בדיקת מיקרואלבומין 24 איסוף

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

12/02/2019 | 14:04 | מאת: חיים

עשיתי בדיקת שתן איסוף 24 למיקרואלבומין עשיתי בדיקת שתן 24 איסוף מיקרואלבומין ולא הבנתי את התוצאה אשמח להסבר?ברקע סכרת נעורים כ-20 שנה בן 33.האים אני יכול להיות רגוע עם הבדיקה הזאת מבחינת התוצאה ואמינות לגבי הכליות מבחינה בריאותית?איזה בדיקה הכי טובה ואיכותית שאני יכול לעשות על מנת להיות בראש שקט לגבי הכליות? 7> MICROALBUMIN-U SAMP MICROALBUMIN- U 24h לא ניתן לחישוב תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

משמעות "לא ניתן לחישוב" הינה שלא נמצא אלבומין בשתן. הבדיקה תקינה. עם זאת, מחלת כליות יכולה להתפתח עם השנים ולכן חשוב לבצע בדיקת מעקב של רמת אלבומין בשתן אחת לשנה. כמו כן חשוב איזון הסכרת, מעקב אחר ערכי לחץ דם, המנעות מעישון ושמירה על אורח חיים בריא.

13/02/2019 | 19:58 | מאת: חיים

1.מה לגבי המספר 7 בבדיקה? 2.כשרשמת אלבומין התכוונת למיקרואלבומין או זה משהוא אחר? 3.במרשם של הבדיקה רשום בדיקת שתן איסוף 24 קריאטנין/מיקרואלבומין למה בתוצאה של הבדיקה לא רשום הקריאטנין? 4.אני גם לוקח אנאלדס 20מ"ג שלא לקחתי הרבה זמן האים זה לא מוזר שהבדיקה טובה למרות שלא לקחתי את התרופה תקופה? 5.אים אני מאוזן מבחינת לחץ הדם בלי הכדור למה לי כחולה לקחת את הכדור האים זה משתלם לקחת את הכדור?הרי אים המטרה היא איזון לחץ הדם אז מה הטעם לקחת? 6.האים כחולה סכרת 20 שנה בן 33 האים הבדיקה הזאת מספיקה? האים אני יכול להיות בראש שקט? 7.שמעתי על בדיקה שנקראת GFR מה זה אומר ואיך עושים אותה ומה מבקשים מהרופא כדי לבצע אותה? 8.איזה פרוצדורה מבחינת תזונה או אחר יכולים להעמיס על הכליות כסכרתי או מומלץ להימנע מה את ממליצה? אשמח אים תעני לי על כול השאלות. תודה מראש חיים.

יש 2 דרכים לכמות (מלשון כמות) אלבומין בשתן: על ידי דגימת שתן שמחשבת את היחס בין אלבומין לקראטינין או על ידי איסוף שתן. על מנת לוודא איסוף נכון שולחים פעמים רבות קראטינין . כשמדווחים על תשובת איסוף נהוג לכתוב את כמות הקראטינין באיסוף ואת כמות האלבומין באיסוף (בנפרד) . אנלדקס ניתן כטיפול ללחץ דם או על מנת להוריד את הפרשת האלבומין בשתן והתרופה מגנה על הכלייה מנזק. איני יודעת מדוע ניתן לך האנלדקס – האם עקב אלבומינוריה שהייתה או עקב יתר לחץ דם. אלבומינוריה יכולה לעבור רגרסיה אם אינה חמורה (סביב 30 מ"ג ליממה, ולא יותר מ 300 מ"ג) אם הסוכרת מאוזנת היטב וכך גם לחץ הדם. ערכי המטרה באיזון לחץ דם במטופלים צעירים כמוך הם חמורים יותר מלאוכלוסיה הכללית. ממליצה לך לתאם הפסקת טיפול רק עם רופא מטפל שמכיר אותך.

מנהלי פורום נפרולוגיה