 03:49 | מאת: זוהרה *

תודה שהבאת את זה לידיעתינו. אני בהחלט ניזוקתי מהטמוקסיפן ולא ידעתי שהשיקול לתת את האירימידקס הוא לאחר נזק מהטמוקסיפן. מקווה שתופעות הלוואי של האירימידקס סבירות. כל טוב. זוהרה*

30/09/2003 | 10:06 | מאת: תמי

האם מותר, או אולי אפילו מומלץ, להתחסן נגד שפעת - זמן קצר אחרי סיום הקרנות ויחד עם נטילת ארימידקס?

30/09/2003 | 20:18 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

אין כל מניעה לחיסון נגד שפעת לאחר סיום הקרנות ובזמן לקיחת ארימידקס

30/09/2003 | 02:23 | מאת: איילת

שלום, אני בת 26 חצי שנה לאחר לידה. הנקתי עד לפני 3 חודשים.לא לוקחת גלולות לאחרונה גילתי גוש קטן בחזה. פניתי לרופא שד והוא כתב בממצאים: ללא עדות של גוש במישוש דו"צ או רגישות. למרות זאת הוא אמר שהוא מרגיש מלאות כלשהי ושלח אותי לבצע אולטרסאונד שדיים. שאלתי= מה לדעתכם הגוש שגיליתי? ומה סיכוייו להיות חלילה סרטני? אני מאוד מודאגת.

01/10/2003 | 08:37 | מאת: ד"ר תמר קרני

שלום איילת סטיטסטית הסיכוי של אשה בגילך לחלות בסרטן שד מאד קטנה. כמובן, שלא חשוב מה הסיכוי אלא מה קורה אצלך ספציפית. הייתי ממליצה לעשות את האולטרה סאונד כמה שיותר מהר ,באולטרה סאונד ניתן לראות אם מדובר בגוש ציסטה או סתם רקמת שד גדושה וברגע שיהיו לך תשובות תוכלי להרגע בקלות. שנה טובה.

30/09/2003 | 02:17 | מאת: רחלי

שלום! אני שבועיים אחרי ניתוח כריתה ושיחזור (TRAM FLAP). הבעיה שהכי מעסיקה אותי בימים אלו היא כאבים בישבן, כנראה בגלל בעיות בזרימת הדם עקב השכיבה והישיבה הממושכות. חוץ מעור נוקשה וגרוד, השכיבה והישיבה הופכות לפשוט בלתי נסבלות לאחר זמן די קצר. אני לא מוצאת מנוח. כל שאני עושה להקל על המצב (משחות, קומפרסים, לקום ולהסתובב) מביא רק להקלה זמנית. אולי הלחץ מחגורת הבטן רק מוסיף למצוקה. האם יש פתרון למצב? דרכים להקלה? אודה לכל עצה! תודה רבה ובריאות טובה רחלי

04/10/2003 | 07:51 | מאת: ד"ר דין עד-אל

לרחלי שלום, קרוב לודאי שמה שאת מרגישה הוא באמת תוצאה של הנתיוח הממושך. אין פתרונות קסם אולם כדאי להמנע כמה שיותר לשבתאו שלכב בדיוק על האזור הכואב ובד"כ זה מסתדר עם הזמן. כדאי לגשת למנתח שיבדוק את האזור לראות האם יש מה לעשות מקומית (בד"כ אין) בנוסף וזלין או קרם לחות יכולים לעזור בהצלחה

08/10/2003 | 02:27 | מאת: רחלי

תודה רבה לך על שהשבת, דוקטור. המעניין הוא שרופאי לא שמעו אף פעם על התופעה. בכל אופן, כיון שכל הצד הקדמי שלי נותח - בטן וחזה - ברור שהשכיבה היא על הגב. אבל לאחר שהתחלתי עם קומפרסים קרים המצב קצת השתפר. כנראה שזה ענין של העור יותר מאשר של מחזור הדם. גם משחה שמנונית עוזרת. ובכן תודה ושתזכה לעזור לעוד רבים ורבות, ושנה טובה!

29/09/2003 | 23:16 | מאת: .י.

שלום! אני בת 16. ידוע לי שסרטן השד עובר בתורשה וסבתא שלי-אמא של אבא נפטרה כשאבא שלי היה קטן מסרטן השד. אנמי מפחדת שגם לי יהיה... אני לא יודעת הרבה על המחלה הזאת-האם אפשר לטפל בה? ואיך? אני יודעת שכורתים שד...אבל חוץ מזה אני לא יודעת עוד דברים...ובעקבת זה אני עוד יותר נלחצת... אני אשמח אם תוכלי לתת לי יותר פרטים על המחלה וגם עיצות מה אפשר לעשות בקשר לכך... תודה רבה!!!

30/09/2003 | 09:43 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום רב, אנו מבינות את חששותייך, ובכדי לקבל יותר מידע בנושא את יכולה להיכנס לאתר שלנו , אתר עמותת אחת מתשע ( הקישור לאתר נמצא במעלה הדף צבוע בכחול) דף הבית/מידע/מידע רפואי בו יש מידע רב על סרטן השד . בברכת גמר חתימה טובה צוות אחת מתשע

30/09/2003 | 15:19 | מאת: אב

סרטן שד עובר בתורשה בתנאי שהוא על רקע גנטי. ההנחה היא שרוב מקרי סרטן השד וסוגי הסרטן האחרים מקורם בתזונה לא נכונה, זיהומים למיניהם ותחלואי החברה המודרנית האחרים. לכן, נסי להקפיד על תזונה נכונה, הימנעי מעודפי שומן ותתמקדי בנושאים אחרים ובעיקר נושאים חיוביים, מצחיקים וגם המון אהבה. בדרך זו תמנעי מעצמך את המחלה וגם מחלות קשות אחרות. אני מציע לך לא להתחיל לקרוא את המידע על המחלה - זה עלול להטעות ולהפחיד שלא לצורך. שתהיי בריאה ושמחה !

29/09/2003 | 22:42 | מאת: אולי

שלום חליתי בסרטן שד לפני כ9 שנים , עברתי כריתת שד, לפני כשנה וחצי חזרו גרורות לעצמות , כמעט בכל החוליןת ,בסקרום,אגן ירכיים, גם בגולגולת בצלעות ועו' טופלתי בפמרה ללא הועיל, אחכ בטקסוטר, אדרימצין, נוולבין, קסלודה וכעשיו אני בטיפול נסיוני של זריקה בשם FALSODES , זריקה אחת לחודש במקביל מקבל זומרה וכן M C R 30 ]נגד כאבים. בבדיקת HER2 נמצאה חלשה ולכן הודיעו לי שאיני מתאימה להרצפטין. מכיוון שיש לי שתי תוצאות של בדיקות פתלוגיות, לצערי אחת מהן טעות אינני בטוחה שאם החומר שנמצא בביהח הוא אכן שלי או טעות. לכן אני רוצה לברר אם יש אפשרות לבדוק התאמה להרצפטין ללא בדיקת של הגידול שנמצא בביח? נותחתי ביהח אסף הרופא קיבלתי תוצאות פתלוגיות שאין לי בלוטות נגועות מתוך 15 שהוצאו, אבל לאחר כ-5 שנים ביצעו רבזיה ואז הסתבר שהוצאו רק 13 בלוטות מתוכם 3 נגועות. למזלי עברתי טיפול כימותרפי קל בזמנו וכן קיבלתי טמוקסיפן במשך 5 שנים. אנא עזרתך, האם יש סיכוי שאני מתאימה להרצפטין וניתן לבדוק זאת אחרת? אני חוששת שהחומר בביהח לא שייך לי עקב הטעות שביהח מודה בה. תודה ושנה טובה אולי

30/09/2003 | 10:05 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

באם ניתן לבצע ביופסיה מאזור שבו יש גרורה - ניתן לבצע צביעה לHER2. לפי תאור מהלך המחלה שלך הסיכוי שאת מתאימה להרצפטין הוא קטן. אך כמובן שניתן לבדוק שנית, יש פשוט צורך ברקמת גידול. אולי עשו ביופסיה לפני הניתוח של השד?

29/09/2003 | 14:33 | מאת: אב

הסיפור המדהים המצ"ב מדגים את יכולת הריפוי באמצעות רפואה טבעית במקרה קשה כמו סרטן שד מפושט עם גרורות בכבד ובמוח ! האישה חיה 23 שנה לאחר הטיפול בריאה ושלמה ! http://www.drbrodie.com/breast_ruth.shtml Testimony of Ruth Eastwood In April 1978, when I was 54 years old, I had a biopsy and mastectomy (in one operation). I was diagnosed with interductal adenocarcinoma of the left breast with metastases. I had bone, liver and brain scans. There were brain lesions and my liver was enlarged. The surgeon told my husband not to wait until Christmas to get the family together, as that would be too late, even if I had chemotherapy. He told me I had had this for a long time, but still wanted me to have radiation. My internist wanted me to have chemotherapy. I refused both radiation and chemo because I had already made up my mind that if I had cancer, I was going to go the Laetrile metabolic route. I had been fortunate to know a lady whose cancer had spread over her whole body. She could not get out of her wheelchair. She had had all the chemotherapy and radiation they could give her, so she said the doctors sent her home to die and told her husband that she had only two or three months to live. This lady started on the Laetrile program, and soon she was out of the wheelchair, became room mother for two of her four children, chauffeured another one to school and picked her up every day. So, I had decided years before that if I ever found out I had cancer, that the metabolic way was the way I was going to go. Since the diet is an important part of the program, I had started myself on the diet. At that time there was a clinic in the San Francisco Bay Area where I could receive my treatment. Dr. Brodie and Dr. McNeel were helping Dr. John Richardson in his clinic in Albany, California, across the bay from San Francisco, where Laetrile and metabolic therapy were being offered. I am now 77 years old, feeling very good, and I am happy to say that I have had no evidence of recurrence of cancer for 23 years. At the time of my operation, there were two other women in the same hospital room as I was, both with breast cancer, both having the same surgeons. One of the patients was the same age as I was, and the other was about 10 years younger. I was given the worst prognosis, but I am the only one still alive after these many years. The youngest of the three of us died after about four years, and the one my age lived for about eight years. Also, I felt good the whole time (better than I had for years), while both of them were miserable from their chemotherapy. Dr. Brodie has had many years of experience in the treatment of cancer with alternatives and has had his share of successes. I have been following his program for all these years and I am very grateful and pleased with his care.

29/09/2003 | 17:05 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

יש מחקרים מדעיים על ריפואי והחלמה ממחלת הסרטן רק גורמים אינטרסנטים שממומנים ע"י יצרני התרופות ומקבלי גיבוי כספי ומקצועי גורמים לחולי הסרטן בהפחדתם כי יגיעו מהר לטיפולים המקובלים ברפואה הקונבנציונלית חומר למחשבה ובמיוחד לסים לב למנהלי הפורום ולאחת מתשע

30/09/2003 | 17:43 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

מחקרים מדעיים על החלמה ממחלת הסרטן ב 100% ושלו יספרו לכם סיפורים שקריים

30/09/2003 | 17:52 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

יכולות הטיפול הטבעי בחולי סרטן. רבים מהקוראים את מאמרי ודאי שואלים את עצמם , אם השיטות והתוספים המוצעים על ידי, לטיפול בחולי סרטן הם באמת עוזרים, מדוע הם לא מיושמים הלכה למעשה בבתי חולים ? מעבר לכך, האם אני יכול להציג מקרים שטופלו בהצלחה בשיטות טיפול טבעיות ללא שימוש בכימוטרפיה או הקרנות? ובכלל האם קימת בידי סטטיסטיקה מקרב מטופלי המצביעה על יכולות הריפוי הטבעי?. ובכן הצעתי את שיטות הטיפול הטבעיות למנהל מחלקה אונקולוגית. אף הוספתי בהצעתי, כי בשלב הראשון אני מציע לטפל בחולי סרטן שידוע בודאות כי הטיפול הניתוחי, הכימותרפי או ההקרנתי לא יועילו להאריך את חייהם. במקרים אלה ברור כי אין לחולים מה להפסיד, אלא רק להרוויח, הצעתי נדחתה. קיימת עם זאת הסכמה עקרונית אצל אונקולוג בכיר בבית חולים אחר, לטפל בחולים במקביל לטיפול המקובל, כטיפול מסייע, תוך הטלת מגבלות על שיטות הטיפול הטבעי. באשר לסטטיסטיקה של מטופלי , עלי לציין כי מרבית החולים מגיעים אלי במצב קשה, עם גרורות בגופם שפופים ומדוכאים, חלקם סובל מכאבים קשים , לאחר שעברו את דרך הייסורים של הטיפולים המקובלים. רובם חשדניים ואינם מאמינים לכל טפול שיוצע להם בעקבות ניסיונם המר. ברור כי במצב כזה סטטיסטיקה אינה רלוונטית. גם אם המטופל האריך חיים מעבר למצופה ואכות חייו תשופר משמעותית, תמיד יוכל האונקולוג לומר ,"אל תתהדר בנוצות שאינם שלך. החולה האריך חיים בעקבות הטיפול שקיבל על ידינו! למרות זאת, אני טוען מניסיוני כי הטיפול הטבעי יכול להאריך חייהם, אף של המטופלים שעברו טיפולים כימותרפיים וכן יכול לשפר איכות חיי החולים. במאמר זה לא אדון בחולים שעברו כבר את הטיפול המקובל, אלא בחולים שסירבו לעבור את הטיפול המקובל ועברו טיפול טבעי. לפני שאציג מספר חולים כדוגמאות ליכולת הטיפול הטבעי להועיל במחלות סרטן, אציין מה חושבים על שיטות אלה במקומות אחרים בעולם . מחקרים מצביעים על כך כי כ 50 אחוזים מכלל חולי הסרטן משתמשים בשיטות טבעיות לריפוי הסרטן, כאשר רוב החולים הנם משכילים. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN Ph.D. P 53 במחקר שנערך באיטליה אצל חולות סרטן השד, 73 אחוזים מהנשים שטופלו בשיטות טבעיות היו מרוצות מהתוצאות. CROCETTI ET AL 1998 מתוך 40 חולי סרטן מוח קנדיים שטופלו בשיטות טבעיות, דוחו 66 אחוזים כי הטיפול בשיטות הטבעיות הועילו להם. 33 אחוזים דווחו על העלמות הגדולים או על אי התפשטותם. VERHOEF et al 1999 TOWNSEND LETTER FOR DOCTOR AND PATIENTS AUGUST 2001 p 60 מחקר נורוגי הראה כי מתוך 126 חולי סרטן נורוגיים שטופלו בשיטות טבעיות 33 אחוז דוחו שיפור במצבם, 14 אחוזים דוחו שהגדולים נעלמו או נעצרו . RISBERG et al 1997 TOWNSEND LETTER FOR DOCTOR AND PATIENTS AUGUST 2001 p60 להלן דוגמאות של חולים בסרטן בהם טיפלתי : א. היא אישה בת 42 אם ל 5 ילדים חלתה בסרטן השד . באוגוסט 96 אותרו שני גושים ממאירים בשד וסולקו בניתוח, לאחר מכן נכרת השד כולו. כן סולקו 18 בלוטות לימפה מבית השחי ונמצא כי בלוטה אחת הייתה נגועה. בדיקות הכבד בפברואר 97 הצביעו על החמרה במצב. על א. הופעלו לחצים כבדים הן על ידי הרופא המטפל והן על ידי קרובי המשפחה לעבור כימותרפיה. א. סירבה בכל תוקף והגיעה אלי לטיפול אלטרנטיבי . ביולי 97 לאחר חמישה חודשי טיפול באמצעות ויטמינים , תזונה אורגנית וצמחי מרפא בוצעו בדיקות מעבדה. הבדיקות גילו כי תאי הסרטן נעלמו.. למרבה הצער גברת א, הפסיקה את הטיפול הטבעי לאחר חצי שנה, למרות שהטיפול הטבעי צריך להמשך לפחות שנה. כיום 5 שנים לאחר התחלת הטיפול גב א` מרגישה בטוב. גב` ע. בת 50 סבלה על פי בדיקה פתולוגית מתאריך 17.11.97, מתאים טרום סרטניים ברחם. כמו סבלה דימום קשה עם כאבים חזקים, על גב` ע` הופעל לחץ כבד מצד מנהל המחלקה לבצע כריתת רחם. גב` ע` שהייתה תלמידה שלי באחת מהקורסים שהעברתי , סירבה והגיעה אלי לטיפול שכלל מיצים , תזונה אורגנית צמחונית ותוספי מזון. בתאריך 22.4.98. בדיקות המעבדה אבחנו כי התאים הטרום סרטניים נעלמו והדימום פסק לחלוטין. נכון להיום אוקטובר 2001 , 4 שנים לאחר גילוי התאים הסרטניים , גברת ע, מרגישה מצוין. גב` ח .ז. אישה בת 51 שבדיקות המעבדה בבית חולים קפלן בתאריך 15.7.98 אתרו בשד גוש סרטני בגודל 2 ס"מ וכן תאים סרטניים בבלוטות הלימפה ... על גברת ח.ז. הופעלו לחצים לעבור מידית טיפולים כימותרפיים. הגברת עמדה בלחץ והחלה לעבור טיפול אלטרנטיבי לטיפול בסרטן. בתאריך 24.11.98 הראו בדיקות המעבדה כי תפקודי הכבד תקינים לחלוטין וכן נמצא כי הסמן CA 15-3 היה 21.2, כאשר ערכי הייחוס הנורמליים הם בין 0 ל 30. נכון להיום 3 שנים לאחר שרופאי המחלקה האונקולוגית קבעו כי גב, ח.ז צריכה לעבור טיפול כימותרפי דחוף גב` ח. ז. מרגישה מצוין. ח.ש. אישה בת 37 שבבדיקות בבית חולים תה"ש ב 15 בינואר 2000, אותר גוש סרטני בשד בגודל 2 ס"מ. על גברת ח` הופעלו לחצים כבדים על ידי הרופאים, לעבור טיפולים כימותרפיים והקרנות. גברת ח` סירבה לעבור הטיפולים האונקולוגיים והעדיפה טיפול טבעי לסרטן. נכון להיום אוקטובר 2001 , בדיקות המעבדה מצביעות כי כל הערכים של סמני הסרטן וכל הערכים הרגילים, תקינים לחלוטין. גברת ח` מרגישה מצוין. מר ב.ק. עבר בדיקות פרוסטטה באוקטובר 2000. הבדיקות הצביעו על פרוסטטה מוגדלת 100 CC , כאשר גודל נורמלי של בלוטת הפרוסטטה צריך להיות 20 CC . ערכי הסמן לסרטן הפרוסטטה, ה PSA הגיע ל 790 . כאשר ה PSA הנורמלי צריך להיות מקס` 10. מר ב. ביצע בדיקות C.T. ונמצא כי שלפוחית השתן דחוקה , קיים חשד לחדירת הפרוסטטה לרקטום. מר ב` סירב לקבל הטיפול המקובל בפרוסטטה שהוצע לו על ידי רופאיו האונקולוגיים. מר ב` הגיע אלי חצי שנה לאחר ממצאי הבדיקות. כיום, חצי שנה לאחר הטיפול הטבעי, בדיקות C.T. מצאו כי הפרוסטטה קטנה ל 20 CC , ואילו הסמן לפרוסטטה ה PSA הנו 5. אין כל לחץ על שלפוחית השתן וקימת התרוקנות מלאה של השלפוחית. מר ב` מרגיש כמובן מצוין. לסכום : הטיפול הטבעי אכן יעיל בטיפול בחולי סרטן. תמיד אפשר להתחבא מאחורי מושגים מקובלים כמו "אל תצחיק אותנו עם חמישה מטופלים שעזרת להם. זהו איננו מחקר קליני . מחקר קליני כולל לפחות עשרות חולי סרטן מסוג מסוים ובאותו מצב מחלה, שיקבלו הטיפול שהצעת, מול עשרות אחרים שקבלו טיפול מקובל, או שלא קיבלו טיפול כלשהו". אני רוצה להזכיר לאותם רופאים שיקראו דברי , שהמחקרים האונקולוגיים הקיימים אינם מחקרים קליניים אלא השוואתיים בלבד וגם אם הם השוואתיים, הם לא מחקרים מקובלים בעולם הרפואה. שכן מחקר השוואתי בודק קבוצה שמקבלת טיפול או תרופה, מול קבוצה שאינה מקבלת. לא בוצעו מחקרים קליניים וגם לא השואתיים כנדרש , בעשרות אלפי המחקרים שבוצעו בחולי סרטן. על משרד הבריאות ללמד את הרופאים האונקולוגיים את שיטות הטיפול הטבעי , אם לא יסכים להכניס שיטות אלה לבתי חולים, (קרוב לודאי שלאי) מוטלת עליו החובה האנושית הבסיסית לומר לחולה , מהם יכולות האמיתיות של הטיפול המקובל ללא עיגול פינות ולומר לחולה כי קימות אפשרויות אחרות . במקביל אני קורא למשרד הבריאות לממן מחקר השוואתי כדי לבדוק אמיתות הדברים... :

הכל טוב ויפה אבל לא כולנו מבינים לקרוא באנגלית ולהבין מה אנו קוראות נא פירוש בעברית על מנת לשכנע אותנו שאכן כך.

29/09/2003 | 13:14 | מאת: יעל

שלום, לפני יותר משנתיים עברתי למפקטומי עקב DCIS והוצאת רחם ושחלות מטעמי מניעה. אני מטופלת בארימידקס אחד ליום. בצעתי בדיקת צפיפות עצם לפני שנתיים והיום. להלן התוצאות: צוואר הירך 1.7- עמוד שדרה 0.7- צוואר ירך 2- עמוד שדרה 1.5- הומלץ לי על כדור אוויסטה + סידן. מה דעתכם? תודה

29/09/2003 | 16:14 | מאת: אב

מעניין היכן קיבלו הרופאים המלומדים את ההכשרה להוציא איברים מהגוף לצרכי מניעה.... עדיף היה להשתמש בתרופות חלופות לטמוקסיפן או ארמדיקס אשר לא יוצרות נזקים לגוף ויש כאלו בשפע בעולם הצמחי שמסביבנו. השלמת סידן מומלצת בכל מקרה לכל אישה לאחר גיל המעבר.

29/09/2003 | 23:42 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

ברור שיש מקום לטיפול עקב ירידה בצפיפות העצם. איני משוכנעת כי אוויסטה היא תרופת הבחירה לשילוב עם ארימידקס. נסי לברר לגבי פוסלן או לחילופין ערוי של זומרה כל 4-6 חודשים

30/09/2003 | 11:09 | מאת: תמר

ד"ר בן-ברוך, בהמשך לשאלתה של יעל, למי פונים בבירורים כאלה? אידיאלית הייתי רוצה להתייעץ עם ישות שתיקרא, נניח, " אורתופד אונקולוגי, מומחה באנדוקרינולוגיה וגינקולוגיה" אבל מאחר שלדעתי לא קיימת חיה כזאת, למי לפנות ומי "הכי מומחה"? זה שמבין בבריחת סידן או זו שמבינה בסרטן?

30/09/2003 | 21:36 | מאת: יעל

תודה לך ד"ר בן ברוך על תשובתך. האם תוכלי בקצרה לומר למה לא מומלץ לקחת את האוויסטה עם הארימידקס? (שהרי האוויסטה גם אמור (אולי) למנוע סרטן השד). תודה לך, יעל

לאחרונה אני נכנסת לחרדה רבה בעקבות התגובות השונות לטיפולים ...השונים המושמעות כאן בפורום. אני אישית בת 53 עברתי טיפולים כימוטרפיים עם תגובות קשות וסבל רב וברור שהגוף שלי נחלש הן ברמה החיסונית ובכלל ... נוסף לכך עברתי ניתוח למפקטומי + בלוטות . תוצאות הניתוח היו טובות -בלוטות נקיות ומס' תאים מקרסקופיים סרטניים . היום מוצע לי המשך טיפול בהקרנות לשד ולבלוטות למרות שהיו נקיות . השאלה שלי האם הנזק מטיפולי ההקרנות יהיה גדול יותר מכל טיפול אחר פחות אגרסיבי ? מדוע מקרה כמו שלי צריך להיות מטופל בדיוק כמו כל חולה אחרת עם תוצאות מחלה אחרות? יש לי הרגשה שיורים בכל התותחים , מה שבטוח ... גם אם זה יכול לעלות בחיי החולה. אגב , חברה שלי נפטרה ,לא מסרטן השד , אלא מטיפולי יתר , גופה לא עמד בזה ...

שלום לך ריקי, ליבי איתך. שאלותיך מאד לעניין. אני יכולה לספר לך מנסיוני. מאותו רגע שגיליתי שיש לי גידול בשד התחלתי לקרוא כל אתר באינטרנט בנושא שוחחתי עם נשים שעברו ניתוח ושאלתי שאלות את כל הרופאים שטיפלו בי הכירוג שעשה את הניתוח והאונקולוג. הגעתי לרופאים מוכנה עם כל הידע הנצבר וידעתי שאם אהיה במצב של גידול בשלב 1 אסרב לטיפולים כימותרפיים. גם הקרנות לא רציתי אבל האונקולוג הסביר לי שזהו טיפול משלים לניתוח והמליץ לי לא לוותר על זה. וכך עשיתי. חבל שאת שואלת את השאלות לאחר שקיבלת טיפולים כימותרפיים. לידיעתך הרופאים עובדים עלפי סטטיסטיקה ועלפי פקוטוקולים של טיפול והואיל וכל אשה מגיעה במצב נפשי קשה ומבוהל רובן מפחדות שאן לא תבצענה את הטיפול מצבן יחמיר. ובכך נשים רבות עוברות טיפולים קשים שלא לצורך. הייתי ממליצה לך ללכת להתיעצות נוספת עם אונקולוג נוסף ועם כל הפרטים שיהיו בידייך לקבל את ההחלטה שהכי טובה לך לפי מה שאת מרגישה וחושבת. את אדון לגופך וזכותך בכל שלב לקבל את מלוא האינפורמציה ולדעת מה יכול להיות הנזק באי קבלת הטיפול. לפעמים תופתעי לגלות שאחוזי התועלת אינם עולים על 50% . בהצלחה ושנה טובה דנה

29/09/2003 | 23:04 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

קרינה אחרי למפקטומיה היא חלק מובנה מהטיפול. ללא קרינה יש סיכוי גבוה של השנות הגידול בשד. היות ואין בידי פרטים מלאים לגבי מהלך מחלתיך, קשה לי לדון בשאלה של המלצות הטיפול אצלך. הנזק האפשרי מטיפול קרינתי הוא מזערי ואינו גורם לדיכוי חיסוני. אין כל סכנה לחייך עקב טיפול קרינתי.

29/09/2003 | 11:53 | מאת: דורית

לדר נועה שלום אני נמצאת בפרשיית דרכים ולא יודעת מה להחליט עברתי מסטקטומי עקב גידול הורמונלי קיבלתי 6 CAF בלוטות נקיות הבעיה שלי כרגע היא שעקב טמוקסיפן יש לי רירית מעובה ביצעתי גרדה הכול תקין היום הרופא המליץ על זלוטקס רצוף עם טמוקסיפן +מעקב קבוע או כריתת רחם+שחלות ואת זה השאיר להחלטתי אני בת 44 ופסק לי המחזור עקב הטיפולים אני לא יודעת מה נכון כריתא של הרחם או קבלת זלוטקס+טמוקסיפן הוא אמר לי שיש סיכון של סרטן רחם עקב לקיחת טמוקסיפן(מזה אני פןחדת פחד מוות) אני יודעת שההחלטה היא רק של ורק שלי אבל אני מאוד מעוניינת לשמוע גם את דעתך ואנא עני לי תודה דורית

29/09/2003 | 14:10 | מאת: שרית

הי דורית, לפני מספר חודשים שאלתי את פרופ' כהן שאלה דומה (מה עדיף, זולדקס+טמוקסיפן או כריתת רחם+שחלות). אני מצרפת את הלינק לשאלה ולתשובתו: http://www.doctors.co.il/forums/read.php?f=146&i=38736&t=38660

29/09/2003 | 22:57 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

אני מניחה שאת לא נשאית של BRCA. הסיכוי לסרטן הרחם עקב טמוקסיפן הוא מזערי ביותר וביחוד בנשים צעירות. אם אין לך דימומים, הפרשות גנקולוגיות או ציסטות שחלתיות אין צורך בביצוע מעקב על ידי אולטראסאונד גנקולוגי, ובדרך כלל גם אין צורך בביצוע גרידה עקב רירית מעובה. כריתת רחם ושחלות אינה מהווה תחליף לטמוקסיפן. אם הוסת פסק לחלוטין מעל שנה וערכי ההורמונים הם בתחום הבלות ניתן גם לטפל על ידי ארימידקס כטיפול הורמונלי משלים. מה נכון בשבילך לעשות - כל האפשרויות סבירות, צריך לדון פנים אל פנים מה הפלוסים ומינוסים של כל גישה ולהחליט מה נכון לך - קצת קשה במסגרת הפורום

29/09/2003 | 11:13 | מאת: אדר

כיצד אני יכולה לדעת בבדיקה עצמית שאין גוש בשד? כאשר אני עושה בדיקה עצמית של השדיים. השד השמאלי גדוש יותר מהשד הימני. כיצד אני יכולה לדעת שלא מסתתר שם איזה גוש. (עברתי בדיקה ידנית אצל רופאת משפחה ורופאת נשים - הבדיקה יצאה תקינה). האם זה מספיק? תודה

29/09/2003 | 11:41 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום אדר, אנו ממליצות שתיפני לכירורג שד או מרפאת שד בקופת החולים, בכדי לעבור בדיקת שד שגרתית, ובכדי להסיר דאגה מליבך. הרופא יחליט על פי הבדיקה אם את צריכה לעבור בדיקות נוספות. בברכת גמר חתימה טובה, צוות אחת מתשע

29/09/2003 | 11:07 | מאת: זוהרה *

הפסקתי את הטיפול בטמוקסי 20 לאחר שלושה וחצי שבועות. היה לי שבוע נורא קשה. כאשר ביום חמישי היה השיא. לא הייתי מסוגלת לרדת מהמיטה, הגוף כולו היה חלש נורא וחשתי רעידות חולשה פנימיות בכל הגוף. בנוסף היתה לי גרדת בממפשעה וכן בכל הפנים, בתוך האף ובעיניים. דיברתי עם האונקולוגית שלי והיא אמרה לי לנסות לא לקחת כמה ימים כדי לראות באם זה מהטמוקסי. לטענתה יש לי התקף של התשישות הכרונית וזה לא שייך לטמוקסי. בינתיים עברו 4 ימים ללא הטמוקסי ואני מרגישה קצת יותר טוב. אולי הגוף עוד צריך לנקות את עצמו. מקווה שארגיש עוד יותר טוב בהמשך. הייתי אמורה לחזור אליה היום ולספר איך אני מרגישה, אבל אני רוצה לחכות עוד כמה ימים כדי לראות באם חל שיפור יותר משמעותי. ואז אתקשר אליה. מעניין שהרופאה המומחית המטפלת בי בתשישות ובפיברומיאלגיה לא התלהבה מזה שאני לוקחת את הטמוקסי וביקשה שאלך לחוות דעת שניה. ניסיתי להזמין תור אצל האונקולוגית שהיא המליצה אבל עדיין במשך שבועיים אני משאירה הודעות ולא חוזרים אלי. נראה מה יהיה בהמשך. כל טוב. זוהרה*

29/09/2003 | 12:25 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

לזוהרה שלום הבריאות וההחלמה ממומץ מאוד לאכול רק מזון נוזלי בשלב זה מיץ ענבים שחורים ממומלץ מאוד מאוד מיציים של ירקות מומלצים מאוד מאוד מיץ תפוחי עץ מומלץ מאוד ישנו מיים מעושרים במינרליים טבעיים המומלצים מאוד לבעייתך בברכת גמר חתימה ושנה טובה ובריאה

29/09/2003 | 15:05 | מאת: אב

טמוקסיפן גם עלול לגרום לסרטן. יש תחליף צמחי לטמוקסיפן ודומיו ללא תופעות לוואי שניתן להשיגו גם בארץ,ושמו : Indole-3-Carbinol. ניתן למצוא מידע רב על מוצר זה באינטרנט. שיהיה בהצלחה !

29/09/2003 | 18:11 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

29/09/2003 | 09:09 | מאת: אבלין

שלום, מזה כשבועיים אני סובלת מכאב בשד(בצידו החיצוני). הכאב מתחיל בצוואר לכתף ולשכמה. בבדיקה אצל רופא מומחה לא נמצאו גושים. האם בצידו החיצוני של השד (קרוב לבית השחי) יש שרירים שיכולים לגורם לכאב? או שאפשרי שהכאב נובע מבעית צוואר. או שזו בעיה אחרת בשד תודה.

29/09/2003 | 22:19 | מאת: ד"ר תניר אלוויס

שלום אבלין, כאבים בצד של דופן בית החזה יכולים בהחלט להיגרם מסיבות שמקורן בשרירים ובצואר, אבל כדאי להגיע לאבחנה כזאת באופן ברור בבדיקת אורטופד, למשל. לא ציינת מה גילך, ואם יש גורמי סיכון לסרטן השד, אבל ייתכן וכדאי בכל מקרה לבצע ממוגרפיה. בכל מקרה, הפורום אינו תחליף לבדיקת רופא, ואני ממליצה לך להתייעץ עם רופא שבדק אותך או רופא/ת משפחה. בהצלחה.

29/09/2003 | 08:29 | מאת: רונית צ

מזה כשנה אני מטופלת בתרופה בשם tamoxi ולפני כשלושה חודשים אני מקבלת זריקות להפסקת המחזור החודשי לאחר קבלת הזריקות הרגש המיני שלי פשוט נעלם שאלתי האם זהו דבר חולף האם זה שכיח ואולי יש פתרון זמני

29/09/2003 | 22:46 | מאת: פרופ' אילן כהן

לרונית. תודה עבור שאלתך. הזריקות משתקות את פעילות השחלות ואת נמצאת למעשה במצב של גיל מעבר זמני למשך הטיפול עם הזריקות.לכן השחלות לא מייצרות כעת את ההורמונים הנשיים והגבריים שהן מייצרות בדרך כלל. היצר המיני אצל נשים נגרם על ידי ההורמון הגברי. לכן יש לך ירידה ביצר המיני. את יכולה לבקש לקבל קרם אנדרוגל לטיפול בכך. צריך להשתמש בחצי שקית למריחה לפני קיום היחסים. לא להשתמש במינון רב מדי כי ההורמון הגברי הופך לאסטרוגן אצל האשה. אני תקווה שתשובתי תהייה לך לעזר. בברכה פרופסור אילן כהן

01/10/2003 | 18:28 | מאת: נועה

לא רוצה להפחיד אותך אבל אני בלי רגש מיני קרוב ל-4 שנים מאז כל התרופות שקיבלתי וביניהן הטמוקסיפן. כנראה שכך נגזר עלינו לחיות ועצוב שכך. ברור שהתרופות שאנו נוטלות מצד אחד מטרתן לרפאות אך מצד שני הן הורסות. מה אומר לך הלוואי ולא היינו צריכות להן.

28/09/2003 | 23:23 | מאת: גאולה

שלום, קראתי את הפרק באתר הדן בזכויות הכלכליות של חולי הסרטן, רציתי לברר האם חולת סרטן המוגדרת כ-stage 4 זכאית לאחוזי נכות למרות שאינה מקבלת טיפולי כימוטרפיה אלא טיפול הורמונלי בלבד ? ד"א לא הצלחנו לקבל תשובה מהעובדת הסוציאלית במחלקה בה מטופלת אימי, האם קיים גורם מוסמך כלשהו שניתן לפנות אליו?

29/09/2003 | 11:35 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום גאולה, הזכאות לאחוזי נכות בביטוח הלאומי תלוייה בגורמים נוספים, ולא רק בשאלת סוג הטיפול אותו מקבלת אימך. אנו ממליצות להתקשר לשירות שמירה והגנה על זכויותייך של העמותה טלפון 6021717-03 לשלוחה 201 . ובמסגרת שירות זה תוכלי לקבל תשובה יותר מוסמכת. בברכת גמר חתימה טובה, צוות אחת מתשע

28/09/2003 | 22:05 | מאת: שירי

שלום ושנה טובה שמי שירי ואני מחפשת נואשות עזרה וסיוע בכול הקשור למחלת הסרטן אבל מחלה בשם : מולטי מיאלומה נפוצה " (סרטן העצמות) אשמח לקבל עזרה כולשהי או הכוונה בכול הנושא!!! תודה רבה ושנה בריאה!!!

29/09/2003 | 09:48 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום שירי, אם כוונתך למולטיפל מיאלומה, הרי קישור שיעזור לך לקבל מידע http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/multiplemyeloma.html בברכה, צוות אחת מתשע

09/10/2003 | 21:29 | מאת: דר

מענין מאוד

28/09/2003 | 11:14 | מאת: RUT

29/09/2003 | 15:31 | מאת: Gubi

26/09/2003 | 00:55 | מאת: כלנית

שלום רב, מעוניינת לדעת לגבי נושא של ציסטות מרובות שהתגלו כאינן סרטניות,רופאי המליץ לי לעבור הסרה בניתוח. במידה ואחליט שלא להסיר את הגושים,רציתי לדעת מהם הסיכויים שהגושים יהפכו לסרטניים ומהו התהליך הנדרש לתוצאה זו (מה עשוי לחול על הגושים מבחינה מדעית שיהפכו לסרטניים). בתודה מראש

29/09/2003 | 10:28 | מאת: ד"ר תמר קרני

שלום כלנית. חסרים לי מעט פרטים עליך כמו גילך והאם עדיין יש לך מחזור חודשי. ציסטות אינן מחלה ולא "הופכות להיות סרטן" ציסטה היא כמו בלון מלא מים . אין צורך לנתח ציסטה בשד. אולי הרופא שלך דיבר על ניתוח כי מדובר בגוש מוצק ולא בנוזל? כשמופיע גוש חדש בשד הוא יכול להיות סרטן או שאינו סרטן .הוצאת הגוש נעשית כדי לאבחן האם הוא סרטן ולא כמניעה שמא יהפוך לסרטן. בד"כ ציסטות מרובות בשד הן פשוט מבנה השד ,אינן מדאיגות ולא מהוות גורם סיכון לחלות בסרטן שד. רוב הציסטות נעלמות לאחר גיל המעבר. שתהיה לך שנה טובה.

30/09/2003 | 13:44 | מאת: כלנית

שלום אני בת 21 (ועל כן עדיין יש לי מחזור). בבדיקות מעקב עקב תורשה נמצאו גושים מרובים מוצקים שחלקם אף בגודל של כ4 ס"מ. ערכתי ביופסיה שבה נקבע כי הגושים אינם סרטניים. הרופא המטפל המליץ לעבור נתוח להסרת הגושים או לנסות לבצע המסה בידי לייזר. האם עקב נתוניי הגיל והתורשה גושים אלו מהווים סכנה? מדוע יש להוציאם מבחינה רפואית? בתודה מראש

25/09/2003 | 21:31 | מאת: סיגל כהן

למומחה שלום רב: תשובה שקיבלה אימי ממוגרפיה בהגדלה כדלקמן: גושים בגודל שונה וסמיכות נמוכה, וכן: גוש מסוייד במרכז השד. על מה מעידה הסמיכות? מה זה מסויד ועל מה זה מראה? הומלץ גם על אולטראסאונד. כל היתר רשום תקין. האם האולטראסאונד דחוף? תודה רבה וחג שמח.

26/09/2003 | 16:03 | מאת: אב

הפרוצדורה המקובלת אצל האונקולוגים היא על פי הסדר הבא : - שלב א : ממוגרפיה - שלב ב: אולטרה סאונד כאשר מתעורר חשד לגידול. - שלב ג : ביופסיה (לעיתים תוך כדי בדיקת האולטרה סאונד) לנטילת דגימה מהמקום החשוד ובדיקה במעבדה. בדיקת המרקרים בדם חשובה מאוד לזיהוי מצב סרטני. סמיכות וסיד לא אמורים להיות ברקמה תקינה, אבל עדיין לא ניתן לומר שמדובר בגידול סרטני. אם יש לה עודף משקל, או שתזונתה לא בריאה, זה הזמן לחשוב בכיוון זה ולהתיעץ עם תזונאית. שיהיה בהצלחה !

29/09/2003 | 13:47 | מאת: ד"ר חיים גוטמן

שלום סיגל, גוש בסמיכות נמוכה בדר"כ שפיר, אך יש מאפיינים ממוגרפיים נוספים הנחוצים על מנת לקבוע כי לגוש "מראה ממוגראפי שפיר". מאפיינים אלו לא נזכרים בשאלתך. נכונה ההמלצה לבצע אולטראסאונד שיוכל לאמר אם הגושים סולידיים או ציסטיים, סדירים או בלתי סדירים, וכיצד נראים גבולותיהם. גוש מסויד מייצג בדר"כ ממצא לא ממאיר. הדבר החשוב ביותר הוא השוואת ממוגרפיה זו לממוגרפיה קודמת, ויש לעשות כל מאמץ כדי לאתר צילומים כאלו. אם בגמר הבירור הרנטגני אין תשובות חד משמעיות, יש לשקול ניקור במחט עדינה מונחה אולטראסאונד. הדחיפות אינה היסטרית, אך לא רצוי לדחות הדברים לשבועות ארוכים. דר' חיים גוטמן

בת 34 . סיימתי טיפול של שנתיים בזריקת זולדקס ועליי להמשיך עם הטמקוסיפן עוד 3 שנים. האם השחלות יחזרו לתפקד כרגיל עם הפסקת הזריקה? האם המחזור חודשי יחזור להיות כפי שהיה? עם אילו תופעות עליי להתמודד עתה, עם הפסקת מתן הזריקות? אני מבולבלת. תודה ושנה טובה עם הרבה בריאות ואריכות ימים לכולן.

25/09/2003 | 17:06 | מאת: פרופ' אילן כהן

לעינב תודה עבור שאלתך. בדרך כלל אצל נשים צעירות כמוך השחלות חוזרות לתפקד. עד כמה הם יחזרו לתפקד תלוי באם קיבלת כמוטרפיה או לא. באם קיבלת כמוטרפיה הרי יתכן שהשחלות נפגעו עקב כך, ואז קשה להעריך עד כמה הם יחזרו לתפקד. באם לא קיבלת כמוטרפיה יש לצפות לחזרת תפקוד שחלתי מלא בהדרגה תוך מספר חדשים. מכל מקום יש לבצע בדיקות של פרופיל הורמונלי כל חודש מהפסקת הטיפול עם הזלודקס. באם השחלות יחזרו לתפקד באופן מלא או קרוב לכך את תצטרכי לדאוג לאמצעי מניעה. בנוסף, הטיפול עם טמוכסיפן גורם לגירוי יתר של השחלות, ברוב המקרים, ואז יש צורך למעקב צמוד אחר רמות ההורמונים ובעיקר של אסטרדיול. כמו כן יש לעקוב באמצעות אולטרהסאונד אחר השחלות כי יש אז נטיה לפתח גם ציסטות תפקודיות בשחלות. במקרה של הופעת ציסטות ורמות גבוהות של אסטרדיול יהיה צורך לשקול מתן זלודקס לחודשיים שלושה בכדי לנטרל את התופעות הללו. מכל מקום עם חזרת התפקוד השחלתי יעלמו גלי החם. שנה טובה פרופסור אילן כהן

פרופ' אילן כהן שלום, בהמשך לשאלתה של עינב, רציתי גם אני לשאול: אם השחלות אכן חוזרות לתפקד לאחר הפסקת מתן זריקות הזולדקס, מדוע בכל זאת ההמלצה היא לקבל את הזריקות לשנתיים בלבד ? מדוע דוקא שנתיים ? האם השפעת האסטרוגן מפסיקה לאחר שנתיים ? האם לא כדאי להמשיך לקבל את הזריקות כל עוד מקבלים את הטמוקסיפן (כלומר, ל-5 שנים) ? או אפילו לאחר מכן - עד לגיל המנופאוזה (כתחליף, למשל, לכריתת שחלות). השאלה שלי מכוונת, כמובן, לגבי נשים שהגידול שלהן היה רגיש מאד להורמונים. תודה ושנה טובה, שרית

לד"ר בן ברוך שלום, אני אחרי טיפול caf מספר 5, בת 42, גודל הגידול היה2*3 ס"מ, תשובה פתולוגית: infiltraiting duct carcinoma, grade 2', ללא חדירה לכלי דם, בלוטות לימפה נקיות, הגידול רגיש לאסטרוגנים ופרוגסטרונים, שלילי ל-her2, מיפוי עצם תקין, ct חזה ובטן תקין, השאלה שלי האם ניתן להסתפק ב-5 טיפולים? מה המשמעות לטיפול הנוסף? הסבל מהכימוטרפיה מעורר בי ספקות, האם תוכלי לענות לי? תודה ושנה טובה בריאות ושלום, מיכל

25/09/2003 | 12:14 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

למיכל שלום והכימותרפיה, למה לא ? לקוראים שלום, בכוונתי להציג בפניכם הפעם, נושא השנוי מאוד במחלוקת, שמטבע הדברים, יקומם רבים מכם, הן משום שאולי חלקכם חליתם בעברכם ועברתם את הטיפול הכימותרפי והן משום שעצם הצגת הנושא, מהווה ערעור על סמכותו המקצועית של האונקולוג הכל יכול, לתת טיפול לחולה, כאשר לטיפול הזה משמעות של לחיות או לחדול. למרות הקושי הרב בהצגת הנושא אני חושב שיש מקום לכך, כדי שהצבור ידע ויכיר את הטיפול האונקולוגי גם מצדו האחר, הלא ידוע. כמו כל החלטה גורלית בחיים מוצע לבדוק היטב המשמעויות של הטיפול הכימותרפי לאור המידע שיובא. כימותרפיה הוצעה לראשונה כטיפול בסרטן אחרי מלחמת העולם השניה, כאשר מחקר על גז חרדל הוכיח שיש לו את היכולת להרוג תאים חיים, במיוחד את אלה שהם בעלי יכולת חלוקה מהירה. למעשה תרופות נוגדי סרטן רבים הן בני דודים קרובים לגז החרדל. בשנות ה- 70 המוקדמות הרפואה גילתה שסוגי סרטן מסוימים ונדירים מגיבים לכימותרפיה וכתוצאה מכך האדם חי יותר. דר` ג`ון ביאלר אשר עבד 20 שנים בצוות של האקדמיה הלאומית בארה"ב והיה העורך של הג`ורנל של אקדמיה זו, אומר כי תוחלת החיים הסטטיסטית המתקבלת בעקבות הטיפולים המקובלים בסרטן מטעה. לדבריו החברה האמריקאית לסרטן משתמשת בנתונים בסיסיים מטעים, כמו נשים שגילו אצלן גושים בשד שאינם סרטניים, אך דווחו כאילו נרפאו . דר` רלף מוס מציין בספרו "שאלות הכימותרפיה" כי בשל הרעילות של התרופות הכימותרפיות, שיטות הבדיקה הקליניות, בהם בודקים באופן סדיר תרופות אחרות, נשכחו כמעט והם אינם מיושמות בתרופות כימותרפיות.. הרשות למזון ולתרופות בארה"ב אישרה שימוש בתרופות חדשות נגד סרטן אשר התנאי לאישורן היה יכולתן לכווץ את הגידולים הסרטניים, על פי הרשות למזון ותרופות אין כלל צורך להוכיח שהתרופות הכימותרפיות מאריכות חיים. על פי היועץ האונקולוגי,"גי`מ מד" מבית החולים המלכותי דרום הנטס, להתכווצותם של הגידולים אין ערך הישרדותי. דר` יוריך אבל אפידמיולוג גרמני אשר בדק את כל אלפי המחקרים על הכימותרפיה ואת עבודתם של כ- 350 מדענים חוקרים, מצא כי : אותם תאים שנשארים ומתנגדים לכימותרפיה, יכולים לגדול הרבה יותר מהר אחר כך. לעיתים קרובות דווקא חולים אשר לא הגיבו לכימותרפיה שרדו יותר מאשר אלה אשר הגיבו. פרופסור לינוס פאולינג חתן פרס נובל לכימיה ושלום אומר : "על כל אחד לדעת כי רוב המחקרים על הסרטן הנם הונאה וכי ורוב המרכזים לחקר הסרטן מעלו באימונם של הגופים שתמכו בהם." האונקולוגים רואים בהתכווצות הגידול או התגובה לתרופה, כקנה מידה להצלחת הטיפול, בלי להתייחס כמובן לשאלות הבסיסיות ביותר, האם הוארכה תוחלת חיי החולים ? האם קיים שיפור באיכות החיים ? או האם החולים ירפאו ? אלפי מחקרים שבוצעו הוכיחו, כי לא הייתה תועלת בטיפולים הכימותרפיים במושגים של הארכת תוחלת החיים, אלא במספר מצומצם של סוגי סרטן. על פי מקורות מקובלים ברפואה, הכימותרפיה מצליחה לרפא אך 4.5 אחוז מכלל מחלות הסרטן. הרפואה המקובלת מצדיקה את טיפוליה האונקולוגיים, תוך שהיא משווה בין שיטותיה. ז.א. שאם חולה סרטן יקבל הקרנות ואילו חולה אחר שיקבל כימותרפיה יאריך חיים יותר, פירושו על פי הרפואה המקובלת, כי כימותרפיה מאריכה חיים יותר ... כמובן שכך לא עושים מחקר קליני .....זאת הרפואה המקובלת יודעת היטב.. המחקר שהיה עומד בקריטריונים הבסיסיים של מחקר אקדמי, הוא אותו מחקר, שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טפול כימותרפי, לעומת חולי סרטן שאינם מקבלים טיפול, או מחקר שהיה מציג אוכלוסיית חולי סרטן שמקבלת טיפול מקובל, לעומת טיפול טבעי בחולי סרטן ...כן, יש דבר כזה. שיטה "מתוחכמת" "המאריכה את תוחלת החיים של החולים" באמצעות מתן תרופות כימותרפיות, היא על ידי איתור מוקדם של מועד המחלה, זאת על ידי שיטות טכנולוגיות מתוחכמות. ולא מיום גילוי המחלה על ידי הרופאים . הטעיה נוספת הקיימת על ידי הניסויים הקליניים, היא שהניסויים נעשים בתנאי מעבדה. הרופאים אינם מספרים לנו, כי תרופות, היכולות להרוג גידולים סרטניים בתנאי מעבדה, יכולים אך לעיתים רחוקות, לקטול תאי סרטן בבני אדם. תאי הסרטן הרגישים לטיפול הכימותרפי הנם: לויקמיה לימפוציטית חריפה, מחלת הודג`קינס, יואינג סרקומה, גידולי ווילאמס, לימפוסרקומה, רבדומיסרקומה, רטינובלסטומה, קוריוקרצינומה, בורקיטוס לימפומה, סרטן מוקדם של האשכים. כל סוגי הסרטן האלה מהווים לא יותר מכ- 5% מכלל מקרי הסרטן. רגישות לכימותרפיה אין פירושו קטילה מלאה של כל סוגי הסרטן . קרוב לודאי שיכולת הריפוי הממשית בכימותרפיה נעה בין אחוז אחד לשני אחוז. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי העובדה שנשים רבות היו "נקיות" מתאים סרטניים לאחר הטיפול הכימי, לא שיפרה את תוחלת חייהן. לאחר מנת הכימותרפיה הראשונית נפגעת מערכת החיסון. עם התפשטות הגידול מחדש הוא נעשה תוקפן יותר, כיון שמערכת החיסון נפגעה קשה עקב הטיפול הכימי. איכות החיים של החולים נפגעת קשה על ידי הכימותרפיה, והפגיעה היא בכל איברי הגוף ובמיוחד, דיכוי מערכת החיסון, פגיעה בלב, פגיעה בריאות, במערכת העצבים, נמק בכליות, אובדן יכולת פריון, הקאות ובחילות, פגיעה בצינור המרה, גרימת נמק ברקמות העצם, הורדת מספר כדוריות הדם הלבנות והאדומות, אי ספיקה של המעיים, דיכוי מוח העצמות, אובדן שיער, אבדן שמיעה ופרכוסים, אובדן יכולת הפריון, אבדן תפקוד מוטורי בלתי הפיך, אנמיה, סכנת עיוורון, וסרטנים נוספים בעקבות נזק גנטי. מאמר שהתפרסם בג`ורנל לאונקולוגיה קלינית מתאר, מהם תופעות הלוואי של התרופה הכימותרפית איפוספמיד עם קרבופלטין ועם איטופוסיד, אצל חולות סרטן שד, לימפומה מסוג נון הודגקין, סרטן השחלות וסרטנים נוספים: 50 אחוזים מהחולים סבלו מפגיעה במערכת העצבים המרכזית ומסבוכים בריאות, 61 אחוזים שקיבלו מנות מוגברות סבלו מרעילות שנגרמה בכבד, 81 אחוזים סבלו מפגיעה באוזניים, 70 אחוזים סבלו מרעילות בכליה, 92 אחוזים סבלו מסיבוכים בדרכי הנשימה, 91 אחוזים מנזק ללב. הרופאים אינם מתנדבים לספק מידע באשר לתופעות הלוואי של התרופות הכימיות, כאשר הם נשאלים, מרביתם אינם אומרים את כל מה שידוע להם. הכימותרפיה הורסת את מערכת החיסון כך, שהיא אינה יכולה לשקם עצמה והנזק הוא בלתי הפיך. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 42 כימותרפיה פועלת על תאי הגוף כמו חומרי הדברה על גן ירק. ל-99 אחוזים מחומר ההדברה יש יכולת פגיעה בחרקים, אך חלקם אינם נפגעים וכך גם תאי הסרטן שהופכים לעמידים. כמו בחומרי הדברה בהם אחוז נמוך פוגע בחרקים השאר הורס את הסביבה כך גם הכימותרפיה הורסת את גוף האדם. BEATING CANCER WITH NUTRITION PATRICK QUILLIN P 44 במחקר שתועד נימצא כי מתן כמויות כפולות של כימותרפיה לחולות סרטן השד לא הוכיחו יתרון על מתן כמות רגילה. במחקר שנערך בארה"ב הוברר כי אכן נשים רבות, יותר היו "נקיות" מגידול סרטני לאחר הטיפול הכימותרפי.... עם זאת לא שופרה תוחלת החיים שלהן. שכן אי קיומו של גידול סרטני, אינו מדד אמין להיעלמותו של הסרטן. התרופות הכימותרפיות ניתנות כטיפול "משכך" למרות תופעות הלוואי המחרידות. בסרטן השד הנפוץ בין סרטני הנשים, חוזרים הגידולים לאחר הטיפול הכימותרפי ב- 60% מהחולות תוך שנתיים, וב- 90% תוך 5 שנים. כאשר הציגו בפני החולים את היכולת האמיתית של הכימותרפיה להאריך את חייהם או להירפא, ואת תופעות הלוואי של הטיפול, ובלי להציג להם חלופה אלטרנטיבית, 65% מכלל החולים סרבו לקבל את הטיפול. לעתים ניתנת הכימותרפיה לחולים במשך חודשים רבים, כאשר ההצדקה לכך הנה תוצאות ניסויים מעורפלים, או יתרון בהארכת תוחלת חיים המתבטא בשבועות ספורים. סיכוייו של חולה סרטן לקבל כימותרפיה מותנים בתפיסת הרופאים שבארץ מוצאו. לדוגמא סיכוייו של חולה סרטן באנגליה לקבל כימותרפיה קטנים פי 3.5 מסיכוייו של חולה אמריקאי. אונקולוגים רבים ממליצים למעשה כימותרפיה לכל סוג של גידול סרטני תוך עידוד החולים למרות הכישלונות החוזרים ונשנים. מתן כימותרפיה יותר מ-6 חודשים לא הוכיח בד"כ תועלת כלשהי, אך הרופאים ממשיכים בטיפולים לעיתים תכופות הרבה מעבר ל- 6 חודשי הטיפול המקובל. במוסף הבריאות של עיתון הארץ מתאריך 29.12.97 אומרת פרו` תמר פרץ מנהלת המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם, "כשהכימותרפיה הייתה חדשה לא ידעו להשתמש בה. היום נוטים לקצר את זמן הכימותרפיה שבכל אופן אסור שיעלה על חצי שנה". דר` אלן ניקסון לשעבר נשיא החברה האמריקאית לכימיקלים אומר "ככימאי הרגיל לחשוב במושגים מדעיים, לא מובן לי כיצד רופאים יכולים להתכחש לעובדות הפשוטות : כימותרפיה מזיקה יותר מאשר עוזרת"... על פי דר` מיכה בר חנא מנהל רישום הסרטן של משרד הבריאות, מידי שנה נפטרים בישראל, כ-10000 אנשים שחלו בסרטן... למיכל בברכת שנה טובה ומבורכת שנת בריאות טבעית ואריכות חיים באושר :

26/09/2003 | 15:36 | מאת: אב

דוד ודליה שלום, אני לצערי יכולה לאשר את אשר כתבתם מנסיוני האישי המר : בפעם הראשונה הגידול אותר בזמן עוד לפני התפשטות אל הלימפה, והוא היה גידול קטן שהוגדר על ידי האונקולוג כדרגה 1. עברתי טיפול אגרסיבי שכלל ניתוח, כימותרפיה והקרנות. 3 שנים לאחר מכן התגלה אצלי גידול מסוכן הרבה יותר, מפושט על כל השד אשר הוגדר דרגה 3 . לא רק הכימותרפיה מאכזבת אלא גם הבדיקות הנלוות אליה. במשך 3 שנים של ביקורת תקופתית שכללה בדיקות דם (מרקרים), מיפוי עצמות, ממוגרפיה ו- CT אף אחד לא זיהה את המתרחש באמת בתוך השד וגם בדיעבד אף אחד לא מצליח להסביר איך הוא לא גילה זאת... המסקנה די עגומה : לרפואה המערבית המתקדמת אין כנראה מענה למחלה הסרטן ,לפחות סרטן השד, וכל ההתנשאות של הרופאים היא הונאה והסתרת מה שהם יודעים בתוך עצמם אך מסתירים מאיתנו. שתהיה שנה טובה לכולנו - שנה של פקיחת עיניים ! זיהה את ההתפשטות

25/09/2003 | 15:46 | מאת: ד"ר נועה בן ברוך

6 טיפולים עדיף על 4 טיפולים. אין מידע על 5 מול 6. דברי עם הרופא שלך לגבי תופעות הלואי ודרכים להקל

תודה לך מכל הלב, על התיחסותך ותשובותיך שנה טובה

24/09/2003 | 17:48 | מאת: מירה

עלי לעבור ממוגרפיה שנתית בחודש הבא, היה לי סרטן השד 3 פעמים, השאלה היא היכן נמצא מכשיר חדיש אם פחות קרינה ? רופא המשפחה כמובן ממליץ לעבור את הבדיקה בקופת חולים מכיוון שלא אקבל הפניה ,טופס 17, למקום אחר. בתודה

25/09/2003 | 08:54 | מאת: dpdp

על פי מחקרים לא ממולץ לעשות ממוגרפיה כי הוא גורם לחלות בסרטן ולפתח גידולים סרטניים מומלץ על שיטות אחרות בקשי בדיקת אירדיולוגיה בקשי בדיקות דם בקשי מומחה לבדיקת השד ידענית בקשי כול בדיקה אחרת רק לא את הממוגרפיה בברכת שנה טובה ומבורכת שנת בריאות טבעית בתזונה נכונה לאכות ואריכות חיים באושר

25/09/2003 | 09:21 | מאת: dana

מירה שלום, בקשי בדיקת אולטרסאונד אם לא יאשרו לך אז תלכי למדיקל סנטר בהרצליה לד"ר מיה כהן מבלינסון שהיא נחשבת למספר 1 . עלות הבדיקה 250 ש"ח. שווה כל גרוש בשביל לדעת בוודאות מה קורה. שתיהיה לך שנה טובה דנה

לדנה ישר כוח על המלצתך אני שולך לך ממוגרפיה כן או לא? המכון האמריקאי לסרטן National Cancer Institute ממליץ לנשים בגילאים 40 עד 49 להיבדק בממוגרפיה אחת לשנתיים ואילו לנשים מגיל 50 ומעלה להיבדק אחת לשנה. הממוגרפיה באה לאתר נשים אצלן קיים סרטן שד. המכון האמריקאי לסרטן בדק 8 מחקרים שבוצעו בקנדה, באנגליה, ובשוודיה . במחקרים נבדקה יכולתם של המכשירים הממוגרפיים לצמצם התמותה מסרטן השד. החוקרים הגיעו למסקנה כי נשים בגילאים 40 עד 49 שעברו בדיקות ממוגרפיות צמצמו את התמותה ב 30 אחוזים. עם זאת לא נמצא קשר בין צמצום התמותה מסרטן השד בנשים בגילאים 40 עד 49 . American Medical Associeation News Dec 13 1993 ,2,51 מתברר כי המחקרים אינם חייבים בהכרח להתאים עצמם למציאות בשטח. נתונים סטטיסטיים שהתקבלו בין השנים 1973 עד 1988 על ידי 9 מקורות לרישום סרטן , הבהירו כי אבחון סרטן בשלביו המוקדמים לא התבטא בצמצום מקרי התמותה בארה"ב. The Doctor People, Nov. 1992 (11) דר` סמואל אפשטיין רופא ומנהל בית הספר לבריאות הצבור באילינוי שיקגו כותב: "שדיהן של נשים, בעקר צעירות, רגישות לקרינת איקס שפולטים מכשירי הממוגרפיה עד כדי גרימת סרטן. נמצא כי ממוגרפיה שמבוצעת אחת לשנה, מגבירה את הסיכון לסרטן השד ב 20 אחוזים בנשים שגילם נע 40 עד 50. הנשים לא מוזהרות לסיכון שבקבלת הקרנות הממוגרפיה. P5. Samuel S. Epstein, "The Cancer Establishment," Washington Post, March 10, 1992 מידע זה היה ידוע עוד בשנות ה 70. רשויות הבריאות והמחקר בארה"ב וממילא גם בישראל לא עשו דבר. דר` סויפט מציין ב1991 במגזין "גלמור" בארה"ב, כי בשלושה מחקרים שנערכו בסקוטלנד ושוודיה נמצא כי: נשים בגיל 40 עד 50 שבצעו בדיקת ממוגרפיה סבלו יותר ממקרי סרטן שד מאשר נשים שלא ביצעו הבדיקה בממוגרפיה. ד"ר צ`רלס סימון אונקולוג בכיר מהידועים בארה"ב, שעבד במכון הלאומי לסרטן אומר "ממוגרפיה מגבירה את הסיכון להתפתחות סרטן ומגבירה את הסיכון להתפשטות הסרטן אצל נשים שאצלן קיים כבר סרטן שד". http://www.mercola.com/2001/may/16/mammography.htm דר` ברנר יוסף אונקולוג בכיר מבי"ח וולפסון, מציין בעיתון הארץ בינואר 1998 כי "הממוגרפיה מגלה גידולים קטנים מאוד, הרבה לפני שהם מתגלים בבדיקה ידנית. חלק מהגדולים האלה היו נעלמים לבד ללא טיפול, על ידי המערכת החיסונית של הגוף. רק אחוז קטן מתוכם היה מתפתח לגידול סרטני ממאיר . המסקנה החמורה מדבריו של דר` יוסף ברנר היא, כי הממוגרפיה לא רק שאינה מועילה, אלה להפך , נשים שאותרו אצלם גידולים זעירים, יעברו את הטיפול המקובל שיפגע באיכות חייהן במערכת החיסון שלהן וברוב מערכות הגוף לעיתים פגיעה בלתי הפיכה. דר ` ג`ון אוסטוקר מציין בסנדי טימס בשנת 1991, כי למעלה מ- 90 אחוזים ממקרי סרטן השד, מתגלים על ידי הנשים בעצמם. במחקר המקיף ביותר שנערך אי פעם בעולם, נערך בשוודיה במשך 10 שנים ובו נבדקו 600000 נשים בגילאים 50 עד 69. הוברר כי נשים שעברו ממוגרפיה צמצמו את התמותה ב 0.8 אחוזים בלבד . ממצא זה עומד בניגוד מוחלט לממצאים הקודמים כאילו טיפול בממוגרפיה מצמצם את התמותה בגילאים מעל 50 ב 30 אחוזים. 318: 621 BMJ 1999. חוקרים דניים בדקו מחדש 8 מחקרים בהם נדונה השאלה האם ממוגרפיה מצילה חיי נשים בעקבות גילוי מוקדם. הוברר כי 6 מתוך 8 המחקרים לא עמדו בקריטריונים של מחקר תקין , ואילו 2 מחקרים שעמדו בקריטריונים של מחקר תקין, טענו כי עצם הגילוי בממוגרפיה לא השפיע על תוחלת חיי חולות סרטן השד. העורך של הלנצט ריצרד הורטון כותב בג`ורנל המוביל של הרפואה המקובלת באנגליה "כרגע אין עדויות ממחקרים קליניים התומכים בבצוע ממוגרפיה " The Lancet October 20, 2001;358:1340-1342,1284-1285 הג`ורנל הרפואי הבריטי British Medical Journal כותב בגליונו באוקטובר 2001 כי לדעתו, הבדיקה הידנית היא שוות ערך לבדיקה בממוגרפיה מבחינת הצמצום בתמותה אצל נשים חולות בסרטן השד.. British Medical Journal, October 28, 2000; 321: 1071-1073 ביולי 1995 כותב המגזין היוקרתי British medical journal "התועלת שבממוגרפיה שולית, הנזק שנגרם בעקבות הטיפול הוא משמעותי והעלות של הבדיקות הממוגרפיות עצומות... P7. C.J. Wright and C.B. Mueller, "Screening Mammography and Public Health Policy," The Lancet, July 1995 רופאי משרד הבריאות בישראל לא יטרחו לקרוא מאמרים של נטורופתים ואפילו לא את אלה הכתובים בספרות המובילה בעולם ונשים בישראל ימשיכו להיבדק בממוגרפיה ... בברכת שנה טובה תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה שנה טוב בתפוח בדבש : .

30/09/2003 | 14:16 | מאת: מירה

אבקש את חוות דעת הרופאים, היכן לעשות ממוגרפיה ? תודה

01/10/2003 | 11:14 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום מירה, אין אנו נוהגים להמליץ על מכון ממוגרפייה ספציפי. לנוחיותך מכוני ממוגרפייה על פי אזורים: שירותי בריאות האישה והשד המידע בפרק זה נכון ליוני 2003 , ולוקט מתוך אתרי האינטרנט של קופות החולים ושל המוסדות הרפואיים השונים. לצערנו לא בכל מקום נמסר מידע מלא ונשמח תמיד לקבל תיקונים ועדכונים. האזור\השירות שם כתובת טלפון קופת חולים ירושלים אזור חיוג 02 מרפאת שד מכבי גבעת זאב המכבים 50 גבעת זאב 5362835 מכבי מרפאת שד מכבי רמות כיסופים 801 5864222 מכבי מרפאת שד הלאה-ירושלים נחום חפצדי 5 6595533 מכבי מרכז בריאות האישה מכבי ירושלים אגריפס 15 6700223 מכבי מרפאת שד ירושלים לב העיר בית-חולים שערי צדק קומה 5 5676822 כללית מרפאת שד מרפאת שד מסילת ישרים 14 5677677 לאומית מרפאת שד ח ד ש ! הדסה הר הצופים אגף המרפאות קומה 2 5844320/1 ימי ב' 13:30-14:30 ללא התחייבות וללא תור מראש מרפאת שד חדש! ירושלים רח' מלאכי 8 5312777 מאוחדת מרפאת שד בית"ר עלית ביתר, אלעזר 1 5806131 לאומית מכון ממוגרפיה מכון הלאה חפצדי 5 – בית עופר גבעת שאול 6595533 מכבדים טפסי 17 של כל קופות החולים, מקבלים גם פרטיים מכון ממוגרפיה הדסה בית-חולים הדסה עין כרם קומה 2 6776501 מכבדים טפסי 17 של כל קופות החולים, מקבלים גם פרטיים מכון ממוגרפיה ממוגרף בני ברית 22 קומה 2 שטראוס 6706702 כללית מכון ממוגרפיה בריאות האישה בי"ח שערי צדק קומה 5 5676822 כללית מכון ממוגרפיה בדיקות ממוגרפיה הטורים 4 5314453 מאוחדת כירורג שד ד"ר אבו דאלו רבחי בי"ח שערי צדק קומה 5 5676822 כללית כירורגית שד ח ד ש ! דר' תניר אלוויס הדסה – הר הצופים, ועין כרם 5842111 כל הקופות כירורג שד ד"ר כרמון משה בי"ח שערי צדק קומה 5 5676822 כללית כירורג שד פרופ' לרנן עומרי בי"ח שערי צדק קומה 5 5676822 כללית מרכז אזור חיוג 03 מרפאת שד מכבי אור יהודה אופירה 1 אור יהודה 5387222 מכבי מרפאת שד מכבי בני ברק ר' עקיבא 32 בני ברק 5771338 מכבי מרפאת שד מכבי בת ים כצנלסון 34 בת ים 5001212 מכבי מרפאת שד מכבי גבעת שמואל בו גוריון 11 גבעת שמואל 5323731 מכבי מרפאת שד מכבי גבעתיים עמישב 45 גבעתיים 5726262 מכבי מרפאת שד מכבי יהוד העצמאות 56 יהוד 5367144 מכבי מרפאת שד מכבי קרית אונו ירמיהו 25 ק.אונו 5340111 מכבי מרפאת שד מכבי נוה ים הנחשול 30 ראשון לציון 9516180 מכבי מרפאת שד מכבי ראשל"צ הרצל 63 ראשל"צ 9682814 מכבי מרפאת שד מכבי רמת-גן נגבה 48 ר"ג 5742799 מכבי מרפאת שד מרפאות חוץ רמת-מרפא ז'בוטינסקי 104 ר"ג 6751515 מכבי,קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17, פרטיים מרפאת שד מרפאות שד נורדאו 19 תל-אביב 6941516 מאוחדת מרפאת שד מרפאת שד יהודה הלוי 1 ב"ב 5794744 לאומית מרכז בריאות האישה מכבי מרכז המכונים לישנסקי 1 ראשון לציון 9634780 מכבי מרכז בריאות האישה מכבי הדר יוסף קהילת סלוניקי 9 ת"א 6499979 מכבי מרכז בריאות האישה מכבי ת"א בלפור בלפור 10 ת"א 5630450 מכבי מכון ממוגרפיה מכבי ראשון לציון הרצל 63 ראשל"צ 5117002 מכבי מכון ממוגרפיה מכבי אידלסון אידלסון 24 ת"א 5253768 מכבי מכון ממוגרפיה מרפאות חוץ-רמת מרפא ז'בוטינסקי 104 ר"ג 6751515 מכבי מכון ממוגרפיה זמנהוף-מכון רנטגן ודימות השופטים 1 ת"א זמנהוף 5260228 כללית מכון ממוגרפיה מכון מור בני-ברק ז'בוטינסקי 7 ב"ב 5771010 כללית,קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מור המייסדים כיכר המייסדים 4 ראשל"צ 31-30-70-700-1 כללית,קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון רנטגן מרפא הגליל 78 גני תקוה 5345070 כללית מכון ממוגרפיה מרכז רפואי רמת אביב קניון רמת אביב איינשטיין 40 ת"א 6401234 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון ממוגרפיה שפרינצק 15 ת"א 6941555 מאוחדת מכון ממוגרפיה מכון שירה בזל 35 ת"א מרכז רפואי מרום בזל 5441971 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים כירורג שד ד"ר אבלאי אוסקר עין יהב 2 חולון 5057117 כללית כירורג שד ד"ר אלפר דן ברודצקי 43 ת"א 6422427 כללית כירורג שד ד"ר אלפר דן ועידת קטוביץ 36 ת"א 5428888 כללית כירורג שד ד"ר אסטליין דב הכרמל 20 גבעת סביון גני תקוה 5340328 כללית כירורג שד דר' בן זאב אילן מבצע סיני 34 בת ים 6588958 543782 - 053 מכבי כירורג שד דר' בן זאב אילן שד' קוגל 45 חולון 5021414 מאוחדת כירורג שד ד"ר גוטקין זאב ועידת קטוביץ 36 ת"א 5423888 כללית כירורג שד ד"ר גלעד עדי מבצע סיני 16 בת-ים 5070727 כללית כירורג שד ד"ר זיידנשטיין לואיס השופטים 1 ת"א זמנוף 5260132 כללית כירורג שד ד"ר זיידנשטיין לואיס דרך השלום 7 ת"א 6955866 כללית כירורג שד פרופ' חיימוף חיים הרצל 34 ר"ג 6752824 כללית כירורג שד ד"ר ימפולסקי יגאל הכרמל 20 גבעת סביון גני תקוה 5340328 כללית כירורג שד ד"ר לובן דוד מבצע סיני 16 בת-ים 5070727 כללית כירורג שד ד"ר זאוסקיאס טוביה ועידת קטוביץ 36 ת"א 5423888 כללית כירורג שד ד"ר זאוסקיאס טוביה עיון יהב 2 חולון 5057117 כללית כירורג שד פרופ' פאפא משה ז'בוטיסקי 62 ת"א (מרפאות בי"ח אסותא) 5271281 מכבי, פרטי כירורג שד חדש דר' ברי קאן שפרינצק 15, ת"א יהודה המכבי 24 6941504 6042944 מאוחדת כירורג שד ד"ר קריסטל ראובן הפנינים 2 נווה מונוסון 5334673 כללית צפון אזור חיוג 04 מרפאת שד מכבי חיפה הרצל 73 חיפה 8351111 מכבי מרפאת שד מכבי כרמיאל שד' נשיאי ישראל 3 כרמיאל 9887166 מכבי מרפאת שד מכבי נהריה אחד העם 8 נהריה 9921192 מכבי מרפאת שד מכבי נצרת עילית קניון לב העיר נצרת עילית 6508888 מכבי מרפאת שד מכבי קריית אתא העצמאות 35 קריית אתא 8445551 מכבי מרפאת שד מכבי קריית מוצקין שד' משה גושן 3 קריית מוצקין 8781555 מכבי מרפאת שד מכבי רכסים הרקפות 7 רכסים 9847995 מכבי מרפאת שד מכבי שפרעם שכונת אלעין שפרעם 9865707 מכבי מרפאת שד מכבי נתניה דרום פנחס לבון 18 נתניה 8924200 מכבי מרפאת שד מכבי חיפה-הרצל הרצל 73 חיפה 8351112 מכבי מרפאת שד זבולון מרפאת שד דרך עכו(192 קריון) קריית ביאליק 8787903 כללית מרפאת שד מרכז בריאות האישה רוטשילד 66 חדרה 6325813 לאומית מרפאת שד לין – מרפאת שד שד' רוטשילד 35 חיפה 8568601 כללית מכון ממוגרפיה הדר הדמיה ואבחון רפואי רוטשילד 27 חדרה 6322577 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים מכון ממוגרפיה מכבי חיפה-הרצל הרצל 73 חיפה 8351270 מכבי מכון ממוגרפיה אלנור-אום אל פחם מרכז אלנור אום אל פחם 6315117 מכבי מכון ממוגרפיה מכוני הגליל כרמיאל החרושת 5 כרמיאל 9082255 מכבי מכון ממוגרפיה ממוגרפיה מ.א.ר נצרת בי"ח צרפתי נצרת 6461496 מכבי,קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17 , פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מור - סניף חיפה מרכז חורב , חורב 15 קומה 7 חיפה 31-30-70-700-1 כללית, קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מור – סניף קריות דרך עכו (192 קריון) קריית ביאליק 31-30-70-700-1 כללית, קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון ממוגרפיה עתלית סמ' 6 חיפה 8658535 מאוחדת, קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17 , פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מור - חיפה תל מאנה 11 חיפה 8305420 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה בי"ח פוריה ד.נ גליל תחתון 15208 טבריה 6738211 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון ממוגרפיה הגליל החרושת 5 ,מרכז הרמוניה כרמיאל 9082255 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטייים מכון ממוגרפיה בי"ח נהריה ת.ד 21 מיקוד 22100 נהריה 9107107 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מאור ויצמן 70 נהריה 9920668 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה בי"ח זיו מיקוד 13000 צפת 6978914 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים כירורג שד ד"ר בנימין נועם שכונת בן גוריון נצרת עילית 6458555 כללית כירורג שד ד"ר אנגלמן פנינה רוטשילד 35 חיפה , מרפאת לין 8568601 כללית כירורג שד ד"ר בשארה בשארה דרך עכו 192 (קריון)קריית ביאליק 8787903 כללית כירורג שד ד"ר הדרי עמרם הרצל 21 קריית שמונה 6958803 כללית כירורג שד ד"ר ויגדר לוקה ההסתדרות 1 בית שאן 6587889 כללית כירורג שד ד"ר זילברמן משה רמת הגולן בני יהודה 6763818 כללית כירורג שד ד"ר זילברמן משה החשמונאים 1 טבריה 6729555 כללית כירורג שד ד"ר זילברמן משה ת.ד 55 קצרין 6961510 כללית כירורג שד ד"ר חנא-זקנון רנה שד' רוטשילד 35 חיפה 8568601 כללית כירורג שד ד"ר כהן עודד שד' רוטשילד 35 חיפה 8568601 כללית כירורג שד ד"ר כרים וג'יה הרצל 21 קריית שמונה 6958803 כללית כירורג שד ד"ר מנסה רימון ספפרה סליזיאן 5000 נצרת 6025222 כללית כירורג שד ד"ר קליין אהוד הרצל 63 חדרה 6328585 כללית כירורג שד ד"ר קליין אהוד רוטשילד 54 כפר-סבא 7680801 כללית כירורג שד ד"ר קרמר אלכסנדר רוטשילד 35 חיפה מרפאת לין 8568601 כללית כירורג שד ד"ר רובינוב רפאל רוטשילד 35 חיפה מרפאת לין 8568601 כללית כירורג שד ד"ר רוזנברג קרן שושנה רוטשילד 35 חיפה מרפאת לין 8568601 כללית כירורג שד ד"ר שטיינר מריאנה רוטשילד 35 חיפה מרפאת לין 8568601 כללית השרון אזור חיוג 09 מרפאת שד מרפאת שד סמילנסקי 20 נתניה 8601333 מאוחדת מרפאת שד מרכז בריאות האישה שבי שומרון 8841607 לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האישה דרך ניל"י 21 בנימינה לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האשה לב יסמין נתניה 8850643/4 לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האישה מרכז מסחרי נתניה 8948904 לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האישה הרצל 7 כפר יונה 8948555 לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האישה הרצוג 13 הרצליה 9508080 לאומית מרפאת שד מרכז בריאות האישה הבנים 14 הוד השרון 9461573 לאומית מכון ממוגרפיה בי"ח לניאדו קריית צאנז נתניה 8609562 מכבי, קופות חולים אחרות ע"פ טופס 17 , פרטיים מכון ממוגרפיה מכון מרפא - סניף השרון אחוזה 110 רעננה 7421360 לאומית, מאוחדת דרום אזור חיוג 08 המרכז לבריאות השד חדש מרכז רפואי אסף הרופא מרכז לביצוע כל בדיקות השד והמעקב תחת קורת גג אחת, עם צוות בינתחומי, תוך מתן תשובות מהירות. 9778191 – 08 מענה קולי 9779609 - 08 כל וקפות החוליםע"פ טופס 17 , פרטיים מרפאת שד מכבי אילת שד' התמרים 39 אילת 6364848 מכבי מרפאת שד מכבי אשדוד ג' שד' הפלמ"ח 20 אשדוד 8516666 מכבי מרפאת שד מכבי נס-ציונה האירוסים 53 נס-ציונה 9400770 מכבי מרפאת שד מכבי רמלה שד' וייצמן 11 רמלה 9275858 מכבי מרפאת שד מכבי אשקלון הגבורה 3 אשקלון 6747666 מכבי מרפאת שד מכבי באר שבע דרך יצחק רגר 11 באר שבע 6291313 מכבי מרפאת שד מרפאת ד"ר גוכברג קרן היסוד 8 אשדוד 8549777 מאוחדת מכון ממוגרפיה מ.א.ר באר שבע בן צבי 7 באר שבע 6280310 מכבי מכון ממוגרפיה מ.א.ר קריית גת דרך החרושת 2 קריית גת 6888895 מכבי מכון ממוגרפיה מכבי רחובות סמילנסקי 27 רחובות 9360333 מכבי מכון ממוגרפיה מכון מור אשדוד סיטי הבנים 1 אשדוד 31-30-70-700-1 מכבדים טופס 17 של כל קופות החולים, פרטיים מכון ממוגרפיה פולי מכון ממוגרפיה קרן היסוד 8 אשדוד 8655211 מאוחדת מכון ממוגרפיה חדש אסותא מרכזים רפואיים מרכז כלניות, שד' מנחם בגין, אשדוד 8677122 מכבי, פרטי כירורג שד ד"ר בויביץ' ויקטור רמז 8 רחובות 9445103/4 כללית כירורג שד ד"ר בן אהרון אוריאל שבטי ישראל 27 קריית גת 6812111 כללית כירורג שד ד"ר בן אהרון אוריאל קניון חוצות אשקלון 6770700 כללית כירורג שד ד"ר גוכברג פניה הבנים 1 אשדוד 8549611 כללית כירורג שד ד"ר גוכברג פניה המ"ג 14 מרפאת מומחים קרית מלאכי 8601250 כללית כירורג שד ד"ר דוחני אולג הרצל 3 אופקים ,מרכז לרפואה יועצת 9927720 כללית כירורג שד פרופ' חודה ג'לינוס דוד המלך 24 באר שבע 6407777 כללית כירורג שד ד"ר מועלם חנא ד.נ. הנגב צוחר 9982298 כללית כירורג שד פרופ' מזרחי סול הנרייטה סולד 1 באר שבע 6292737/8 כללית כירורג שד ד"ר מילר רפאל רמז 8 רחובות 9445103/4 כללית כירורג שד פרופ' לוי יצחק הנרייטה סולד 1 באר שבע 6292737/8 כללית גמר חתימה טובה, צוות אחת מתשע

24/09/2003 | 16:44 | מאת: בתיה

שלום ד"ר הנני בת 40 ומזה כמה ימים אני חשה כאבים בצד שמאל מהצוואר ועד מתחת לבית השחי, כאב שמקרין לשד השמאלי. (מעין כאב "שורף") מבדיקה אצל אורטופד, התברר שיש לי שרירים תפוסים בצואר והם מקור הכאב בצד שמאל שמקרין לשד השמאלי. מאחר ולא היתי רגועה פניתי לרופאת משפחה. בבדיקה שהרופאה ביצעה לא נמצאו גושים ולדעתה אני פשוט היסטרית. בכל זאת ההמלצה שלה היתה לפנות לכירוג לבדיקה שגרתית. (אחת לשנה) בבדיקה אצל כירוג לא נתגלה דבר. והאמת היא שהוא די הרגיע אותי. אבל, לטענתו חשוב להתחיל לעשות ממגורפיה מגיל 40. שאלתי היא כזו: האם אני יכולה להיות רגועה מדבריו של הרופא? כי עד שאני יעבור את הממוגרפיה ועד לקבלת התשובה אני יכולה "למות 100 פעם" אודה לך על תשובתך המהירה בברכת שנה טובה

24/09/2003 | 21:03 | מאת: ד"ר תניר אלוויס

שלום בתיה, יש חילוקי דעות בין אנשי מקצוע מאיזה גיל להתחיל ממוגרפיה שגרתית (סוקרת), כשהמחמירים חושבים שכדאי להתחיל כבר בגיל 40, והמקלים טוענים שמספיק להתחיל בגיל 50. אישית, אני גורסת שבנשים בסיכון רגיל (ז"א בלי סיפור משפחתי של סרטן שד או גורמי סיכון אחרים), כדאי להתחיל ממוגרפיות מגיל 45, מפני שזה ה גיל בו א. השכיחות של סרטן השד מתחילה לעלות ב. רקמת השד נעשית קצת פחות צפופה והממוגרפיה מסוגלת לזהות דברים. בגיל 40, בלי גורמי סיכון ועם בדיקה תקינה - אין צורך "למות 100 פעמים", מירב הסיכויים הם שהבדיקה תהיה תקינה, וכדאי להתחיל להתרגל לעבור את זה - מפני שמגיל מסויים ( - תלוי את מי שואלים 40,45,50) צריך לעבור את הממוגרפיה כל בשנה.... בהצלחה!

25/09/2003 | 16:06 | מאת: בתיה

שלום ד"ר אלויס תודה על תשובתך המהירה. יש לי שאלה נוספת בענין: אורטופד רשם לי מרשם ואוקס להרפיית שרירים. והכאב לא עובר אני מרגישה עדיין צריבה באזור צד השמאלי (כולל שד) הרופא חושב שיש קשר לבעית עיכול וקיבה ולדעתו זה לא קשור כלל לשד האם אני יכולה להיות שקטה שזה אכן כך (גם לאחר בדיקת כירוג שד שפסל אפשרות למשהו בשד ולדעתו הכל תקין, אבל, רצוי לעבור ממוגרפיה) אודה לך על תשובתך המהירה בברכת שנה טובה

28/09/2003 | 21:09 | מאת: דר

לידיעתך ד"ר יקרה לסרטן השד לדעתי אין גיל. הוא יכול להופיע גם בגיל 27 וגם בגיל 37 לפני גיל 40 אז למה לאשלות את כל הנשים? ולא לומר להן את האמת. שןב אספר על עצמי בגיל 37 גיליתי סרטן בשד ללא הסטוריה במשפחה של סרטן שד וסרטן בכלל וזאת לאחר שילדתי בגיל צעיר מאוד 19 וזאת מבלי לאכול אוכל שומני בשר או כאלה וללא משקאות אלכוהולים וללא סגריות ובכל זאת חליתי. כנראה שהיום זה לא מה שהיה פעם החיים מאוד לחוצים ואנשים חיים בלחץ מתמיד ואולי באמת המחלה הזו באה כתוצאה מלחץ דבר שעד היום לא הצליחו החוקרים להוכיח בוודאות. ןבארץ לחוצה כמו שלנו הכל יכול לקרות.... אז תהיינה עם האצבע על הדופק כי באמת היום זה כבר מודרני לחלות בסרטן שד עד כמה שזה נשמע אירוני ועצוב אך זו המציאות העגומה. |[

24/09/2003 | 07:42 | מאת: דוד

אמי עברה ביופסה פתוחה לאחרונה והגידול הוסר. נמסר לנו שהגידול היה טרום סרטני והמליצו על השלמת טיפול בהקרנות מקומיות. עדיין לא נמסרו לנו המינוחים המקצועיים. אשמח אם תוכלו להסביר לי מהו "גידול טרום סרטני" והאם יש צורך בטיפול משלים אם הגידול כבר הוסר? תודה ושנה טובה

24/09/2003 | 15:33 | מאת: ד"ר חיים גוטמן

לדוד שלום לא ניתן לתת יעוץ מקצועי עפ מינוחים עממיים. נסה לשאול שוב כשתוכל לצטט באופן מלא ומדויק את הדו"ח הפתולוגי שנה טובה דר' חיים גוטמן