הפרעות קצב במנוחה + דופק נמוך (סביב 35)

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

26/08/2020 | 14:31 | מאת: אלון פדר

אני בן 43, עוסק בספורט במשך כל חיי (כיום טריאתלון ואיש ברזל). דופק מנוחה שלי סביב 35 (בשינה יורד גם ל 28 על בסיס הולטר) ודופק מקסימלי 180. בנוסף יש לי הפרעות קצב במנוחה ונוסיף גם קצת כולסטרול גבוה (גנטי) ועישון (כ 7 סיגריות). כל בדיקת מאמץ/סקר שאני עושה נגמרת בלחץ של הרופא ומיליון בדיקות (הולטר/עוד בדיקת מאמץ וכו'), בלי שום תובנה אופרטיבית (למעט המלצה על הפסקת עישון). איך מתקדמים מפה? האם המשך עיסוק בספורט עצים מסכן אותי?

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל הייתי רוצה לדעת יותר פרטים. א) כתבתה על הפרעות קצב והן שונות, לכן אני לא יודע על איזה הפרעת קצב אתה מדבר ב) אני לא יודע אלו תוצאות של מבחן מאמץ גורמות לרופאים להתקדם בבירור. לכן התשובה שלי יותר כללית מאשר פרטנית. עיסוק בספוטר תחרותי בדומה שאתה מבצע באופן כללי "בריא". אבל כן ידועות מספר בעיות לב שיכולים להיות קשורים לזה. בין אלו גם הפרעות קצב לב.

27/08/2020 | 10:25 | מאת: אלון

הדופק במנוחה אינו סדיר ובמבחן המאמץ ראו את זה בסוף (זמן ההתאוששות). השילוב של דופק נמוך + דופק מנוחה לא סדיר (במאמץ הכל תקין), גורם "לאי נוחות" אצל מרבית הרופאים שרואים את התוצאות (את אישורי הארגומטריה אני מקבל לצורך המשך העיסוק בספורט - אבל בפועל כל פעם שאני פוגש רופא החששות שלו מערערים לי את הביטחון). יש בדיקה שיכולה לספק מענה לנושא?

לא עזרת לי. כדי לענות על שאלוך, צריך להיכנס עמוק לסיפור, כולל הסתכלות על כל ההיסטוריה, בדיקות שבוצעו וכו'. וזה מה שאני מציע לך, מכוון שרואה שזה מציק לך. שוב, תשובה מעוד כללית. אם אתה מרגיש טוב, יש סבירות גבוהה שאין בעיה לבבית רצינית. אבל זה דורש הוכחה ביעוץ מסודר עם מומחה.

מנהל פורום הפרעות קצב לב