בעיות התנהגות בכיתה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

07/12/2000 | 21:03 | מאת: א.

מה עושים עם ילד בכיתה א' שמסתובב בלי סוף, מתנהג באופן אימפולסיבי ואלים כלפי ילדים אחרים. אנחנו אוהבים אותו ורוצים לשלב אותו, אבל לא בכל מחיר - המורה מגלה כבר עייפות החומר, הילדים האחרים חוטפים וחווים חוסר ביטחון והחמור מכל - הם רואים שלילד הזה 'מותר' להסתובב ולהכות, אז למה להם לו? הוא מהווה מודל לחיקוי לילדים נוספים שקצת קשה להם ובכל זאת מחזיקים את עצמם. אנחנו מנסים להסביר ולדבר, לרכך ולהכיל וזה לא עובד, קשיחות גם אינה עובדת - מי יכול להציע אפשרויות להתמודדות עם המצב המתסכל הזה?

לקריאה נוספת והעמקה
07/12/2000 | 21:23 | מאת: טלי וינברגר

לא' שלום רב, מדבריך עולה כי לילד יש קשיים, והוא מגיב בצורה אלימה כלפי סביבתו, ומפגין אי-שקט. שאלתי היא איך הוא היה בגן? איך היתה ההתנהגות שלו שם? האם בעיות ההתנהגות החלו עם הכניסה לכיתה א'? ילדים מגיבים בצורות שונות למשבר המתרחש עם כניסתם לכיתה א'. אם בעיות ההתנהגות לא הופיעו קודם לכן, להערכתי כדאי ללכת לייעוץ אצל היועצת, ואולי אפשר לתת לילד טיפול בתוך בית הספר, כדוגמת הטיפול באומנויות שעובד כעת ברוב בתי הספר, ונמצא יעיל וטוב. אם בעיות ההתנהגות כבר מוכרות לכם (אפילו אולי במינונים אחרים, אך בכל זאת מוכרות) הייתי ממליצה ללכת עם הילד לאיבחון, כמו זה הנעשה בניצ"ן (יש עוד מקומות שעושים את זה באופן פרטי). אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או הבהרה נוספת. בברכה, טלי פרידמן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית