כאבים בגרון לאחר עקירת שן בינה

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

21/08/2018 | 22:53 | מאת: שלמה

שלום רב! לפני יומיים וחצי עברתי עקירה כירוגית של שן בינה תחתונה מצד ימין. אני נוטל משככי כאבים וחש פחות כאבים בשיניים, אך האזור התנפח לכיוון הגרון ובית הבליעה. מאז העקירה אני חש כאבים נוראיים עם כל בליעה, אפילו בליעת רוק, שלא לדבר על אכילה ושתייה. הגרון שלי נפוח ואדמומי מלמעלה ועד למטה. אני אוכל ממש מעט, אולי יוגורט למשך 24 שעות, וגם זה מלווה בכאבים, אני מכריח את עצמי לשתות מעט מים רק כדי למנוע התייבשות חמורה. שאלתי היא האם זו תופעה מצויה לאחר עקירת שן בינה- כאב נורא בכל בליעה? האם יש פתרון כלשהוא למניעת הכאבים בגרון (כפי שציינתי משככי הכאבים עוזרים רק להרגעת הכאבים בשן, אך לא בבליעה), או שפשוט צריך להמתין שזה יחלוף? וכן, האם אפשר להמשיך במצב הנוכחי של אכילת יוגורט פעם ביממה או שחובה (ולא רק מומלץ) לאכול יותר כדי לא לגרום נזק לגוף? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

יש להתחיל לקחת בהקדם אנטיביוטיקה וזה דורש מרשם רופא אינני יודע איזה משכחי כאבים אתה לוקח אבל ADVIL יעיל נגד הכאב וגם יפחית נפיחות

21/08/2018 | 23:35 | מאת: שלמה

שלום ד"ר, תודה רבה על התגובה המהירה, אני מאוד מעריך את זה. אני כבר לוקח 3 ימים אנטיביטקה של מוקסיפן פורטה 500 מ"ג, 3 פעמים ביום. חוץ מזה- אני לוקח כבר 3 לילות משכך כאבים שנקרא תרמדקס, רק כדור אחד ולפני השינה, שהבנתי שהוא משכך כאבים. הרופא המנתח נתן לי גם מרשם למשכך כאבים "אוטופן", אך לא נטלתי אותו, כי הבנתי מההוראות שעדיף לא ליטול כמה משככי כאבים ביחד, וגם צריך לאכול לפניו, וכפי שציינתי אני בקושי אוכל. רופא משפחה ששמע על המקרה אמר שאולי כדאי לעבור לאנטיביוטיקה של אוגמנטין שזה יותר חזק, אך לא ידעתי כמה זה חכם להחליף בין התרופות. האם כדאי להתעקש לראות רופא בהקדם? הרופא המנתח יצר קשר דרך המזכירות בבית החולים ואמר שהכל הגיוני וטבעי, ואין לי למה לבוא, ואם אגיע אליו- הוא יאמר את אותו הדבר. אך אולי בכל זאת כדאי לעשות מאמצים לראות רופא? רב תודות, שלמה.

21/08/2018 | 23:38 | מאת: שלמה

כי אני פשוט חושש מהנפיחות של כל הגרון, איני יודע עד כמה זה קשור לעקירה ויש להמתין שיעבור, או שיש לבדוק זאת בתכיפות.... תודה רבה!

מנהל פורום רפואת שיניים