חולשה

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

25/09/2018 | 19:39 | מאת: מאור

שלום ד"ר. אני חייל בן 19. מטופל ביוטירוקס, g6pd. תת פעילות בלוטת התריס תת קלינית. עלייה באנזימי כבד בחודשים האחרונים. בלוטת התריס מאוזנת. לפני חודשיים אחרי יום שלם של עבודה פיזית (הכנה לטקס בצבא), במשך כמעט שבוע הרגשתי תשוש, חוסר יציבה בלי ורטיגו ועייפות. כל תזוזה גרמה לזה. גם השבוע כשהתאמנתי יומיים אחרי באמצע היום פתאום הרגשתי תשוש, לא יציב ועייף. הלכתי לישון ויום אחרי זה השתפר אבל עדיין הרגשתי תשוש. האם לדעתך זה קשור לאימון? אולי מופיע בלי קשר? האם מוכרת תופעה שרק יום יומיים אחרי מאמץ מופיעה חולשה? כיצד אפשר לבדוק או לטפל בזה? יש לציין שאני לא בכושר אבל באימון ולאחריו אני מרגיש טוב אבל החולשה הזאת מדאיגה. תודה, מאור

לקריאה נוספת והעמקה

מבחינת הבירור הנפרולוגי - כדאי לבדוק לחצי דם בימים בהם אתה חש ברע, יתכן שיסבירו את התסמינים. אם תקינים, לבצע בדיקות דם לאלקטרוליטים ול- CPK בשאלת פירוק שריר סביב אימון - תהליך הנקרא רבדומיוליזיס, ויכול להסביר את חולשת השרירים לאחר מאמץ. כדאי להוועץ עם רופא פנימאי לגבי בירור נוסף כגון בירור לבבי.

26/09/2018 | 20:05 | מאת: מאור

תודה רבה! חייב לציין ששאלתי גם כאשר זה קרה בפעם הראשונה וזה הרגיע אותי. אני אנסה להתאמן שוב ולראות אם זה קורה שוב ולמדוד לחצי דם. על מה זה יכול להעיד אם זה קורה? את הבדיקות של CK והאלקטרוליטים צריך לעשות רגיל או יום אחרי האימון כדי לבדוק אם יש פירוק שריר? שכחתי להגיד שאני לוקח רואקוטן 20 מ"ג פעמיים בשבוע (הרופא אמר שזה מינון נמוך ולא יגרום תופעות לוואי). לא יודע אם זה קשור כי הפעם הראשונה שזה קרה לי הייתה לפני שהתחלתי לקחת. האם ממליצה להפסיק? תודה רבה!

את הבדיקות כדאי לעשות יום אחרי אימון כדי להבין באמת האם יש מרכיב של פירוק שריר. הייתי ממשיכה ברואקוטן עד לתשובות הבדיקות. סביר שלא הוא המקור לבעיה.

מנהלי פורום נפרולוגיה