גיל המעבר נשירת שיער
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 40. לאחרונה התחילו להופיע אצלי גלי חום שאופייניים לגיל המעבר. הגלים פחתו בהדרגה ואינם חמורים. אני מקבלת עדיין ווסת באופן סדיר. בחודשים האחרונים אני חווה נשירת שיער משמעותית והשערות נשברות לי בעת הסירוק והשיער יבש מאוד. האם התופעה קשורה לגיל המעבר? האם יש צורך בבדיקות? האם התופעה מעידה על בעיה רפואית?
מתנצלת שלא הייתה תשובה קודם לכן, הפורום היה סגור לפעילות למשך מספר שבועות. נשירת שיער עלולה להגרם ממספר רב של סיבות לרבות שינויים הורמונלים, חסרים תזונתיים, סטרס ועוד הרבה גורמים אחרים. יש לגשת לרופא משפחה לבצע בדיקות דם שגרתיות לרבות ספירת דם, כימיה מלאה, משק ברזל, תפקודי תריס, ויטמין B12, חומצה פולית, ANA, פנל הורמונלי מלא ובדיקה גופנית מקיפה. כמו כן אני ממליצה לגשת לרופא עור עם תוצאות בדיקות הדם על מנת לבצע בדיקה של הקרקפת ולדון באופציות טיפוליות. בהצלחה,