הפרעות התנהגותיות אצל ילד בן 8

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

02/03/2002 | 07:12 | מאת: המיואש

ילד בן 8 ,זוחל על ארבע כמו כלב,לפעמים נובח, מזיז את האגן כאילו יש לו זנב והוא מקשקש בזנב,משמיע קולות מעצבנים כמעט ללא הרף, מציק באופן קבוע ומעצבן לאחיו הקטן,כמעט כל מה שמבקשים ממנו לעשות הוא לא רוצה,אין לא תאבון, בקושי מסתדר להתלבש לבד, אחרי שיושבים איתו המון זמן על שעורי בית בסופו של דבר מבינים שהילד בעל אינטליגנציה מעל הממוצע לפי דעתי לעיתים מראה באופן צורת החשיבה שלו על מחוננות אך הבעיה היא שקשה לו מאד להביע את החוכמה שלו בגלל כל הבעיות שלו ,לפעמים מדבר בקול של תינוק ולא מצליח להפסיק,הולך לחוג כדור סל אבל לא כל כך מצליח להשתלב... כל מה שקשור לספורט קשה לו,הוא טוען שהוא לא מסוגל להפסיק את ההתנהגות האובססבית שלעיתים תוקפת אותו,אני כבר פקעת עצבים,לא ישנה בכלל,יש לי סיוטים וחרדות שהילד שלי לא פשוט מטורף מה אני עושה?

לקריאה נוספת והעמקה
02/03/2002 | 08:21 | מאת: רוית ניסן

שלום. חשוב מאוד לפנות לקבל אבחנה פסיכיאטרית ולאחריה טיפול. האם עשיתם זאת? האם בבית הספר הוא מתפקד היטב? נשמע כי חשוב לכולכם על מנת לצאת מן היאוש לפנות ולברר מה בדיוק הבעיה. ניתן לעשות זאת דרך קופ"ח או באופן פרטי. בברכה. רוית.

02/03/2002 | 09:53 | מאת: אדי

אם זה מעצבן אותך אתה מתאר לעצמך מה עובר על הילד המסכן ?????????. בשום אופן אל תעיר לו ואל תנסה להפסיק את התנהגותו הוא סובל ולא מסוגל לעזור לעצמו. ילד כזה צריך לעטוף בהמון אהבה ולתת לו עידוד ותשומת לב מיוחדת. יחד עם זה לפנות מיד לרופא המשפחה שיפנה אותך לנאורולוג או לרופא מומחה להתנהגות כזאת. ושוב, לא להעיר לילד רק לאהוב אותו ולתת לו עזרה רפואית מיידית. שיהיה בהצלחה. בטוח שמהילד הזה יצא בסוף אדם מוצלח מעל הממוצע, ויביא לכם כבוד .

03/03/2002 | 13:41 | מאת: שרון

קודם כל הרבה כוח המלצתי החמה לעשות עיבחון כולל פסיכולוגי ודידקטי (לקויות למידה) יכול להיות שילדך סובל מתסמונת טוראט היכנסי לאתר של האמותה לפי השם טוראט בקצרה התסמונת מאופיינת מבעיות בהבנה של התנהגויות חברתיות, לקויות למידה, בעיות התנהגות, בעיות קשב והיפראקטיביות, בעיה של רגישות יתר לרעשים נגיעות וכ"ו, אובססיביות לגבי התנהגויות וסר בדברים וכן בתיקים ( תנועות לא רצוניות ) גופניים וקוליים. כדי לאבחן יש ללכת לנוירולוג או פסיכולוג המבין בדבר. בבי"ח שנידר בפתח תקווה וביה"ח מאיר בכפר סבא יש מרפאות המתמחות בעניין. אסור להזניח כיוון שהמצב יחמיר. בהצלחה שרון

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית