חששות של הורים לילדה שלישית

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

16/02/2019 | 01:10 | מאת: עדי

לפני כחודשיים ילדתי תינוקת בריאה במשקל 3,600 בלידה טבעית ותקינה. במהלך הימים הראשונים לחייה היא איבדה 8% ממשקל הלידה ורב שעות היום ישנה (23 שעות ביממה) את המשקל היא העלתה חזרה למשקל לידה לאחר שבועיים לאחר שהורתי על ידי הרופאים המקומיים להפסיק להניק ולהאכיל בבקבוק. (אנו מתגוררים בחו״ל) כרגע בגיל חודשיים היא שוקלת 4,800 ועדיין ישנה המון. בשעת הערות המועטות שלה היא מחייכת חיוך רצוני וגם חברתי למכרים קרובים. משום מה היא לא מסבה את ראשה לקולות/רעשים/צלילים שאנחנו משמיעים, גם בקול רם וגם באופן מוגזם בכוונה בכדי להסב את תשומת ליבה. היא מתעלמת לחלוטין, רק כשאנחנו ׳תופסים׳ את קשר העין היא מחייכת ומנסה לדבר מעט. עשינו בדיקת שמיעה ביום הלידה והיא יצאה תקינה ובדיקת שמיעה נוספת לפני מספר ימים והיא יצאה תקינה. עשינו בדיקת ראיה וגם היא תקינה. אם נגרם רעש חזק בהפתעה כמו סכין שנופלת היא כן תיבהל. אבל לא תגיב לקול/צליל/רעש שאנחנו מייצרים. היא יכולה להיתקע עם המבט על עצמים דוממים לדוגמה ארון. היא נולדה עם צד מועדף אבל יש לה יכולת להזיז את הראש מצד לצד. היא איננה מחזיקה עצמאית את הראש לחלוטין ובשכיבה על הבטן היא ׳מתעצלת׳ להרים את עצמה אבל עושה זאת מעט ובעיקר מתלוננת כשהיא על הבטן. אנחנו ממש דואגים לה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום? שלום. מזל טוב על לידת בתכם. לא שאלת אף שאלה. תודה? בבקשה.

19/02/2019 | 08:45 | מאת: עדי

שלום איילת, אכן לא שאלתי שאלה ספציפית אלא תיארתי אבני דרך בהתפתחות של בתי וקשיים שחווינו בחודשיים האחרונים. מהתיאור שתיארתי לעיל, בעלי ניסיון במקצועם (לדוגמה בהתפתחות הילד) יכולים להתרשם ולהמליץ על איזה פעולות לנקוט או להפנות לאיש מקצוע רלוונטי. ברור שלא שמתי את כל הביצים ובטחתי בסל אחד שנוטה להיות ציני וסרקסטי כלפי כותבים אנונימיים הנמצאים במצוקה ומתאמץ ללמד אותם הלכות נימוסים בפורום נוירולוגיה אנונימי בזאפ דוקטורס. ביקשתי המלצה לנוירולוג ילדים מומחה כדי שנוכל לפגוש ביקרנו בארץ. שמך לא עלה, אני מניחה שמענה בפורום אנונימי גוזל זמן רב מזמנך אך נותן דרור וחופש לביטויים סרקסטיים ומרותיים כלפי הכותבים. בבקשה? לא תודה!

16/06/2019 | 17:39 | מאת: שרון

הי עדי, מה שלומכם? את מתארת את הילדה שלי... יש התקדמות בבדיקות שלכם?

17/06/2019 | 03:51 | מאת: עדי

היי שרון, ממרומי 6 חודשים אני יכולה להציע במידה ובוצעו כל הבדיקות הרלוונטיות כגון בדיקת ראיה, שמיעה, חילוף חומרים וכו׳ הייתי ממליצה להיפגש עם נוירולוג מומחה להתפתחות ילדים לחילופין, מנהלת מכון להתפתחות הילד (אנחנו במכבי ותיאמנו פגישה עם מנהלת המרכז להתפתחות הילד בגרנד קניון חיפה) ובנוסף באותו מרכז פיזיותרפיסטית מומחית בהתפתחות הילד. הן תבקשנה ממך לתעד כל מה שמעלה חשש שכן לא תמיד התינוק משחזר את אותן פעולות/חוסר פעולות מולן. אז כדאי לתעד מראש שתוכלי להציג בפניהן. אנחנו פגשנו את שלושתם ושלושתם הביעו שביעות רצון מהתפתחותה אך ביקשו שנעמוד בקשר במידה ואנו נתקלים בהתנהגויות ספציפיות. לדוגמא איגרוף תמידי של כפות הידיים כשהאגודלים כלואים בתוך האגרוף או מבט חלול. אנחנו גם בחרנו לתת ברזל בניגוד להוראות הניתנות במדינה בה אנחנו חיים באירופה. כרגע בתי, עומדת בכל אבני הדרך של ההתפתחות לגילה ואנחנו מוודאים שאכן היא מתקדמת ומספקים גירויים כנדרש. המלצתי אלייך היא למצוא רופאים מקצועיים (גם פרטיים אם צריך) עם אמפטיה ורצון לעזור ולכוון בעת הצורך, לאחר המפגש עם הרופאים והפיזיוטרפיסטית נגולה אבן מלבנו. בשורות טובות, עדי

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים