בעיות התנהגות-דחוף

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

07/11/2001 | 23:55 | מאת: לירז

שלום רב. יש לי אח בן 12, ואני מאוד חוששת. יש לו התפרצויות כעס וזעם, שאינני יודעת ממה הן נובעות. כל יום הוא מרביץ בבית הספר. לפעמים הוא יכול להיות מאוד רגוע, ופתאום להיות עצבני בטירוף. הוא גם מאוד מפונק, כרגע אני לומדת פסיכולוגיה התפתחותית, ועפ"י מה שאני לומדת, כל זה השפעה מהחינוך של הוריי. אולם החינוך של הוריי כלפיו היה הטוב ביותר, הם תמיד נתנו לו עצמאות, אבל בכל זאת, אם לא יעשו לא אוכל, הוא לא יאכל. התפרצויות הזעם שלו מגיעול למצב שלא ניתן לסבול. שאלתי היא- איך אפשר לטפל בזה? יועצת ביה"ס אמרה לי שניתן לשלוח אותו לטיפול מקצועי, האומנם? ראוי לציין שאני גדולה ממנו ב-4 שנים. קיבלתי את אותו החינוך, ואני שונה ממנו התנהגות. ממה דברים אלה נובעים? אנא, ענו בדחיפות. תודה מראש. לירז.

לקריאה נוספת והעמקה
08/11/2001 | 00:15 | מאת: HERA

לירז, איפה ההורים שלכם בתמונה? אני מאמינה שהם מודעים לבעיות של אחיך, מה דעתם? קראתי שאת פנית ליועצת בי"ס, היא לא רצתה לדבר עם ההורים? תנסו לברר עם היועצת מה המצב החברתי של אחיך. ואף-פעם לא מזיק לפנות לפסיכולוג לכמה פגישות, כדי שיעשה הערכה ויחליט האם צריך טיפול ואם כן איזה, מכיוון שכרגע גם איכות החיים שלכם נפגעת, אבל בעיקר של אחיך. HERA.

08/11/2001 | 08:00 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, למרות הקשר המשפחתי ביניכם, אין בהכרח קשר בנושאי סגנון ההתנהגות. זו תשובה לסקרנותך האחת. ובאשר לתיקון המצב: מומלץ להוועץ עם השירות הפסיכולוגי של ביה"ס, ובמידה והם אינם מגיבים מהר, או ביעילות - פנו לשירות הפרטי. יש הרבה הרבה ילדים ומשפחות כאלו - שנעזרים יום יום. כל טוב ד"ר יוסי אברהם

08/11/2001 | 18:49 | מאת: adi

לירז, את באת לעולם, ראית שני מקומות תפוסים (של ההורים) ואת המקום השלישי (של הילד הראשון) פנוי. תפסת אותו. הוא בא לעולם וראה שלושה מקומות תפוסים, אבל רביעי פנוי, תפס אותו. אולי קיבלתם את אותו חינוך, אבל האהבה של ההורים היא שונה והיא בהתאם לייחודיות של כל ילד. לגבי האלימות: האם ניסיתם לברר אם ילדים מציקים לו? האם יש מישהו שסוחט אותו? עדי

09/11/2001 | 16:07 | מאת: לירז

אפשר לומר שאין לו שום בעיות עם החברה. יש לו המון חברים, המון. אף אחד לא סוחט אותו, הוא חיי חיים נורמאליים. אני לא יודעת מה לעשות איתו...

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית