מגנזיום ופעימות מוקדמות

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

29/06/2017 | 03:43 | מאת: Mor

שלום, בן 26, בריא בדר"כ ללא מחלת לב, בשנים האחרונות אני סובל מפעימות מוקדמות בודדות ובתדירות נמוכה. עברתי אינספור בדיקות שיצאו תקינות. הרופאים המליצו לא לקחת חוסמי בטא או לעבור אבלציה בגלל סיכון מיותר. שמתי לב שאני נמצא בסטרס רב בעקבות הפעימות המוקדמות כי הן מאוד סימפטומטיות. בעקבות ספר שקראתי שכתבה ד"ר קרוליין דין, רופאה קונבנציונלית ונטורופתית, שמתעסק במגנזיום, החלטתי ליטול מגנזיום טאורט (מגנזיום+חומצת אמינו טאורין) במינון המקובל, שלפי מחקרים עוזר לשמור על יציבות החשמלית בלב ועל מערכת העצבים הכללית. אני נוטל מעל חודש וכבר מרגיש שיפור ניכר, הפעימות המוקדמות הפסיקו כמעט לחלוטין ועוצמת הסימפטומים פחתה בצורה ניכרת. שאלותיי הן: - למה רופאים נרתעים כל כך מטיפולים אלטרנטיביים בנוסף לטיפולים הקונבנציונליים? - האם לבן אדם כמוני ללא מחלת כליות או לב יש סיכון בנטילת מגנזיום 400 מ"ג (המינון המקובל) עקב הצטברות מגנזיום? (כי ידוע שעודף מגנזיום יוצא בשתן/צואה/זיעה). - האם חוסר ההתעניינות של הרופאים בטיפולים כאלה נובע בנוסף בגלל חברות התרופות שעניינן העיקרי הוא כספם של החולים? - למה רופאים ובעיקר רופאי משפחה/קרדיולוגיים לא לומדים יותר על תזונה והשפעתה על הגוף?

לקריאה נוספת והעמקה

קודם, אענה לפי סדר השאלות - רופאים (קראת לנו "קונבנציונאליים) מחליטים על טיפול זה או אחר לפי נתונים של Evidence based medicine. ז"א נותנים טיפול שעוזר ע"פ הנתונים שיוצאים ממחקרים רפואיים. למה אתה קורה "טיפולים אלטרנטיביים"? יש מאות כאלה. לא אדבר על כולם, אך להפתעתך אני כן התעניינתי בנושא בקשר למס' טיפולם "אלטרנטיביים". רציתי לראות, על מה הם מבוססים. על איזה Data. לא מצאתי, לפחות לטיפולים שבדקתי. לא מצאתי בסיפרות שום הוכחות. - אתה כן יכול להמשיך ליטול מגנזיום ללא סכנה - השאלה האשחונה שלך לדעתנ לא רלוונטית: = מי אמר לך שידנו "חוזר התענינות" = כל התיאוריה של השפעה של חברות תרופות מוגזמת, ולא מעט תורמת לכך שאנשים לא מקבלים טיפול הנכון. לא מתכוון להתווכח על זה כאן- נושא ממש לא לפורום הזה. מזמין אותך לכוס שפה, אם אתה רוצה. עכשיו לגבי מגנזיום ספציפי. אם זה בכלל מעניין אותך (רושם שלי שמגנזיום כאן - דבר שולי. לז באת היתה השאלה שלך): בשנות 70-80 היו עבודות, לא מתוכננות היטב שהראו תועלת בטיפול במגנזיום להפרעות קצב. יתרה מזאת כן מגנזיום היה בשימוש לטיפול. לבדיקת העניין בוצעו עבודות טובות בשנות 90 מהם יצאה שיעילות מגנזיום לא עולה מעל יעילות של טיפול אינבו (פלצבו), לכן השימוש בו במטרת טיפול להפראות קצב הופסק. "יציבות החשמלית" שאתה מדבר עליה - תיאוריה יפה שלא מצאה הוכחות. וזה גם לא נושא של הפורום. היו מספיק דוגמאות ברפואה כאשר תיאוריות "יפות" התרסקו במבחן המצאיות. מנסיון אישי שלי: היו לי 2 פציאנטים צעירים שלקחו מגנזיום לפעימות מוקדמות עלייתיות עם השפעה טובה. האם זה מגנזיום? האם זה לא אפקט אינבו? לא ניתן לקבוע. האם המלצתי לשני בחורים האלה להמשיך? כן. למה? כוון שזה עזר להם, זה לא מזיק, ולא יכולתי להגיד האם זה אפקט פלצבו או מעבר לזה.

29/06/2017 | 12:26 | מאת: Mor

תודה רבה על תשובתך המפורטת והמהירה ד"ר גולובצ'ינר. למען הסר ספק שאלותיי לא נשאלו בנימה מזלזלת או משהו בסגנון. לדעתי אין תחליף לרופא שצובר ידע וניסיון במשך עשרות שנים. שאלה נוספת, האם בספרות הרפואית יש עדות שלתיסוף אומגה 3 יש השפעות אנטי אריתמיות?

יש עדות ברורה ומבוססת בספרות שאין שום השפעה של אומגה-3 על הפרעות קצב (זה נבדק בפרפור פרוזדורים)

29/06/2017 | 11:58 | מאת: סיגל

סובלת בדיוק כמוך סיוט מתמשך.

1. אני ממש לא בטוח שאת סובלת "בדיוק כמוהו". כל מקרה לגובו. יש סוגים שונים של הפרעות קצב וגם של פעימות מוקדמות. את לא יכולה להיות בטוחה שיש לכם אותה בעיה. 2. סיוטים - זה לא בפורום הזה. אנחנו מדברים על הפרעות קצב. פעימות מוקדמות ב-90% זאת לא סיבה לסיוטים

25/07/2017 | 12:15 | מאת: סיגל

שלום רב דוקטור גרגורי. אפרט לך בדיוק ממה אני סובלת ברשותך. בחודש וחצי האחרונים סובלת מפעימות מוקדמות. ביצעתי מספר בדיקות כמו: אקו לב . הולטר 24 שעות. בדיקות דם כולל טרופונין . צילום חזה במיון. והכל יצא תקין מלבד. שבהולטר נצפו הפרעות קצב חדריות: 13. ביצעתי אקו לב אצל פרופסור פיינברג באופן פרטי ושם נאמר שהכל תקין. ביקרתי אצל אלקטרופזיולוג שטען שאני בריאה ונתן דרלין לטיפול. אני בחרדות כל פעם שאני מרגישה את הפעימות וזה מכניס אותי ללחץ נפשי. שאלתי? האם עליי לחיות כך כל החיים??? תודה רבה. ממתינה לתשובתך.

מצטער. לא ראיתי את שאלתך. 17 פעימות מוקדמת בהולטר- זה ממצא חסרה משמעות. לב שלך בריא. את בריאה. אין ממה לפחד. כן זה ישאר לכל החיים. בד"כ זה בא בתקופות. תקופות עם יותר פעימות, תקופות שהן נעלמות. זה לא מונע ממך חיים מלאים ובריאים.

28/07/2017 | 13:03 | מאת: סיגל

שלום רב לדוקטור גרגורי והמון תודות על התשובה המרגיעה. אתה מאוד סימפטי וסובלני. רציתי רק לשאול האם יש לכדוריי סרוקסט תופעות לוואי של פעימות מוקדמות כי אני לוקחת אותם מספר שנים לסירוגין עם הפסקות . ועכשיו בעקבות החרדה שוב נוטלת אותם. רציתי לציין שיש לי טיפה אנמיה 11.7 האם גם זו סיבה לפעימות המוקדמות? ומה עליי לעשות על מנת שארגיש פחות בפעימות. ? זה פשוט מלחיץ אותי כל פעם מחדש. פשוט פוחדת שאני בסכנה. תודה רבה . ממתינה לתשובתך. סיגלית.

1. לא ידוע עח קשר בין טיפול בסרוקסט והפרעות קצב לפחות לפי הספרות. 2. אין קשר לאנימיה. 3. ואולי הכי חשוב. חשוב לי שתביני - אין שום סכנה בהפרעת קצב שלך. את לא יכולה למנוע את זה, אך את כן יכולה ללמוד לחיות עם זה "בשקט".

30/07/2017 | 11:26 | מאת: סיגל

שלום רב לדוקטור גרגורי. אתה לא רק רופא מומחה , אתה רופא וג'נטלמן. אני כל כך מודה לך על תשובתך המרגיעה.ועל ההבנה והסובלנות אני בהחלט ארצה להגיע אליך ליעוץ באופן פרטי . אשמח אם תשאיר פרטים על מנת שאוכל להגיע אליך במהלך החודש הקרוב. המון תודות כן יירבו כמוך. סיגלית.

054-4894969 מזכירתי מאשה

07/03/2024 | 10:22 | מאת: הלל

שלום לכם, סבלתי מפעימה מוקדמת למספר חודשים- ממש לא נעים. בעקבות המלצה באינרנט השתמשתי ב-Magnesium Taurate כל ערב כדור, ולאחר כשבועיים התופעה נעלמה. היום לוקח 2-3 כדורים בשבוע ומרגיש נהדר. ממליץ מאוד. חשוב להקפיד על הסוג המסוים הזה TAURATE של המגנזיום. רק בריאות.

07/03/2024 | 20:23 | מאת: Mor

היי, זה אני מור מההודעה הראשונה, מעדכן שמאז 2017 אני נוטל מגנזיום באופן קבוע בערך 400 מ"ג מגנזיון ביום (יש ימים יותר, יש ימים פחות). היו שנים שבהן נטלתי מגנזיום טאורט, אחר כך עברתי ליטול מגנזיום גליצינאט ועכשיו לוקח מגנזיום ציטראט. אציין שהפעימות המוקדמות שלי כמעט ולא מורגשות, היו גם חודשים שבהם לא הרגשתי אותם, ממצב של חרדה מתמדת למצב שניתן לחיות עם הפעימות ולא לפחד. אין ספק שלמגנזיום היה חלק גדול בזה, בנוסף חרדה, סטרס וחוסר שינה מעלים את תדירות הופעות הפעימות אז חשוב מאוד להירגע. בשנים שעברו מאז ההודעה יצא לי לדבר עם לא מעט קרדיולוגים וביניהם גם אלקטרופיזיולוגים ואחד מהם, בכיר ומאוד מוערך שלא אציין את שמו, אמר לי שחשוב מאוד לצרוך מגנזיום בעיקר בגלל חשיבותו למערכת החשמלית של הלב. לסיום, אודה פעם נוספת לד"ר גרגורי גולובצ'ינר על הסבלנות ועל התשובות המפורטות ובעיקר על הנכונות לעזור! בריאות איתנה לכולם.

מנהל פורום הפרעות קצב לב