"הילד החריג"

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

29/12/2000 | 00:25 | מאת: עדי כחלון

שלום. אני תלמידת כיתה י"א, ואני מעוניינת לעשות עבודה בהקף של 4 יח"ל, בנושא "הילד החריג". יחד עם זאת אני מעונינת לקבל, אם זה אפשרי, חומר בנושא זה. אם תוכלו לעזור לי בנושא זה... אשמח מאד!!! את העבודה החלטתי לעשות עקב היותי אחות לילד חריג, ומעוניינת לחקור את הנושא בצורה מעמיקה יותר. כמו כן הנני זקוקה לשאלות מחקר ומעט עזרה על מנת שאוכל לקדם את העבודה. הנני מאמינה כי דרך עבודה זו אוכל ללמוד ולהעשיר את ידיעתי בנושא זה ובכלל, כולי תיקווה כי אלמד דרכים חדשות וטובות להתמודד עם הבעיה. כמו כן, היותי כותבת ספר תיעודי עליו, מאז שהוא נולד ועד עכשיו... (הוא קטן ממני בשנה אחת) וכן, כתבתי את דרך ההתמודדות שלי ושל משפחתי עם המצב ועוד דברים מצמררים ומיגעים שעברנו... אשמח עם אוכל לשתף אתכם בכך ואם תוכלו לעזור לי... המון תודה.. עדי כחלון - 053524291

לקריאה נוספת והעמקה
29/12/2000 | 01:41 | מאת: טלי וינברגר

עדי שלום רב, ניכר ממכתבך רצון רב להעמיק בנושא הילד החריג, בעיקר מתוך החוויה האישית שאת חווה עם אחיך. רעיון הכתיבה נראה בעיני פשוט נפלא, קודם כל עבורך, כתהליך של עיבוד תכנים ורגשות, ושנית, אולי בעתיד תחליטי לפרסם את כתבייך ולשתף בניסיונך וחוויותייך אחרים, דבר המסייע לאחרים ללמוד דרכי התמודדות נוספות. לגבי הפנייה לחומר לגבי הנושא שלך, אני חושבת שאני זקוקה ממך ליותר פרטים. המושג "הילד החריג" הוא מושג רחב מאד, ויכול לכלול בתוכו חריגויות רבות: ליקויי למידה, נכויות פיזיות או נפשיות, "ילדי חוץ" בקיבוצים, מפגרים, אוטיסטים, ילדים עם תסמונת דאון, ילדים מוכים, ועוד ועוד אפשרויות. לא פעם זה גם תלוי במי מגדיר את החריגות. אשמח להמשיך לעזור לך לאחר שתמקדי יותר את הנושא. בברכה, טלי פרידמן

30/12/2000 | 00:56 | מאת: עדי כחלון

לגברת טלי פרידמן שלום: קודם כל, אני מאד נרגשת שחזרת אלי כל כך במהירות. אכן אני מאד רוצה להעמיק ולהרחיב בנושא זה, שכן כפי שאמרת מתוך חוויה אישית ונפשית שעברתי מגיל צעיר מאד. אתאר לך את מצבו של אחי, יוני במקצת ועל נושא עבודתי בצורה מפורטת יותר. אז ככה: אחי יוני, בן 15.5, חולה במחלה שנקראת C.P. המגבילה את יכולתו מבחינה מפשית, ללא מגבלות פיזיות. יחד עם זאת בגיל 8-9 החל לקרוא ולכתוב אך עדיין מתקשה מבחינת ריכוז ויכולת הקשבה מתמשכת. בעייתו של יוני גרמה להמון מתחים במשפחתי, ובכלל, עקב היותי בת ראשונה עברתי תקופות שונות ומייגעות, כגון: בלימודיי - הוריי הקפידו שאלמד המון ושאקפיד על הכנת שיעורי הבית ועוד. עקב כך החלטתי לבסס את עבודתי על התממודדות במשפחת הילד החריג, לעומת חיי משפחה רגילה. התחלתי לאסוף חומר רב אך עדיין אין לי שאלת מחקר והנני זקוקה גם למנחה, שתנחה אותי בעבודה זו. הודה לך אם תשובי אלי מוקדם ככל האפשר... ושוב המון המון תודה לך על שפינית לי את זמנך וענית על שאלתי בתשומת לב רבה. עדי כחלון.

29/12/2000 | 01:53 | מאת: יוני לביא

עדי שלום. מנסיוני המר אני חייב להזהיר אותך בכתיבת מספר הטלפון שלך באינטרנט... תשתדלי להימנע מזה. יוני.

29/12/2000 | 11:22 | מאת: רוית ניסן

עדי שלום. הנושא שבחרת לעבודה הוא אכן מרתק- ואצלך באמת יש לו הבטים אישיים, מה שהופך אותו לעוד יותר מרתק. קיים חומר על הבטים שונים של חריגות- נכויות התפתחותיות, מחלות כרוניות וכד', בבית הספר לעבודה סוציאלית שבאונ' ת"א. אני מציעה לך לגשת לספרנית שם ולבקש שתמליץ לך על סיפרות רלוונטית. קיים גם חומר על אחאיו הרגילים של הילד החריג, המתאר את השפעות החיים לצד אח כזה. יהיה לך מענין לקרוא אותו. אני מאחלת לך בהצלחה. רוית.

30/12/2000 | 22:29 | מאת: מירי

עדי, יש לי חומר בנושא, כתבתי תיזה לעבודת מסטר בתחום זה. את מוזמנת ליצור קשר: [email protected]

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית