עגור לבן - שאלתי
דיון מתוך פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה
אני מתרגל טאי צ'י לא בהתמדה .קראתי בכמה מקומות את האגדה על אותו אחד שקיבל השראה לפתח את תורת הטאי צ'י לאחר שצפה בעימות בין עגור לנחש . האם יש קשר ומהו בין האגדה הזו לתנועה בטאי צ'י - עגור לבן פורש כנפיים ? אם אפשר לתת מחמאה אז הפורום כאן מענין ובשבילי זו ממש אינציקלופדיה עם הרבה ערכים על טאי צ'י וגם צ'י קונג.
שלום לך, תורת הטאי צ'י צ'ואן היא אומנות לחימה, על פי ההיסטריונים מקורה בכפר צ'ן במאה ה 16, ואילו האגדה של לחימה בין העגור לנחש היא בגדר אגדה. השמות של התנועות הן על פי הדימיון שהתנועה מזכירה, ישנם שמות כמו 7 כוכבים וכד'. לשמות של התנועות יש השפעות מהטאויזם המיסטי והאלכימי,ומהבודהיזם.
שלום אתה מצתת אגדה שמיוחסת לנזיר בשם צ'אן סאנג פאנג. אני מצרף קישור לאתר שמסביר על מקורות הטאי צ'י והסגנונות השונים: http://www.chinafrominside.com/ma/taiji.html אמיר ניסן http://www.qikong.co.il/
שלום ! העגור כל כך פופולארי בטאי צ'י שבדף הזה יש גם גולש שמכנה עצמו "עגור לבן " :) בכל אופן לגבי האגדה ,בנוסף למה שהוזכר כאן למעלה אני אוסיף את הנקודה העיקרית שאותו נזיר עליו נסובה האגדה ,היה טאוייסט ונהג להתבונן בתהליכי הטבע במטרה להבינם ולחקות אותם ; כך שיום אחד צפה בעימות בין עגור לנחש .בהתרשמותו מהטכניקה של השניים , הוא קיבל השראה לפתח ולשכלל את תרגילי הטאי צ'י צואן . לגבי התנועה שאתה שואל ,"עגור לבן פורש כנפיים" - זו תנועת טאי צ'י המופיעה בסגנון אותו אני מתרגל ,אם כי התנועה מופיעה גם בסגנונות אחרים. המנח בסיום (!)ביצוע התנועה הזו : יד ימין בצד בחזית אזור הפנים ,מרפק כפוף,כף יד במנח 45 מעלות ביחס לגוף , ויד שמאל שלוחה מטה מול ירך שמאל כאשר רגל שמאל היא הרגל הקלה . התנועה הזו כאמור מופיעה בסגנונות השונים בשינויי מנחים . יש הטוענים שבתנועה זו , יש חיקוי של תנועת כנפי העגור בעת עימות : כנף עולה והשניה יורדת ;כפי שצפה ולמד "צ'אנג המרושל " כך הוא כונה , בהתבוננותו בתהליכי הטבע , על פי האגדה שהוזכרה כאן..........ואולי זו לא היתה אגדה ?! מי יודע ?!........... להתראות - גרשון קום
התנועה של עגור לבן פורש כנפיים נחשבת למהלך רך קשה .לגבי מה שכתבת גרשון על השינוים בסגנונות אז לדוגמא ביאנג או בואנג שו צ'ין התנועה זו מבוצעת פחות או יותר בזקיפות של הגו ובסגנון וו לדוגמא יש המנעות מלהפתח ולכן העבודה תהיה שונה עם המותניים .גם הפירוש של היישום הלחימתי הוא שונה וכל סגנון בוחר לקחת את התנועה הזו קצת שונה . דור לדמן ,מורה לטאי צ'י [email protected]