קרינת סיטי ראש

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

22/03/2014 | 08:31 | מאת: אורן

שלןם, סטיט מוח נעשה לפני שנתיים באחד מבתי החולים בפריפריה. נתוני הדיסק של ההדמיה היו תקינים להלן: 44.69 mGy DLP 1089 MAS 349 KV120 אולם לאחר הבדיקה שנעשתה יש לציין ללא חומר ניגוד , הרגשתי שעתיים אחרי סחרחורת ובחילה , קודקוד אדום, נשרו לי מעט שערות בימים לאחר מכן מהקודקוד , לאות וחוסר תאבון של 3 ימים ולאחר מכן אינסומניה של שבועיים (30 דקות שינה ויקיצה) ירידת ליבידו. ירידת שפיכה עד ללא נוזל. כאבי גרון תחושה של שפעת בימים הראשונים לאחר הבדיקה ושל חולשה כללית, שרפו לי העיניים במהלך הבדיקה ואחריה. שאלתי : האם קרינה ברמה הדמייתית יכולה לשבש פעילות היפופיזארית בציר הטסטסטורוני? האם ייתכן שהייתה טעות טכנאי במכשיר או שיש מנגנון בטיחות במכשירים מסוג אלא? האם במידה ורמת הקרינה שקיבלתי איננה תואמת את הנתונים בדיסק שקבלתי האם הצילום היה יוצא שחור מעודף קרינה? האם אפשר לסךף נתוני בדיקה בדיסק? המכשיר הינו מכשיר פיליפס מדגם BRILIIANT תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

מקווה שפנית מידית לאחר הטיפול לרופא המטפל. זהו פורם בטיחות, לתשובה רפואית עליך לפנות לרופא המטפל או למשרד הבריאות. המידע שהוכנס לדיסק הנו אוטומטי, לא ניתן לשנותו. לא צריך לשנות או להסתיר דבר, כי בעיקרון, כל טיפול בקרינה עלול לגרום לפגיעה, זו עובדה ידועה לכל, ולא מסתירים אותה. יש רגישים יותר ויש רגישים פחות. גם בעוצמות הנמוכות, יש שנפגעים, בעוד שכל שאר האנשים לא.

22/03/2014 | 20:07 | מאת: אורן

תודה על התייחסותך, ייתכן שבגלל שאינך רופאה אזי לא מוסמכת לענות לגבי אפשרות פגיעה בציר זה או אחר או לא. שאלתי אלייך היא יותר מההבט הטכני של אפשרות לזייף נתונים או במדיה והיה עודף קרינה שהצילום היה משחיר או לא וכמו כן באם המדדים הם תקינים לכן אנא תתרכזי בתשובתךלשאלות ברמה הטכנית ולא רפואית. תודה

עניתי גם קודם, בנוסף אני לא טכנאי. אין דבר כזה עודף קרינה. יש תכנית לביצוע סריקה לפי הנחיות רופא. מתוך היותי ממונה בטיחות קרינה, אין אפשרות לזייף נתונים. אין השחרה של הצילום, זה לא פילם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות