כליה אחת - חוששת מאוד

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

06/08/2018 | 09:06 | מאת: שני

היי אני בעלת כליה אחת שהוצאה בגיל צעיר עקב גידול. לאחרונה התחלתי להתאמן על מנת לשמור על משקל תקין כולל אירובי וכוח. לאחרונה אני חווה רצון למתן שתן לעיתים תכופות. אפילו פעם תוך כדי אימון. אני מאוד חוששת שאולי פגעתי איכשהו בכליה בגלל האימונים ולכן הפיפי המרובה או אולי זה פשוט שרירי אגן/כל סיבה אחרת? אסור לי לקחת סיכונים אבל הבנתי שכן מותר להתאמן. חשוב לציין שאני מתאמנת רק כחודש ולפני זה כל הבדיקות US+ שתן תקינות.

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית – פעילות גופנית מומלצת (לא אומניות לחימה או מאמץ גופני עצום כגון ריצת מרתון). לא ציינת האם יש צמא מוגבר או תלונות נוספות כגון צריבה או כאבים במתן שתן? האם תכיפות מתן השתן היא אך ורק סביב הפעילות הגופנית? יש חשיבות לשיחה בין מטופל ורופא שכן השיחה/בדיקה גופנית עוזרת למצוא את הסיבה. בשיחה ניתן היה לברר האם אולי סביב פעילות גופנית את שותה יותר מים ומכאן הצורך במתן שתן במהלכה. לא ברור לי האם בדיקות שעליהן את מדווחת בוצעו לפני התחלת התסמינים כשיגרה או כחלק מברור. אם בוצעו לפני התחלת התסמינים ממליצה לך לחזור על הדמיית כליות ובדיקות דם (שיכללו גם סוכר בצום, תיפקודי כליה ונתרן) ושתן כולל גן תרבית שתן. אנא פני לרופא המשפחה . בהצלחה!

09/08/2018 | 07:26 | מאת: שני

היי תודה רבה על התשובה המהירה. אין צמא מוגבר ואין כאבים או צריבה. עשיתי בדיקת שתן ודם והכל תקין. התכיפות היא לא רק סביב הפעילות הגופנית אלא גם בבוקר אחרי השתן של הבוקר יש הרגשה של רצון לעוד ישר אחרי. (לא הולכת לשירותים וזה סוג של עובר). הבדיקות שעליהן דיברתי בוצעו כחלק מהשגרה. האם יש חשש לפגיעה בכליה עדיין? תודה רבה

מנהלי פורום נפרולוגיה