הטיפול שמקבלים ביחידה לתגובות קרב אינו מספיק !!!!

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

11/03/2010 | 07:45 | מאת: הלום קרב במצב סביר

מקבל טיפול ביחידה לתגובות קרב בצה"ל כבר מעל 7 שנים. פגישה פעם ב-3 שבועות בממוצע עם פסיכיאטר ואין כל שיחות עם פסיכולוג או השלמה קבוצתית. מה לדעתכם הטיפול הרצוי והמצוי?? לדעתי יש לשלב רפסולוגיה פעם בשבוע, שיחות פעם בשבוע, טיפול באמנות, ציור, קרמיקה וכו' והחשוב טיפול קבוצתי משולב. מה דעתכם????

לקריאה נוספת והעמקה

שלום להלום-הקרב (אני משער שאתה כתבת, בנפרד, גם את ההודעה האחרת), פגישה אחת לשלושה שבועות עם פסיכיאטר אינה 'טיפול'. ראשית, משום שפסיכיאטרים אינם פסיכותרפיסטים, וגם אם יש להם הכשרה כלשהי בטיפול נפשי (אני עצמי לימדתי פסיכיאטרים שהשתלמו בפסיכותרפיה) זו הכשרה חלקית הסותרת לעתים את העמדה הפסיכיאטרית. שנית, משום שטיפול תרופתי אינו 'טיפול' אלא רק אמצעי שיכול להחליש את הסימפטומים ולסייע למי שבמקביל מקבל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, שהוא היעיל ביותר לנפגעי טראומה. רפלקסולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות, ובעיקר כל סוג של עבודה יצירתית, הם אמצעי מצוין להתמודדות עם טראומה. גם טיפול קבוצתי יכול לסייע ביותר. חשוב לזכור, שפוסט-טראומה אינה 'מחלה', ושום 'טיפול' אינו יכול לרפא אותה. לכן כדאי לחפש גישות המסייעות להתמודדות עם הטראומה, כמו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, כמו טאי-צ'י ויוגה ותרגילי נשימה, פעילות גופנית ופעילות יצירתית. מדבריך אני רואה שאתה מודע לכל זה, ולכן אינני מבין מדוע אתה ממשיך כבר שבע שנים ב'טיפול' שאינו תורם לך, ואולי אפילו מחבל ביכולת שלך להשתקם. קח את עצמך בידיים, מצא את התמיכה שלה אתה זקוק ואל תבזבז אפילו יום אחד על מה שאינו מועיל לך. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

16/03/2010 | 10:59 | מאת: הלום

הייתי מאד רוצה פסיכיאטר פרטי, טיפול בפסיכודרמה או משהו דומה, טיפול ברפסולוגיה, טיפול בקבוצה, שיחות יש כל כך הרבה מה לתת רק שאין מי שיתן.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב