אולטראסאונד כליות ומיפויי כליות דינאמי

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

16/06/2020 | 20:46 | מאת: אביטל

בת 37 ברקע מחלת IGAN. מזה כ 6 שנים בערך סובלת מ UTI חוזרים. נמצאת במעקב אצל נפרולוג ואורולוג. מזה מס' שנים יש לי ממצא ב US של הידרונפרוזיס דו"צ עד 1 ס"מ. ללא עדות לאבנים או משהו אחר שעלול לחסום. שאלותיי הן: 1. האם יכול להיות מצב של הידרונפרוזיס ללא כל ממצא שגורם לחסימה כלשהי? 2. האם ייתכן שההידרונפרוזיס אצלי הוא בעיה כרונית והוא זה שגורם לי ל UTI החוזרים? גם כשאני עושה את האולטראסאונד עם שלפוחית לא מלאה תמיד הממצא הנ"ל קיים והנתון היחיד שמשתנה מבדיקה לבדיקה הוא מידת ההרחבה... 3. האם ייתכן שההידרונפרוזיס אצלי נגרם כתוצאה מממחלת הכליות שלי או מהדלקות החוזרות בשתן? 4.האם כאב באזור המותן/כליה שאני חווה לאחרונה יכול להיות בגלל ההידרונפרוזיס למרות שההרחבה שלי היא 1 ס"מ בלבד? 5. רופאת המשפחה הפנתה אותי למיפויי כליות דינאמי. האם המיפויי אכן יכול להסביר את הסיבה להידרונפרוזיס (בהתחשב בכך שב US לא ראו אבנים או משהו אחר שעלול לגרום לחסימה...)? 6. יש לציין שבמהלך הבירור האורולוגי עברתי בדיקת ציסטוגרפיה ונשלל רפלוקס. רופאת המשפחה שלי עדיין בטוחה שיש לי רפלוקס למרות שנשלל וטוענת שזה יכול להיות קשור במומחיות הטכנית של הטכנאי. האם ייתכן כזה מצב שבו לא מבצעים את הבדיקה כראוי ובכל זאת יהיה רפלוקס למרות ששללו זאת? אשמח אם תענו על שאלותיי בהקדם האפשרי.

לקריאה נוספת והעמקה

ההידרונפרוזיס הקל יכול לנבוע משינוי אנטומי, כלומר מבני. נשמע שעברת בירור אורולוגי מקיף ללא מציאת גורם בר טיפול. הוא אכן יכול לגרום לזיהומים חוזרים. לעיתים, במידה והזיהומים תכופים, ניתן לשקול טיפול אנטיביוטי מונע. את מציגה מכלול רב של שאלות וכדאי להבדק על ידי אורולוג מומחה שיוכל לענות עליהן.

18/06/2020 | 08:17 | מאת: אביטל

1. נקבע לי ביום שני הקרוב תור למיפויי כליות דינאמי. האם יכול לסייע במציאת הגורם להידרונפרוזיס או שאולי רופאת המשפחה הפנתה אותי לבדיקה כדי לראות האם נגרם נזק כרוני לכליות כתוצאה ממחלת הכליות ו/או ה UTI הרבים? 2. מהו מיפויי כליות דינאמי?

18/06/2020 | 08:22 | מאת: אביטל

1. נקבע לי תור למיפויי כליות דינאמי ביום שני הקרוב. האם בדיקה זו יכולה לסייע במציאת הגורם להידרונפרוזיס או שהבדיקה נועדה רק כדי לזהות נזק כרוני כתוצאה ממחלת הכליות שלי ו/או ה UTI החוזרים? 2. מהו מיפויי כליות דינאמי?

מיפוי כליות דימני היא בדיקה שעוזרת להבין האם הרחבת אגן הכליה היא מישנית לחסימה או בעיה מיבנית .

18/06/2020 | 12:41 | מאת: אביטל

אז כדאי לי לעשות את הבדיקה?

כן

מנהלי פורום נפרולוגיה