תוצאות בדיקת MRI ראש

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

02/07/2019 | 18:28 | מאת: BHH

שלום! הבן שלי בן 3 וחצי מאובחן על הרצף האוטיסטי. בתקופה האחרונה פירכס 3 פעמים והוחלט על טיפול תרופתי דפלפט. נעשה eeg ונראה מצב של פירכוס. עשה mri ראש. צירפתי קובץ עם התוצאות. אשמח לדעת מה התוצאות אומרות?

לקריאה נוספת והעמקה
02/07/2019 | 18:54 | מאת: BHH

לא מצליחה לעלות קובץ לכן ארשום את התוצאה. מבנה קו האמצע שמור כולל קורפוס קולסום. הפופיזה תקינה: פרהבורטברלית, עם מוקד אות היפראינטנסי בT1 באספקט האחורי. גזע המח נראה תקין. הורמיס במבנה שמור. חדרי המח וחלליו סימטריים. ללא סימני לחץ, ללא חציית קו האמצע. מיאליזנציה תקינה ומתאימה לגיל. ללא מוקדי אות פתולוגיים בחומר הלבן, למעט שינויי אות עדינים היפראינטנסים ברצפי FLAIR בחומר הלבן הפריונטריקולרי. ללא אובדן נפח של החומר הלבן מתאימים ככל הנראה לטרמינל מיאלניזציה, ככל הנראה חסר חשיבות. ללא הפרעה רסטרקטיבית. ללא מוקדי סספטביליטי. בחתכים הקורונלים הדקים בזוית טמפורלית: ללא איזורים של עיבוי קורטיקלי עם הסננה סבקורטיקלית ברורה. אסימטריה עדינה של ההיפוקמפי יותר מעוגל מצד ימין, בתחום הוריאבליות התקינה. ללא מלפורמציה קורטיקלית ברורה באיזור זה. לאחר הזרקת חומר ניגוד כלי הדם הגדולים בטווח התקין ללא פגמי מילוי. לא נצפית האדרה פתולוגית. לציין עיבוי רירית קל בכל מערות הפנים. איוורור תקין של תאים מסטואידלים. אדנואידים מעט מודגשים. לסיכום: בדיקת mri בטווח התקין. ללא תהליך תופס מקום. אסימטריה עדינה באיזור ההיפוקמפי יתכן בתחום הוריאבליות התקינה. לקורולציה סמיולוגית.

מפורט למטה.

שלום, לפי התשובה המוח תקין, למעט שלא ברורה לי המשמעות של האות ההיפראינטנסי בהיפופיזה. נראה לי יותר נכון והגיוני לשלוח את תשובת ה-MRI לנוירולוג שמכיר אתכם ושהתחיל את הטיפול בדפלפט, ולא לרופא בפורום שלא מכיר את בנך. בברכה

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים