פעימות מוקדמות מרובות

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

04/06/2017 | 14:07 | מאת: גילי

שלום רב, מזה כמה שנים יש לי פעימות מוקדמות בעיקר חדריות לעיתים דופק מהיר . היקף הפעימות היה כ-240 ביממה. במהלך אחת מבדיקות ההולטר נצפה גם אירוע vt קצר שבעקבותיו התחלתי טיפול בנורמיטן. במשך כשנתיים וחצי הנורמיטן עזר ולמעט אירועי דופק מהיר קצרים לא היתה עלייה בהיקף הפעימות המוקדמות. לפני מס' חודשים התחילו להופיע פעימות מוקדמות רבות כולל זוגות, מס' שלשות ורצפים של פעימה רגילה פעימה מוקדמת במשך כמה דקות. בדיקת הולטר הראתה כ-3000 פעימות ביממה. אך מלבד פעימות מוקדמות ממקור חדרי חד-מוקדי בזוגות שלשות ורצפים לא אותרו הפרעות קצב משמעותיות אחרות. אקו לב תקין לגמרי. הרופא המליץ על קרדילוק 2.5 מ"ג לא ממש עוזר. כעת ההמלצה היא לשלב קרדילוק עם טמבוקור (50 מ"ג פעמיים ביום). האם בהינתן אקו תקין ופעימות מוקדמות כפי שתוארו יש מקום להתחיל בטמבוקור? האם יש תרופות אחרות ממשפחת חסמי הבטא שעשויים לעזור? האם העלייה בהיקף הפעימות מרמזת על בעיה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

פעיות המוקדמות ברוב המקרים זאת הפרעת קצב לא קשה ולא בכל המקרים דורשת טיפול, כולל חוסמי בטא. הכל תלוי במצב הפציטנט, מחלות רקע. יש חשיבות גם בסוג פעימות המוקדמות. אני לא בטוח שהייתי ממליץ על טמבוקור, אך זה תלוי דברים שהזקרתי. עליה בכמות פעימות המוקדמות לא דווקא מצביעה על החמרת המצב. הפרעת קצב הזאת מתאפיינת בכך שקיימות תקופות עם ריבוי הפרעה לסרוגין עם תקופות של "רגיעה".

29/06/2017 | 12:04 | מאת: סיגל

שלום רב דוקטור גרגורי. גם אני סובלת מפעימות מוקדמות . עברתי אקו לב תקין. הולטר לב תקין. צילום חזה ובדיקות דם תקינות. ההולטר רשום הפרעות קצב חדריות - לא. רק 13 כל שאר הבדיקה תקינה. אני בחרדות מהמצב פוחדת מאוד שיקרה לי משהוא. האם באמת ניתן להקל על ההרגשה ואיך???? תודה רבה.

מנהל פורום הפרעות קצב לב