שחזור UCL אגודל - כן או לא?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

22/06/2020 | 13:38 | מאת: ליזה

הדיאגנוזה: קרע UCL באגודל כרוני, היפר מוביליות ב-2 האגודלים המלצה מרופא 1: ניתוח שחזור המלצה מרופא 2: טיפול שמרני עדיף על ניתוח במצב של היפר מוביליות מפרקית 1. האם היפר מוביליות יכולה לפגוע בסיכויי החלמה/שיפור? 2. האם הניתוח יקטין סיכויים לאוסתיאורטריטיס? 3. האם טיפול שמרני (פיזיותרפיה/ריפוי בעיסוק) יכולים להוות פתרון בטווח הרחוק? מה דעתך? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ליזה שלום, לא סיפרת פרטים חשובים כמו מה מפריע לך ? כמה זמן ? אלו טיפולים ניסית ? מה הגיל ? העיסוק ? תחביבים ? ... הטיפול הרפואי הינו בבנאדם ולא בבדיקות דימות. באופן עקרוני, שחזור רצועה הינוהאופציה המועדפת לייצוב המפרק, מה שיגביל את טווחי התנועה. במקרה של גמישות יתר, יכול להיות שזה אפילו לטובתך. מקובל לחשוב שגמישות יתר מעלה שכיחות לאוסטאוארטריטיס, בוודאי במצב בו המפרק לא יציב. אם את אישה צעירה, ופעילה, הייתי ממלית על ניתוח.

23/06/2020 | 10:06 | מאת: ליזה

תודה על המענה המהיר. בתשובה לשאלותיך: מה מפריע לך ? הכאב, ירידה בכ-40% בכוח של היד והאסטתיקה של היד כמה זמן ? לפחות שנה אלו טיפולים ניסית ? בינתיים כלום, אני חושבת לנסות ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה מה הגיל ? 35 העיסוק ? הייטק תחביבים ? הרבה ספורט שאלות נוספת, אילו סיכונים יש בלא לנתח אם אני פעילה ספורטיבית? אילו מגבלות יהיו בטווח הקצר לאחר הניתוח? אילו סיכונים/סיבוכים עלולים להיות כתוצאה מהניתוח בטווח הארוך (אני לא מדברת על זיהומים)? האם כדאי לבצע פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק לפני הניתוח? וכמה זמן לאחר הניתוח כדאי להתחיל? האם אפשר לקחת גיד מהיד השנייה? האם הגיד הנלקח מהאמה יקטין תנועה או כוח ביד?

היסכון העיקרי הוא אוסטאיאוארטריטיס שיפתח עם הזן ויתבטא בכאב ומגבלה בתפקוד. לאחר הניתוח תהיה בסד / גבס למספר שבועות ולאחר מכן הפעלה בריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. משך החלמה צפוי עד לחזרה לספורט כחצי שנה. הניתוח לא יפתור את העניין האתסטי וישאיר צלקות. עלולה להיות פגיעה בעצב תחושתי באיזור הניתוח או שבר של העצמות שיוצרות את המפרק המדובר. ניתן לקחת מהיד השניה והגיד הינו "מויתר" ולמעשה ללא כל תפקוד (15% מהאוכלוסיה חסרי גיד זה). להערכתי את צריכה להחליט קודם אם את מעוניינת בניתוח ואת כל הדיון לעשות מול המנתח.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד