פיברומיאלגיה

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

15/05/2015 | 20:49 | מאת: אלי

היי חורש, יש לי ידידה בת כ-30 שעברה תאונה לפני כמה שנים מסוג צליפת שוט, חוץ מכאב בכל הגוף שהחל מייד לאחר מכן היא גם חשה תשישות וכבדות רבה.. ידידה שלי בעד הגישה של כמה שפחות תרופות כימיות, ולכן רציתי לשאול לגבי תוספי מזון , קראתי ברשת לגבי אצטיל-L-קרניטין, עד כמה הוא באמת יעיל? בנוסף- האם קפה שחור יכול להיטיב עם הכאב, שהרי הכאב הוא ממקור אחר מכאבי שרירים רגילים? פעילות גופנית מומלצת- אירובי? אימון כוח? מתיחות ?? תרופות ממשפחת ה-SSRI המיועדים לדיכאון ניתנים גם לסובלים מכאב כרוני, כיוון שסרוטונין בין היתר משכך כאב, האם יש תוסף טבעי המדמה את הפעילות של אותן תרופות? ולגבי מחקר אחרון בנושא, יש חדש?? רוב תודות חורש:)

לקריאה נוספת והעמקה
17/05/2015 | 20:51 | מאת: נועם

היי אלי, בגלל שרשמת שידידה שלך בעד כמה שפחות תרופות כימיות, אני יכול להמליץ לך על אצת הספירולינה (של חברת סופהרב). אצה זו מסייעת בדכדוך ותשישות ומחזקת את הגוף במצבים של תת תזונה כחלק מהתאוששות לאחר ניתוח או מחלה.

לקריאה נוספת והעמקה

ישנו קשר ידוע בין פגיעה צווארית כמו בצליפת שוט לבין הופעה של כאבים כרוניים רב מוקדיים(פיברומיאלגיה). מאחר ומדובר בפגיעה עצבית אני ממליץ להתמקד בפעילות גופנית ופיזיותרפיה מותאמת, עם דגשים לחיזוק והרפייה של שרירי הצוואר. ניתן לשלב גם הידרותרפיה והרבה חום.

לקריאה נוספת והעמקה

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ