DVT ודימומים וטיפול בקסרלטו

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

08/01/2019 | 03:02 | מאת: גיא

בן 60 , DVT בשוק מזה חודשיים ולוקח קסרלטו 20 יתכן רק לעוד חודש. בזמן האחרון התחילו דימומים אקראיים מהחניכיים במקומות לא קבועים כפעמיים שלש ביום ונפסקים לבד עד כשעה. זה לא מסיבי אבל נראה על השיניים וברוק. 1) האם זה מעיד על עודף בנוגד הקרישה שיכול לסכן אותי בדימומים תוך גופיים? 2) האם יש דרך לעצור את דימום מהחניכיים הזה? 3) במסגרת הבירור, אמור לעבור גם בדיקת קולונוסקופיה איך מפסיקים הכדור הזה לפני הבדיקה ואיך חוזרים אליו אחרי הבדיקה?

לקריאה נוספת והעמקה

טיפול בקסרלטו מדללי את הדם ומגביר נטייה לדמם. ניתן להתייעץ עם רופא השיניים לגבי מצב החניכיים. לגבי הפסקת טיפול לפני קולונוסקופיה-תלוי בסוג הקולונוסקופיה, עם או בלי ביופסיה, משך הזמן מאז הקריש ותפקודי הכליות. לכן לא ניתן להמליץ בלי להכיר את המקרה לעומק. ממליצה לפנות להמטולוג/רופא מטפל.

10/01/2019 | 17:25 | מאת: גיא

לגבי איך מפסיקים/מתחיל קסרלטו: הקריש נוצר לראשונה מלפני חודשיים וחצי, תפקודי כליות תקין, בקולונקופיה וגסטרוסקופיה אם מתגלה ממצא חשוד ייקחו ביופסיה. לגבי הדימום בחניכיים, לפני תחילת השימוש לא היו דימומים עכשיו יש, האם צריך לעשות בדיקות נוספות ליתר קרישיות? האם יש שיטות להפסקת הדימום? למרוח או לגרגר משהו?

לרב לא מקובל להפסיק קסרלטו בטווח של שלושה חודשים מהקריש. חגבי דימום מחניכיים-מומלץ לפנות לרוםא השיניים וציין שמקבלים מדללי דם.

מנהל פורום המטולוגיה