דלקת בשורש השן/דלקת מעל השן?

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

14/02/2003 | 01:52 | מאת: אני

שלום ד"ר, אני בת 19 לפני 3 שנים בוצע לי טיפול שורש בשן 12, פניתי לרופא שיניים מאחר והתחיל לי כאב שיניים בשן הזאת, לאחר צילום מקומי בשן 12 נאמר לי שיש לי דלקת מעל השורש ואני אצטרך לעשות חידוש טיפול שורש ואם הדלקת לא תעבור אצטרך לעבור ניתוח קטן מעל השן, דרך החניכיים כדי לנקות את הדלקת. בתשובתך הקודמת לאחד השואלים, תחת הכותרת "עקירה כירורגית" ציינת כי אם הוא לא יעבור את העקירה הדבר עלול להביא לידי דלקת בשורש השן שזה יכול לסכן את בריאותו ואיפילו את חייו, האם הכוונה בדלקת בשורש השן היא הדלקת שיש לי מעל השן או שזה סוג דלקת אחר?מה ההבדל בינהם ואיך ייתכן שדלקת כזאת בשורש השן מסכנת חיים?! אודה לך אם תוכל להסביר לי עד כמה חמור המצב שלי בפרט והמצב של דלקת בשורש השן בכלל תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
14/02/2003 | 18:55 | מאת: ד"ר גרינבאום

אני שלום. כיס דלקתי בשן יכול להכיל כל מיני סוגים של חיידקים המגיעים לפה וולוע בדרכים שונות ומוזרות .לכן מבלי להתייחס לסוג החיידק ולשיווי המשקל הזמני שיש לו עם הגוף באבסצס כרוני כל מוקד דלקתי כזה באזור רגיש כמו הגוגולת , בקרבת המוח , מהווה סכון בריאותי שיש לסלקו או בעקירה או בניתוח APICECTOMY (כריתת חוד השורש עם הכיס הדלקתי )בטרם יופר האיזון הזמני בין החיידק לגוף ובטרם ישלחו חיידקים בזרם הדם לכיוון מסתמי הלב וכלי דם פגועים בכל איזורי הגוף .למוקד דלקתי זיהומי צריך להתייחס ביחס :"כבדהו וחשדהו".ישנם חיידקים שהרעלנים שהם מפרישים פוגעים בכליות ובמסתמי הלב גם אם הם נוכחים בכיס מוגלתי קטן אי שם בגוף .מכאן תביני שרופא השיניים עוסק רוב הזמן בטיפול מניעתי של נזקי מחלות זיהומיות מבלי לדעת מהן (אם לא ביצע בדיקה בקטריאלית ).

14/02/2003 | 22:55 | מאת: דר רייפמן אריה

דר' גרינבאום קשה לי להבין כיצד מאבסס בשן הגעת עד מוות של הפציינט-כל המהלך שציינת אייננו מופיע בספר פתולוגי אחד ובוודאי לא שמעתי על כך במדינת ישראל. אפילו באונברסיטה העברית -הדסה ירושלים לא הרחיקו כה לכת עם תאורית המוקד הדלקתי והשלכותיו ,אני תעשה טוב לעצמה עם תחדש את טיפול השורש והסיכוי הוא רב שהכאבים יחלפו ודיה צרה לשעתה!

מנהל פורום רפואת שיניים