אבחון ופענוח ביופסיה

דיון מתוך פורום  לופוס

25/12/2018 | 19:58 | מאת: אני

שלום ד"ר רציתי לשאול- אני בת 29. וסובלת מפריחה ממושכת למעלה משנתיים. לאמא שלי יש סקלרודרמה. ואצלי בבדיקות ננמצא ana 1:160/ אנטי ds dna 6 / גבולי. אושפזתי בשל הפריחה הנ"ל ונלקחו שתי ביופסיות בהפרש של חודשיים. בפעם הראשונה אובחנתי בוויסקוליטיס. בפעם השניה אובחנתי בסוג של פסוריאזיס. ו-k1-67 10%/ השאלה שלי- איך מתיחסים לבדיקות הנ"ל? והאם הביופסיה השניה שוללת את הראשונה? האם כדי לאמת ולבסס אבחנה ללופוס או דרמטומיוזיטיס או mf מסתמכים רק על הביופסיה?? אני שואלת -כי הנגעים לא מגרדים לי בכלל. והפריחה באה הולכת בהתקפים...ומחמירה עם הזמן. והדבר היחיד שעזר לי -זה נטילת קורטיזון 40 למשך 3 ש'. הפריחה מותירה לי צלקות ...לאחר הריפוי. אז-איך מתיחסים לביופסיות הנ"ל?

לקריאה נוספת והעמקה

שילוב של סיפור משפחתי של סקלרודרמה, פריחה כרונית וANA חיוביים, באמת מעלה חשד לאבחנה של מחלה אוטואימונית. כפי שרשמת בעצמך, לעיתים קשה לקבוע מה סוג המחלה רק על פי פרמטר אחד, במקרה שלך- הביופסיה. לעיתים נתקלים בכמה תשובות ומומחים שונים חושבים אחרת. במקרה כמו שלך, חשוב שיהיה מעורב צוות שכולל ראומטולוג ורופא עור ויחשבו יחד לגבי האבחנה. בדר"כ בבתי חולים ישנם צוותים כאלה. צריך לראות מה עם נוגדנים אחרים, מה לגבי תפקוד מערכות אחרות שאינן העור וגם לפעמים צריך לשבת עם הפתולוג שאיבחן את הביופסיה ולדון איתו על המקרה.

26/12/2018 | 08:19 | מאת: אני

תודה על המענה. תוצאות בדיקות דם נוספות cpk mb גבוה. גלובלין גמא גבוה 3.9 כאשר התווך 1.5 עד 2.9 . שקיעת דם גבוה crp לעיתים גבוה . בביופסיה האחרונה אף נכתב cd 30 cd 68 histiocytes ki67 10%. האם תוצאת ביופסיה האחרונה יכולה להיות קשורה לראומטולוגיה ? או אולי ל mf ? אני ממש מבולבלת.

לצערי אין די נתונים כדי לענות על השאלה. נראה שצריך לעשות רביזיה על הפתולוגיה ודיון משותף של רופאי עור, פתולוגים ואולי גם ראומטולוגים.

26/12/2018 | 09:19 | מאת: אני

תודה על העזרה !

מנהלי פורום לופוס