התקנת גשר בשיניים הקדמיות

דיון מתוך פורום  שיקום הפה ושתלים דנטליים

24/07/2018 | 20:37 | מאת: שמואל

שלום רב, הפריודונט שלי קבע שהשיניים הקדמיות אבודות והוצע שהוא יעקור אותן וכעבור 2-3 חודשים הוא יתקין שם שתלים. הוא היפנה אותי למומחה לשיקום הפה שאיתו הוא עובד זמן רב לצורך התקנת גשר זמני מחוזק. להפתעתי הפריודונט הינחה את המשקם לקצר(ל"נסר") את השיניים עד גובה החניכיים ולהתקין באותה ישיבה גשר זמני מחוזק ולאחר מכן הוא(הפריודונט) יעקור את השיניים ובהמשך יתקין את השתלים. שאלותיי: - האם לא עדיף מבחינה רפואית שהפריודונט יעקור תחילה את השיניים כפי שהוא עצמו הציע לי בהתחלה ורק לאחר מכן המשקם יתקין את הגשר הזמני? - מדוע לדעתך שינה הפריודונט את סדר הפעולות שהוא הציע לי בהתחלה? והאם שינוי זה יגדיל את הוצאותיי בגין שינוי זה? - כתוצאה משינוי סדר הפעולות יוצא שהפריודונט יטפל בפירוק ובהרכבה של הגשר שהמשקם עצמו התקין ושאלתי הא- ם זה טוב? בתודה מראש, שמואל.

לקריאה נוספת והעמקה

לשמואל שלום רב, תזמון עקירה בטיפול משולב ע”י מומחים נתון לשיקול קליני ובהתאם למצב השיניים או העצם. את התשובות לגבי השיקולים הספציפיים למקרה שלך , לרבות העלויות, יש אצל הרופאים: הפריודונט והמשקם. אני מציע שתברר מולם. בהצלחה, ד״ר אביטל מתן

28/07/2018 | 04:06 | מאת: שמואל

תודה על תשובתך. ברשותך, מה שמטריד אותי הוא פעולת "ניסור" וקיצור השיניים הקדמיות לגובה החניכיים והתקנת הגשר באותה ישיבה ! וזאת במקום לבצע את הדבר ההגיוני של עקירת השיניים תחילה ורק לאחר מכן להתקין הגשר? האם אין כאן בעיות רפואיות ואסטתיות שהרי בכל זאת נותר חלק מהשיניים המקוצרות שיפריעו להתקנת הגשר ואף יוותר רווח לאחר העקירה המאוחרת.

מנהל פורום שיקום הפה ושתלים דנטליים