שאלה בנושא שלשולים והשפעה פיזיולוגית אפשרית

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - שיבא תל-השומר

13/07/2019 | 16:22 | מאת: תמר

שלום דנה, בחרתי להעתיק את השאלה מפורום שלושולים כיוון שראיתי שהוא לא פעיל כבר מעל לחודשיים. מדי בוקר אני מתעוררת עם בטן מאוד נפוחה ומיד רצה לשירותים ומשלשלת ברמות שאני צריכה להוריד מים כמה פעמים אחרת האסלה פשוט מתמלאת (אני יודעת, זה ממש מוזר. הייתי אומרת שאלה כמויות של סוס). לפי השאריות נראה שהצואה מורכבת מהרבה מאוד עלים. זה די צפוי, שכן אני אוכלת הרבה פירות וירקות. בהמשך היום יש לי עוד כמה יציאות אבל לא בסדר גודל כזה. ברור לי שזה די לא נורמלי אבל רציתי לדעת אם זה מסוכן או לא בריא.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום תמר, לשלשול יש הגדרה מאוד ספציפית, והיא לא תלויה רק במרקם אלא במינון, כמות והשפעות פיזיולוגיות.אלת השאלה האם השלשולים מלווים בירידה במשקל, ירידה בכמות המזון הנצרכת, הפרעות במאזן הנוזלים ומהמלחים, חסרים תזונתיים ועוד. בהנחה שבדקת את עצמך והכל תקין, לא הייתי פוסלת בחינת הנושא ולו ליתר בטחון עם מומחה גסטרו. בברכה,דנה לרוב נש

14/07/2019 | 00:43 | מאת: תמר

תודה על התשובה. אין ירידה במשקל, אבל אני מניחה שזה בגלל שזה ככה כבר הרבה מאוד זמן וכי אני מאוד רזה (BMI 17.1). אני לוקחת כל יום ויטמינים, מינרלים ואומגה 3 אבל כבר כמה שנים לא מקבלת מחזור (בדקתי כמה פעמים ולא מצאו מה הסיבה כי נראה שההורמונים תקינים). אקבע תור לרופא גסטרו. אם תוכלי להמליץ לי על מישהו זה מאוד יעזור. הלכתי בעבר לרופאה בקפלן ויצאתי ממנה בתחושה מאוד רעה (היא מיהרה הביתה, צעקה עליי בגלל צורת המעיים שלי וממש הכאיבה לי)

מנהלי פורום תזונה קלינית - שיבא תל-השומר