האם יש טיפול יעיל לזאבת?

דיון מתוך פורום  לופוס

31/03/2018 | 21:49 | מאת: זאבה

היי, אני בחורה בת 31 הובחנתי כחולת זאבת לפני 3 שנים התסמינים התחילו הרבה לפני בסביבות 6 שנים בערך. בהתחלה קיבלתי אימורן במינון של 25מ"ג הועלה ל50מ"ג אחר כך חזרה ל25 והפסקה. לפני כשנה סיימתי סדרת זריקות של עירוי שנקרא בנליסטה. הופסק, עקב ניסיון אובדני. כיום חזרו לניסיון סבב נוסף (אני אחרי 3 זריקות כאשר כל חודש מקבלים אחת) האם נדרש פרק זמן יותר ארוך להשפעה של הטיפול? האם יש טיפול יותר קל או יותר "מהיר"?

לקריאה נוספת והעמקה

טיפול בבניליסטה ניתן בעירוי לווריד אחת לחודש. הטיפול נחשב ליעיל בעיקר לתסמינים של דלקות מפרקים, בעור ומאפשר ירידה במינון סטרואידים. בנוסף יש אלמנט של התייצבות פעילות המחלה. בניגוד לתרופות שעובדות מהר יחסית (סטרואידים, אימורן) כאן התגובה לטיפול מופיעה בדר"כ רק אחרי 4-6 חודשים ועם הזמן ממשיכה להשתפר. צריך סבלנות של המטופל והמטפל. במידה וישנה עדיין מחלה פעילה, למרות בנליסטה, אפשרי להוסיף טיפול- כמו סטרואידים, אימורן, MTX, ערבה ועוד.

01/04/2018 | 09:52 | מאת: זאבה

המחלה הייתה פעילה גם בטיפול הקודם וגם כיום חשוב לציין גם שבין הטיפול הקודם לטיפול הנוכחי הייתה הפסקה של מעל חצי שנה האם התדירות הוא גם פקטור חשוב להצלחה?

לדעתי יש מקום לטיפול רצוף למשך חצי שנה לפחות כדי להעריך את איכות הטיפול. במידה וצריך אז אפשרי להוסיף טיפול לבנליסטה (MTX, אימורן וכו')

מנהלי פורום לופוס