כאבים ותחושות באצבעות

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

15/01/2020 | 15:16 | מאת: אלון

שלום. בן 48, עובד כאיש תוכנה. מזה כחצי שנה אני סובל מתחושות לא נעימות במפרקי האצבעות בשתי הידיים, לפעמים המפרקים גם כואבים אך אין נפיחות או קישיון מפרקים. ביצעתי בדיקות דם,us,רנטגן,וביקור אצל ראומטולוגית ששללה דלקת מפרקים ra (אולי טעתה או באתי בשלב מוקדם מידי...). בבדיקת הדם יצא ana 80 אבל השאר תקין (כולל בדיקות למחלות אוטואימניות אחרות). בבדיקת תסמונת תעלה קרפלית יצא שיש את התופעה ברמה של mild. בנוסף, לדעתי בימים של הקלדה מרובה הכאב גובר. עוד דבר,לפעמים אצבעות הרגליים כואבות בזמן ריצה ואחריה (זה לא השתפר עד שלא שמתי מדרסים). יש הערכה מה זה יכול להיות? לאיזה רופא לפנות? בדיקות נוספות? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

אלון שלום, התסמינים שאתה מתאר יכלים להתאים למגגון מצבים כולל מחלות ראומטיות או לחץ עצבי כגון תסמונת התעלה הקרפלית. לעיתים, כאשר החולה רק בתחילת המחלה, גם אנו מתלבטים לגבי האבחנה וגם בדיקות העזר לא מאוד מדוייקות. נראה שעברת בירור מקיף ועדיין אין הערכה. בשלב זה, הייתי ממליץ על נסיון טיפולי התוקף את שתי האבחנות שהועלו בסיפור שלך: 1. תרופה אנטי-דלקתית לכ-10 ימים שבועיים (בהנחה שאין לך הוריית-נגד) 2. סד לילי לישור שורש כף היד למשך 3 חודשים - על מנת לתת מנוחה לעצב בתעלה הקרפלית (אתה לובש אותו רק לפני השינה, ובמהלך היום מתנהג רגיל). באם יהיהי שיפור בתלונות - רווח שלך. באם תחול החמרה - יהיה יותר מידע למה בדיוק מפריע לך ואני מניח שהאבחנה תהיה קלה יותר. בברכה, ד"ר יהודה

16/01/2020 | 15:19 | מאת: אלון

תודה על התשובה המפורטת. יש לי כמה שאלות: 1. באילו תרופות אנטי דלקתיות מדובר? 2. האם דורשות מרשם? 3. עלולות ליצור נזק באיברים אחרים? 4. יכול להיות משהו ראומטי אע"פ שראומטולוגית שללה, והבדיקות מספטמבר 2019 תקינות: rheimatoid factor, crp, ck, esr, c3, c4 ובדיקות נוספות למחלות ראומטלוגיות (מלבד ana titer 80).

יש מגוון תרופות מרשם עם פרופיל תופעות לוואי מעט שונה ולכן יש ללכת לרופא המשפחה בשביל יותר מידע ומרשם. בדיקות הדם אינן מגלות ב-100% מחלות ראומטיות.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד