שאלה לגביי תשובה מאולטרסאונד בטן ואגן

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

28/02/2020 | 15:23 | מאת: דלית

שלום רב.הנני בת 52 בריאה בד"כ.בגלל כאבי בטן תחתונה ועליונה נשלחתי לעשות אולטרסאונד בטן ואגן.כל הבדיקה תקינה רק שכליה שמאלית קטנה 7.7 ס"מ(ידוע לי שנים) אבל כתוב שהפרנכימה מעט דלה ללא הרחבה של המערכת המאספת .מה זה אומר?והאם עליי לבקש הפניה לנפרולוג?אציין שבגיל 10 סבלתי מדלקת כליות קשה.וגם כ20 שנים שותה כמויות רבות של מים(יש קשר?) תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

תשובות האולטרסאונד מצביעות על כליה שמאל פגועה כרונית, יתכן עקב פיאלונפריטיס (=זיהום כליות) בעברך. עליך להיות במעקב נפרולוגי

01/03/2020 | 00:45 | מאת: דלית

ראשית תודה על התשובה המהירה. מה הכוונה כליה פגועה כרונית?האם מדובר על אי ספיקת כליות?או מחלה אחרת? תודה רבה.

כליה שהיא קטנה עם פרנכימה דלה היא כליה שהתפקוד שלה לקוי. אם הכליה הנותרת אינה חולה היא מפצה על התפקוד הלקוי ובדרך כלל גם מיבנית גדלה. כשמחלקים אי ספיקת כליות כרונית לדרגות חומרה הפרעה מיבנית בכליות (גם אם אין ירידה בתפקוד הכלייתי הכולל =אין עליית קראטינין בבדיקות הדם) מזכה אותך באבחנה של אי ספיקת כליות כרונית (בדרגה קלה, שוב בהנחה שהקראטינין בדם תקין).

03/03/2020 | 11:57 | מאת: דלית

שלום רב. הייתי אצל רופאת המשפחה שאמרה לגביי התשובה שהתפקוד של הכליה תקין וזה משהו מבני. הקריאטנין ביולי היה תקין. ביום ה עושה שוב בדיקות דם. במידה והקריאטנין יהיה תקין אז בעצם אין אי ספיקת כליות?! ואין צורך בנפרולוג? תודה מראש.

כמו שד״ר סוטנדורף הסבירה, ברגע שיש רק כליה אחת שמתפקדת את מוגדרת עם מחלת כליות כרונית, גם אם התפקוד הכלייתי (המבוטא בבדיקת הדם על ידי קראטינין) תקין. ממליצה על הערכה ראשונית על ידי נפרולוג כדי להעריך גם גורמי סיכון נוספים וקבלת הנחיות לעתיד, ובמידה והבדיקה תקינה - המשך מעקב רופא המשפחה

05/03/2020 | 11:18 | מאת: דלית

שלום.לא נעים לי שאני שואלת עוד שאלה..אני פשוט תוהה אם יכול להיות שמי שבדק את האולטרסאונד עשה אבחנה שגויה. הקריאטנין שוב היה תקין אבל בגלל מה שרופאת המשפחה אמרה אני לא יודעת אם לפנות לנפרולוג. תודה רבה.

אפשר לחזור על הדמיית הכליות. ממליצה על מיפוי כליות dmsa שיאפשר לכמת את תרומתה היחסית של כל כליה לסינון הכלייתי.

מנהלי פורום נפרולוגיה