נוזל תוך מפרקי מוגבר בברך

דיון מתוך פורום  פגיעות ומחלות של ברך וירך

27/03/2019 | 12:10 | מאת: נתי

שלום רב! בן 21. לפני 11.5 חודשים, שיחקתי כדורגל, עם חימום מסודר לפני המשחק. באמצע המשחק, ללא משהו חריג שקרה, הרגשתי דקירות די חזקות במרכז הברך. ניסיתי להמשיך לשחק כמה שניות והברך לא תפקדה כרגיל. חזרתי לביתי ומהבוקר ולמשך כמה ימים לא יכולתי ליישר את הברך מעבר ל120 מעלות בערך. עד היום (כמעט שנה!) אינני יכול ליישר את הברך ל180 מעלות, ויש קושי בעליית מדרגות, הרמת משאות, ישיבה ממושכת, עמידה ממושכת וכו'. בבדיקת MRI שבוצעה לאחרונה מאוד בחשד לגופיף חופשי נמסר כי ''נמצא נוזל תוך מפרקי מוגבר בכמות מינימלית, פרט לכך לא נמצא ממצא חריג''. האורתופד עזב את המרפאה ועל כן אני פונה כאן. האם יש מה לעשות במקרה כזה? או שכיוון שהכל נראה בסדר יש להסתדר עם המצב הנוכחי שדי מגביל בעבודה וביום-יום? תודה רבה, בוצעה בעבר פיזיותרפיה שהופסקה בשל כאב וקליקים שהופיעו תוך כדי הטיפול.

לקריאה נוספת והעמקה

ממליץ פניה למרפאת ספורט או רופא מומחה ברפואת ספורט / ברך אק אחרי בדיקה מעמיקה ומעבר על הדמייה אוכל להמליץ מה צריך לעשות איני חושב שהמצב צריך להישאר כמו שהוא בברכה ד"ר נמרוד שניר מומחה לכירורגיה אורטופדיה ניתוחי החלפות מפרקים , ניתוחים ארטרוסקופיים ורפואת ספורט מנהל היחידה להחלפות מפרקים (ברך וירך) המרכז הרפואי תל אביב, ישראל

03/04/2019 | 17:32 | מאת: נתי

תודה רבה, לא ציינתי אך ההודעה נכתבה על ברך ימין. רציתי בבקשה להוסיף: 1. האם זה הגיוני שיש "נוזל תוך מפרקי מוגבר בכמות מינמלית" וכל שאר הפרמטרים (מיניסקוסים ורצועות) יצאו תקינים בMRI? 2. לא יודע האם הדבר מרמז או עוזר, השבוע התחילו לי כאבים די חריפים בברך השנייה (שמאל) בעת עליית מדרגות (במיוחד כאשר עולים מדרגות גבוהות או תיק על הגב). תודה רבה על הסיוע, אני מתייעץ כאן כיוון שהתור שניתן לי לאורתופד מומחה ברך הוא רק בעוד חודש.

מנהל פורום פגיעות ומחלות של ברך וירך